|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderJeg har lurt så mye på hvorfor det ikke er vanligere å kjøpe leilighet sammen med noen? Det er jo flust av enslige mennesker der ute, og jeg ser jo veldig godt at det å leve alene er for dyrt.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderHadde i utgangspunktet ikke hatt noen problemer med det, men skulle vært rimelig sikker på at vi gikk godt sammen på alle områder først. |
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderJeg tror kanskje det henger sammen med at mange enslige plutselig ikke er det lenger, og ønsker å flytte. Tryggheten og tilværelsen blir på sett og vis litt mindre trygg med en venn, enn med en samboer. Slik ville jeg tenkt hvis jeg var alene tror jeg. Det å leie sammen med noen ville nok føltes mer ok enn å kjøpe. Eller et kollektiv hvor man har "eierandeler" og kan selge seg ut alene.
|
|
|
#4 |
|
<*(((<
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderJeg har sett annonser hvor enslige foreldre har søkt andre å leie sammen med, men har ikke hørt om noen som har kjøpt sammen. Felles eiendom er et potensielt stort konflikttema, så jeg vil jo tro at de fleste er skeptisk til å inngå et slikt økonomisk partnerskap med fremmede. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderHar en venninne, (uten barn), som kjøpte sammen med en annen venninne for et par år siden. De var ikke så veldig gode venner før de kjøpte, men hadde leid leil. sammen i 1.5 år først. (Sånn de ble kjent) Så fikk den ene seg kjæreste og ville bli samboer i løpet av det første halvåret de bodde sammen. Da måtte de vente til de hadde eid sammen i 1 år, før de kunne selge (pga slippe å skatte av fortjenesten på salget.) Tror hun som satt igjen og ikke hadde kjærest hadde det veldig kjipt, og ekstra stress med å finne ny leilighet pga hun ikke hadde råd til å beholde den de hadde kjøpt sammen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderJeg er litt naiv og godtroende, og satser alltid på at ting ordner seg, så jeg hadde ikke hatt noen problemer med å kjøpe leilighet med noen. Potensiel konfliktkilde eller ikke.
|
|
|
#7 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderDa ville jeg heller kjøpt så stor leilighet jeg hadde mulighet til, og leid ut deler av den. Så var det iallefall ingen tvil om hvem som eide boligen.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderHvorfor skriver du "enslig forelder"? Det er da like greit å skrive "aleneforelder"? Å unngå bruk av et så nøytralt ord er å stigmatisere aleneforeldere generelt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
<*(((<
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelder
På finn.no og hybel.no (hvor det også er leiligheter). Jeg mener å huske at de jeg så lå under «Til leie», selv om annonsen var om at man søkte etter noen å gå sammen med om å leie noe. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderJeg ville også leid ja tror jeg. Eller som Irma sier; kjøpe andel i et kollektiv der man kan selge andelen sin igjen om man vil flytte. |
|
|
|
#11 |
|
Guardian of the galaxy
|
Tja, i mitt hode så hadde ikke vennene dine klar nok avtale på forhånd da. Det må jo lages klare avtaler i forhold til salg og tid og slike ting. Og hvis man ikke finner en avtale som begge er fornøyd med så kan man jo rett og slett ikke kjøpe noe sammen.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderDet hadde jeg aldri i livet gjort! Huttetu.
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
Fordi du ikke kunne tenkt deg å bo sammen med noen (kjente/ukjente?), fordi du syns den økonomiske biten er litt for skummel, eller andre saker?
|
|
|
#14 |
|
|
Det var en spøk. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderMin mor gjorde dette 1 år etter at mine foreldre ble skilft. Dvs hun leide leilighet på andre siden av byen sammen med en venninne som hadde 3 barn. Jeg husker dette som en særs lite lykkelig del av min barndom.
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Fordi jeg overhodet ikke kunne tenke meg å bo sammen med mennesker som ikke var en del av min familie, altså "fremmede mennsker".
|
|
|
#17 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderaC:
|
|
|
#18 |
|
Pauset
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderJeg har tenkt tanken selv ja. Men tror ikke jeg hadde orket å bo sammen med noen med mindre jeg var ekstremt motivert. Vi snakker dypt forelska da.. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderNei, jeg ble bare litt redd for at folk hadde glemt at jeg egentlig er søt og snill. :sutre: |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Kjøpe leilighet sammen med annen enslig forelderFor å utbrodere enda litt, så er et av de mindre hyggelige minnene at jeg måtte dele soverom med 2 gutter i alderen 9 til 12 år når jeg selv var 9 år. Den første natten var værst, jeg fikk ikke sove fordi jeg var redd for guttene ( som jeg hadde møtt 30 min før sengetid)
|
|
![]() |
|
|