Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Omega-3 & Omega-6 gir brystkreft

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-09, 14:53   #1
arvid gerhard
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2009
arvid gerhard har et hav av muligheter foran seg
Standard

Omega-3 & Omega-6 gir brystkreft

Plante fett(Omega-6)&Fiske fett(Omega-3)&”MammoGrafi
Gir deg Bryst-Kreft !!

KokosOlje = Ingen BrystKreft !

A maternal diet high in n - 6 polyunsaturated fats alters mammary gland development, puberty onset(tidlig Pubertet), and breast cancer. These data, if extrapolated to humans, may explain the link among diet, early puberty onset, mammary parenchymal patterns, and breast cancer risk, and indicate that an in utero exposure to a diet high in n - 6 PUFA and/or estrogenic(høyt Østrogen) stimuli may be critical for affecting breast cancer risk.
Proc Natl Acad Sci U S A 1997 Aug 19;94(17):9372-7.

The induction of breast cancer is a long process, containing a series of biological events that drive a normal mammary cell towards malignant growth. Our animal studies show that a high maternal consumption omega-6 polyunsaturated fatty acid(Plante fett), PUFA), increases both circulating estradiol (E2)(østrogen) and the risk of developing carcinogen-induced mammary tumors among the female rat offspring(unge dyr). If true for women, breast cancer prevention in daughters may include modulating the mother's pregnancy intake of some dietary fats.(spise mye mindre Plante-Oljer som:Solsikke,Raps,Soya etc.)
Nutrition 1999 May;15(5):392-401

Breast cancer induced by radiation. Mortality in beagles irradiated during prenatal and postnatal development. These data suggest that irradiation(stråling) in both the fetal and neonatal periods is associated with increased early onset and lifetime cancer risk.
Radiat Res 1998 Sep;150(3):330-48 JAMA 1977 Feb 21;237(8):789-90.

Because of the toxic,carcinogenic, and anti-respiratory,(kreft-fremkallende og effects of the “essential fatty acids,”(Plante&Fiske fett) which are usually stored in the tissues in very large quantities, it’s important to avoid the stresses or hunger that would release the fats into the blood stream. Estrogens and adrenalin and serotonin and growth hormone, and prolonged darkness(“mørke-tida”), increase the release of the free fatty acids. Frequent meals, including some saturated fats such as coconut oil, and a balance of protein, sugars, and salts, will minimize the release of stored fats.(MeieriSmør,H-Melk,Kokos olje vil beskytte degmot det meget Kreft-Fremkallende fett fra Planter&Fisk !)
Mol Cell Biochem 1998 Nov;188(1-2):5-12

Vi blir lurte trill rundt av Vestens Ernæring / Lege Middel Industri!
God Helse = Spise det motsatte av det som Christian Drevon sier !!
Arvid g

arvid gerhard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 14:55   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Omega-3 & Omega-6 gir Bryst Kreft

Hva er egentlig det motsatte av noe i matveien?
Er det motsatte av paprika agurk? Eller majones? Eller pannekake?

Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:01   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HI

both circulating estradiol (E2)(østrogen)

Estradiol er ikke det samme som østrogen.

:jobber på sykehus og burde vite slikt:

På den andre siden:

Vitamin D motvirker brystkreft, og finnes som kjent OGSÅ i fet fisk sammen med Omega-ene.

What to do, what to do ...

Gammel 04-02-09, 15:02   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg leste ikke det som sto på fremmedlandsk jeg. Jeg stolte på at den som skriver noe på internett vet hva han skriver om, så jeg leste bare den norske konklusjonen.

Var det dumt det?

Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:04   #5
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man bør jo kunne stole på folk som gløder så intenst for noe at de melder seg inn på et nettforum KUN for å snakke om den ene tingen.

Gammel 04-02-09, 15:06   #6
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje du kan gjøre et tilsvarende søk på mettet fett og kreft?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:08   #7
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå har det faktisk blitt forsket mye på dette temaet også etter 90-tallet, kanskje arvid burde oppdatere seg litt siden det han påstår ikke helt henger sammen med det man vet om feltet i dag?

Gammel 04-02-09, 15:10   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kreft-Fremkallende?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:10   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg for min del har lært masse av denne tråden alt jeg.
Jeg visste ikke at Bryst kreft var egennavn engang jeg. Også trodde jeg det var ett ord. :domm:

Men nå vet jeg at det er et egennavn i to ord med kun stor forbokstav i det første ordet.

Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:11   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh. Lege Middel Industri.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:12   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vestens Ernæring.

Men jeg lurer fortsatt på hva det motsatte er innen mat.

Jeg vet at motsatt av regn er sol, og motsatt av kald er varm. Men motsatt av smør? Eller potet?

Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:19   #12
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men jeg lurer fortsatt på hva det motsatte er innen mat.

Ingen mat? Men da dør man i alle fall.

Jeg kjenner forresten en som påstod at han skulle prøve å leve av bare luft og vann. Man kunne visst trekke energi ut av lufta. Han kjente til flere som hadde levd på det i lengre tid. Men han ga opp til slutt, han ble så tynn... Han var ikke sterkt nok troende, nemlig.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:20   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er fascinerende at uansett hvilket forum, uansett hvilket språk så ser man bare på "lay-outen" på innlegget hvilken type folk som har skrevet det.

Gammel 04-02-09, 15:21   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det flere enn meg som leser nicket hans som Arvid er hard?

Gammel 04-02-09, 15:21   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har Christina Drevon tatt dama di, eller?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:21   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Ingen mat? Men da dør man i alle fall.

Jeg kjenner forresten en som påstod at han skulle prøve å leve av bare luft og vann. Man kunne visst trekke energi ut av lufta. Han kjente til flere som hadde levd på det i lengre tid. Men han ga opp til slutt, han ble så tynn... Han var ikke sterkt nok troende, nemlig.

Det nærmeste motsatte må være ingen mat ja. Det gidder jeg ikke kjenner jeg. Det er annerledes nok med lavkarbo.

Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:22   #17
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg for min del har lært masse av denne tråden alt jeg.
Jeg visste ikke at Bryst kreft var egennavn engang jeg. Også trodde jeg det var ett ord. :domm:

Men nå vet jeg at det er et egennavn i to ord med kun stor forbokstav i det første ordet.

Jeg tror det er bare de som heter Bryst som får kreft av Omega-3 og 6, så jeg puster lettet ut, og fortsetter i vant spor med å ta en kapsel når jeg husker det.

Gammel 04-02-09, 15:28   #18
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Er det flere enn meg som leser nicket hans som Arvid er hard?

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 15:31   #19
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Ser dere ikke at det er hele tre lovlige måter å skrive brystkreft på?

-Bryst Kreft
-BrystKreft
-Bryst-Kreft

Gammel 04-02-09, 15:32   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Orddeling og små bokstaver i egennavn. Hm. Her må man nok modde litt. :klør i fingrene:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.