Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvilke språk kan dere?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 13:57   #41
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke språk kan dere?

Flytende norsk, engelsk, tysk og fransk.

Har hatt italiensk på skolen i en god del år, så jeg kan gjøre meg godt forstått og skjønner det meste de sier- mangler bare "flyten".

Veldig begrensede kunnskaper til polsk.

Språk er noe av det jeg liker best, og jeg har store ambisjoner om å lære meg minst to-tre stykker til.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 14:04   #42
Skvetten
Passiv

Standard

Engelsken er flytende.

Tysk kan jeg hakke meg i vei på og det samme med arabisk. Kan forresten nok arabisk til at det blir står ståhei når den lille blonde åpner munnen i det store utland.

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 14:06   #43
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Svensk og norsk (morsmål)

Engelsk, litt tysk og noen fraser på spansk, kinesisk og gresk.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 14:11   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norsk, seff. Engelsken min er ganske god, og jeg kan gjøre meg noenlunde forstått på tysk om jeg må. Forstår mer tysk enn jeg snakker, og det samme gjelder fransk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 14:15   #45
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Forutenom norsk så anser jeg meg som meget god i engelsk både i muntlig og skriftlig. Jeg har engang snakket spansk godt etter å ha bodd et par år i landet men noe er gått i glemmeboken. Jeg kan godt gjøre meg forstått på fransk og tysk selv om jeg der også ikke har fått praktisert det så mye de siste årene.
Jeg var engang svært så ivrig og glad i å lære meg språk og er sur for at jeg har latt ting skli litt ut. Dette må jeg gjøre noe med.
Hva gjelder svensk og dansk så kan jeg godt vri over på svensk slik Ari Behn gjorde og dansk skjønner jeg godt.

Sist redigert av Michelle : 01-02-09 kl 14:23.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 14:18   #46
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kan forresten telle til ti på finsk, til fem på samisk, jeg kan et par setninger på albansk og jeg kan si "på gjensyn" på thai.

Gammel 01-02-09, 16:15   #47
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Norsk.
Forstår engelsk, tysk, dansk og svensk både skriftlig og muntlig, men snakker det elendig.

Gammel 01-02-09, 16:21   #48
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Norsk og engelsk.
Tysk kan jeg og masse av, men jeg skriver et helst ikke.
Også noe tegnspråk.

Gammel 01-02-09, 17:50   #49
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Norsk, engelsk, tysk, brukbart italiensk, litt spansk og ca. hundre franske basic ord/fraser.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 18:43   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan flytende norsk og engelsk, selvsagt.Og så forstår jeg endel tysk og italiensk. Dansk og svensk forstår jeg alt av.

Gammel 01-02-09, 18:43   #51
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan definerer dere flytende engelsk?

Gammel 01-02-09, 19:03   #52
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvordan definerer dere flytende engelsk?

For meg er det dersom man behersker det som et morsmål nummer to.

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:07   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener vel at man kan snakke engelsk flytende om man kan ha samtaler med engelsktalende mennesker helt uten problemer og uten at man snakker veldig "stokkete". Man trenger ikke akkurat å høres engelskspråklig ut.

Gammel 01-02-09, 19:10   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

For meg er det dersom man behersker det som et morsmål nummer to.

Sånn definerer jeg det også, og mener det skal litt mer til enn hverdagsbruk-engelsk til for å kunne kalle det flytende. I såfall snakker og skriver jeg også flytende engelsk.

Gammel 01-02-09, 19:12   #55
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Sånn definerer jeg det også, og mener det skal litt mer til enn hverdagsbruk-engelsk til for å kunne kalle det flytende. I såfall snakker og skriver jeg også flytende engelsk.

Jeg også.

Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 19:15   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

I så fall snakker jeg nesten flytende da. Alle kan jo høre at jeg ikke akkurat er engelsk når jeg prater.

Gammel 01-02-09, 21:15   #57
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Kan norsk, tysk og engelsk. Klarer å gjøre meg forstått på fransk i enkle situasjoner, og får med meg en del hvis den som snakker er villig til å "hjelpe litt til".

Gammel 01-02-09, 21:26   #58
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes dere er litt upresise i beskrivelsene av deres språkkunnskaper. Hvorfor ikke bruke fastsatt, internasjonal standard? (Det europeiske rammeverket)
Se her: http://www.skolenettet.no/templates/...epslanguage=NO
Klikk på "Sjekklister". Er du f.eks. en B2 i lesing, vil det si at:

1 Jeg kan lese brev som handler om temaer jeg er interessert i, eller har
spesifikke kunnskaper om. Jeg kan uten videre forstå hovedpunktene.

2
Jeg kan skumlese lange komplekse tekster for å lete etter informasjon
jeg trenger.

3
Jeg forstår artikler og reportasjer om aktuelle hendelser og spesielle temaer.

4
Jeg kan forstå komplekse arbeidsinstrukser og håndbøker/manualer i

tilknytning til mitt yrke eller fagfelt.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 21:32   #59
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utenom norsk, behersker jeg engelsk ganske godt, men det aktive ordforrådet begynner å bli litt rustent. Jeg kan gjøre meg forstått på tysk og nederlandsk hvis det kniper, og ha glede av å lese aviser og enkle bøker på disse språkene. Jeg hadde fransk på skolen, men det er veldig lite som sitter. Jeg forstår ørlite spansk, og har lyst å lære mer. Japansk har jeg også lyst å lære.

Gammel 01-02-09, 21:36   #60
tess1
Aktiv

Medlem siden: Oct 2008
tess1 er litt kultess1 er litt kul
Standard

Norsk, Engelsk, tysk og dansk kan jeg forstå, snakke og skrive.
Forstår i tillegg svensk og noe italiensk.
Kan telle til ti på finsk, gresk, fransk og tjekkisk.

tess1 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.