|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Flytende norsk, engelsk, tysk og fransk.
![]() |
#42 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Engelsken er flytende. |
![]() |
![]() |
#45 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Forutenom norsk så anser jeg meg som meget god i engelsk både i muntlig og skriftlig. Jeg har engang snakket spansk godt etter å ha bodd et par år i landet men noe er gått i glemmeboken. Jeg kan godt gjøre meg forstått på fransk og tysk selv om jeg der også ikke har fått praktisert det så mye de siste årene. Sist redigert av Michelle : 01-02-09 kl 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg kan forresten telle til ti på finsk, til fem på samisk, jeg kan et par setninger på albansk og jeg kan si "på gjensyn" på thai.
![]() |
#48 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Norsk og engelsk.
![]() |
#49 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Norsk, engelsk, tysk, brukbart italiensk, litt spansk og ca. hundre franske basic ord/fraser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg kan flytende norsk og engelsk, selvsagt.Og så forstår jeg endel tysk og italiensk. Dansk og svensk forstår jeg alt av.
![]() |
#53 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg mener vel at man kan snakke engelsk flytende om man kan ha samtaler med engelsktalende mennesker helt uten problemer og uten at man snakker veldig "stokkete". Man trenger ikke akkurat å høres engelskspråklig ut.
![]() |
#54 |
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?
Sånn definerer jeg det også, og mener det skal litt mer til enn hverdagsbruk-engelsk til for å kunne kalle det flytende. I såfall snakker og skriver jeg også flytende engelsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?I så fall snakker jeg nesten flytende da. Alle kan jo høre at jeg ikke akkurat er engelsk når jeg prater.
![]() |
#57 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Kan norsk, tysk og engelsk. Klarer å gjøre meg forstått på fransk i enkle situasjoner, og får med meg en del hvis den som snakker er villig til å "hjelpe litt til".
![]() |
#58 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Jeg synes dere er litt upresise i beskrivelsene av deres språkkunnskaper. 1 Jeg kan lese brev som handler om temaer jeg er interessert i, eller har spesifikke kunnskaper om. Jeg kan uten videre forstå hovedpunktene. 2 Jeg kan skumlese lange komplekse tekster for å lete etter informasjon jeg trenger. 3 Jeg forstår artikler og reportasjer om aktuelle hendelser og spesielle temaer. 4 Jeg kan forstå komplekse arbeidsinstrukser og håndbøker/manualer i tilknytning til mitt yrke eller fagfelt.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Utenom norsk, behersker jeg engelsk ganske godt, men det aktive ordforrådet begynner å bli litt rustent. Jeg kan gjøre meg forstått på tysk og nederlandsk hvis det kniper, og ha glede av å lese aviser og enkle bøker på disse språkene. Jeg hadde fransk på skolen, men det er veldig lite som sitter. Jeg forstår ørlite spansk, og har lyst å lære mer. Japansk har jeg også lyst å lære.
![]() |
![]() |
#60 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke språk kan dere?Norsk, Engelsk, tysk og dansk kan jeg forstå, snakke og skrive. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|