|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?
Ja, hva ER det med enkelte svensker?
![]() |
#22 |
fri
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?I tillegg til norsk, så klarer jeg meg godt i engelsk og fransk både skriftlig og muntlig, relativt bra i italiensk, forstår og klarer å gjøre meg noenlunde forstått på tysk om jeg må, og forstår også en del spansk og er ikke helt lost på ferie i spansktalende land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hvilke språk kan dere?Norsk og engelsk flytende, tegnspråk og svensk godt. Også kan jeg litt spansk og tysk.
![]() |
#24 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg kan norsk, engelsk og spansk sånn ordentlig. Med det mener jeg å føre og følge med i samtaler, kunne lese bøker og følge med på TV og forstå det aller aller meste av program. Spansken min har begynt å skrante litt dessverre, siden den ikke er så mye i bruk for tiden, verken hjemme eller på jobb.
![]() |
#26 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Norsk og engelsk. I sommer lærte jeg meg såpass mye tyrkisk at jeg kan be om et bord, meny, hva slags mat og drikke vi skal ha og til slutt takke for alt og be om regning: |
![]() |
![]() |
#27 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Norsk.
![]() |
#28 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg hadde også fransk på skolen og det hele begrenser seg til type jeg er fra, jeg skal til og enkelte ord.
![]() |
#29 |
Einsam
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?
Holdt på å dette i bakken i fjor vinter, da ei dame spurte: "Jag forstår inte, kan du ta det på svenska?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg fikk flere slike da jeg var i Sverige sist. Det er som om de ikke gidder å forstå. Og nei, jeg snakket ikke for fort og jeg snakket enkelt. *vant med svensker* Likevel vil de ikke skjønne det mest enkle.
![]() |
#31 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Ang. svensker og ikke kunne norsk, så tror jeg det har med å gjøre, at vi ikke har norsk TV. I alla fall ikke der jeg kommer i fra. Dere norrbaggar, er jo vokset opp med svensk barnetv men vi har liksom ikek fått inn det norske språket på den måten.
![]() |
#32 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg hadde aldri svensk barnetv. Snakket faktisk ikke med en eneste svenske før jeg var omtrent voksen.
![]() |
#33 |
intro
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg kan norsk - og så er min en gang ganske gode engelsk i fritt forfall. Det samme kan dessverre sies om tysken. (Jeg har mellomfag i engelsk og grunnfag i tysk.) Ellers leser jeg gjerne svensk og dansk, men tar ikke en Ari og prøver å snakke nabospråket.
![]() |
![]() |
#34 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Norsk og engelsk. Forstår godt tysk, men forsøker å unngå å snakke det |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Norsk naturligvis, engelsken er bra, tysken er heller ikke så verst. Jeg forstår sveitsertysk og har ingen problemer med å forstå dansk, det er ingen selvfølge har jeg skjønt på min danske kollega.
![]() |
#37 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg kan selvfølgelig norsk
![]() |
#38 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Norsk, selvsagt, og engelsk. I tillegg snakker jeg flytende serbisk/bosnisk/kroatisk, og kan føre enkle samtaler på italiensk.
![]() |
#39 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Norsk og engelsk, omtrentlig like bra, fransk kan jeg forstå en del av (men det blir mer og mer rustent), jeg kan noen gloser på gaelisk (men vekttallene mine der tilsier at jeg burde kunne mer), jeg kan banne på italiensk og telle til 10 på tysk, og kan et par ord på spansk. Jeg kan forresten telle til 10 på tsjekkisk/slovakisk, og si at mitt undertøy er finere enn ditt.
![]() |
|
|