Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke vogner egner seg for høye menn og lave damer?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 14:48   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilke vogner egner seg for høye menn og lave damer?

Hvilke(n) vogn egner seg for damer på 1.60 og menn på nærmere 2 meter? Er det kun disse med teleskophåndtak begrenser jo utvalget seg veldig. Hvordan blir OTHen å trille med håndtakforlengeren, og kan denne brukes på andre vogner?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 14:52   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke vogner egner seg for høye menn og lave damer?

På OTh kan man jo stille håndtaket opp og ned. Holder ikke det?

Jeg er 2 cm lavere enn mannen min, så jeg har egentlig ikke peiling. Men ser jo at vi som er 1,7 bruker håndtaket ganske langt nede, slik at det burde være en del å gå på i høyden.

Gammel 01-02-09, 14:54   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

På OTh kan man jo stille håndtaket opp og ned. Holder ikke det?

Jeg er 1.70 og bruker håndtaket på OTH på det øverste nivået. Mannen min er 180ettellerannet og gjør det samme. Ser for meg at det kan bli lavt for en på 2 meter.

Gammel 01-02-09, 14:54   #4
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Vi har ikke funnet noen løsning, men så er vårt problem i ekstremenden av skalaen (han: 1,94, jeg 1,61).

Gammel 01-02-09, 14:55   #5
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Vi har ikke funnet noen løsning, men så er vårt problem i ekstremenden av skalaen (han: 1,94, jeg 1,61).

Det er dette problemet et vennepar av meg også har. 2 meter og 1.60. Kanskje de bare må få seg hver sin vogn?

Gammel 01-02-09, 15:07   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg er 1.70 og bruker håndtaket på OTH på det øverste nivået. Mannen min er 180ettellerannet og gjør det samme. Ser for meg at det kan bli lavt for en på 2 meter.

Da tror jeg nok det er forskjell på hvordan man liker å ha håndtaket. Jeg er 1,69 og har det like under midten.

Gammel 01-02-09, 15:12   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror også armlengden og hvor lange bein man har er av betydning. Jeg har korte armer, er 177 cm og har håndtaket like høyt som mannen som er 9 cm høyere enn meg. Hvis man har så lange bein at man blir gående og sparke inn i vognen så trenger man et lengre håndtak og ikke bare et høyere håndtak. Sånn sett er vel håndtakforlengeren til OTH ganske grei?

Gammel 01-02-09, 15:15   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis man har så lange bein at man blir gående og sparke inn i vognen så trenger man et lengre håndtak og ikke bare et høyere håndtak. Sånn sett er vel håndtakforlengeren til OTH ganske grei?

Og da fungerer jo teleskophåndtak også greit, skulle man tro?

Gammel 01-02-09, 15:16   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke hvordan teleskophåndtak ser ut. :ubevandret: (Dvs. om de går opp eller bare bortover.)

Gammel 01-02-09, 15:17   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvilke vogner egner seg for høye menn og lave damer?

Et vennepar av meg med samme problem har Bugaboo Cameleon og begge synes den fungerer utmerket.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 15:41   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilke vogner egner seg for høye menn og lave damer?

Det kommer an på skrittlengde også, ikke bare høyde. Min mann gikk konstant å sparket i vogna, fordi når man stilte håndtaket på det høyeste kom man også nærmere vogna. Det endte med at han gikk på siden av vogna når han trillet, det har jeg sett mange andre menn gjøre også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 16:04   #12
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi har samme høyde som dere og har OTH og Buggis. Mannen liker godt å trille begge to.

Gammel 01-02-09, 16:06   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Vi har samme høyde som dere og har OTH og Buggis. Mannen liker godt å trille begge to.

Oss (170/185) eller venneparet vårt (160/200)? Triller han med eller uten håndtakforlenger?

Gammel 01-02-09, 16:08   #14
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Venneparet

Vi har ikke noe håndtakforlenger til vår OTH. Styret er regulerbart.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.