Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Den filmen som har berørt deg mest?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-09, 01:39   #201
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den filmen som har berørt deg mest?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Føyer herved opp Boy in the striped pyjamas på listen min. Utrolig sterk og ekte.

Denne har jeg akkurat sett nå og jeg tenker at den kommer til å sitte en stund.
Utrolig gripende film.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 01:45   #202
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

"Den blå lagune" husker jeg var flott da jeg var ung. Refleksjoner rundt det som skjedde når de kom i pubertet og ikke visste om hvordan kroppen utvikler seg og når hun fikk barn... En flott film på mange måter.

"The Wave" er en film jeg håper blir laget på nytt. En tankevekkende film.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 01:50   #203
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig begeistret for "Empire of the sun". ("P51, cadillac of the sky!" Herlig scene. ) Denne kan jeg se om og om igjen. Ellers sitter "Blade Runner" godt i meg, har alltid likt den, men har liksom "sett" den skikkelig etter at jeg ble sammen med Mett. Det er vel hans desiderte yndlingsfilm.

Ellers er "Stekte grønne tomater" også en herlig film "Face it girls, I'm older and have better insurance!"

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 02:05   #204
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Av filmer jeg har sett de siste årene så kommer muligens Mot Veggen som nummer 1 med tanke på hvor lenge den "satt i" meg ...
http://no.wikipedia.org/wiki/Mot_veggen

Tett etterfulgt av Disgrace, filmatiseringen av min favoritt bok of all time med samme tittel. Disgrace gikk på kino nylig men forsvant plutselig etter kort tid ...

Jeg vil også tips om en helt spesiell film som vil røre de fleste langt inn i hjerterota. Den heter Dirty Pretty Things og den får man nå på Amazon for 40 kr ser jeg! Dette er den kjæreste DVD filmen jeg eier og jeg får bare aldri sett den nok ganger ....
http://www.amazon.co.uk/Dirty-Pretty...3446528&sr=8-2

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 02:38   #205
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Tror det må være "Mummy dearest" eller hva den heter og "Ikke uten min datter".

Og også "Den grønne mil" mener jeg den heter.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 11:15   #206
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En av de siste urtriste filmene jeg har sett er Finding neverland, med Johnny depp. Gudskjelov var mannen på jobb, og unga sov. Jeg hulka høyt!!

Gammel 01-02-09, 21:48   #207
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Schindler's List
Requiem For A Dream

Gammel 01-02-09, 22:19   #208
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

• The Shining (med Jackie boy. Vettskremt i dagevis)
  • Lord Of The Rings Triologien (Nydelig, vakkert, dystert, skummelt, håp)
  • Band Of Brothers (Tv-Serie) (Grusom)
  • Schindler's List (Ble satt ut i dagevis)
  • Requiem For A Dream (Dyster...meeeget dyster)
  • 300 (Spartanere mot Persere i slaget om Thermopylene)
  • Apocalypto (Grusom)
  • Lilja 4-Ever (Grusom og tragisk)
  • Magnolia (Tragiske sjebner)
  • Ghost In The Shell (Visuell og tidsriktig)
  • V for Vendetta (Kunne faktisk ha vært i dag!)
  • Kill Bill 1+2
  • Pulp Fiction

Du var litt mer detaljert sist du svarte, da.
Spøkelsestråd...

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:39   #209
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

JEg syntes "Dead man walking" var grusom også.

Denne har satt seg hos meg og.
Om jeg ikke husker helt feil så jeg denne på kino sammen med Guniss, og vi gråt lenge etter vi kom ut fra kinoen. Husker du det Guniss?

jeg så den litt senere også, og om jeg ikke husker helt feil enda en gang gråt jeg enda mer da....

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:54   #210
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil også svare i spøkelsestrånde *ny*

Filmer fra fjortisstiden som gjorde inntrykk:

• "Little Women" Jeg gråt og gråt og gråt
  • "Kids" Vemmelig, men veldig bra
  • "Romeo og Juliet" den nye med Leo. Jeg er ikke like imponert nå, men den gang da var den helt fantastisk!

Filmene jeg fortsatt liker og kan se igjen (og igjen) i denne rekkefølgen
  • "Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain" Jeg gråter av lykke hver gang de kjører av gårde på scooteren- en fantastisk rørende og morsom film
  • " Cinema Paradiso"-
  • "Fanny och Alexander"
  • "La Vita e Bella" Fin,morsom, rørende og trist alt på en gang
  • "En langvarig forlovelse"
  • "Edward Saksehånd"
  • "Stekte grønne tomater"
  • "Pulp Fiction"
  • "Kill Bill 1 og 2"
  • "Reservoir Dogs"
  • Apocalypse Nå
  • Full Metal Jacket

Filmer jeg syntes var veldig bra, men som jeg ikker orker å se igjen pga. forstyrrende/skremmende innhold
  • "Requiem for a Dream" Den er bra, men utrolig ekkel
  • "Trainspotting" Ekkel, ekkel og ekkel- men bra
  • "Clockwork Orange" :grøsse:
Og enda flere, men nå husker jeg ikke flere i farta

Gammel 01-02-09, 23:37   #211
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

mimre mimre

Quills
Festen
Historien om David Gale
Unfaithful

Gammel 02-02-09, 00:04   #212
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

For noen dager siden leide vi den danske filmen "Etter bryllupet" . Veldig bra !!

Helt enig, min nye "favoritt".

Anbefales!

Gammel 02-02-09, 00:11   #213
Cascaye
Miss Distriktsnorge

Cascaye sin avatar

Hvor: Akershus
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, enig, den er veldig bra. Godt spilt og nydelig filmet og sterk historie.

Også enig. Skal snart ta den fram igjen, jeg er litt småforelska i Winters

Gammel 02-02-09, 10:27   #214
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pappalille, her.

ellers er "stekte grønne tomater" også en herlig film :d "face it girls, i'm older and have better insurance!"

towanda!!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 11:06   #215
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

"Breaking the waves" - definitivt !

Helt klart. Jeg gråt så mannen trodde det var noe alvorlig galt når jeg kom hjem. Takk og lov for at han ikke så den, han takler ikke slike filmer.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-09, 11:24   #216
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sometimes in April

Ganske ekte film om det folkemordet i Rwanda.

Breaking the waves? Den fikk meg til å kaste opp. Ikke smart å gå på en film med slik kameraføring i liten sal, tett på skjermen når man er nygravid.

Gammel 03-02-09, 21:27   #217
Rafiki
The Anti-Walter

Rafiki sin avatar

Rafiki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Breaking the waves? Den fikk meg til å kaste opp. Ikke smart å gå på en film med slik kameraføring i liten sal, tett på skjermen når man er nygravid.

Regner med at du ikke var og så "Cloverfield" på den tiden, da...

Rafiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 12:54   #218
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Lilja-4-ever (Hun som spiller Lilja spiller jo helt vanvittig!!)
Requiem for a dream (IKKE for de sarte)
Ken Park (:shock: Var absolutt ikke forberedt på en slik film der og da!)
City of Angels (nydelig film, nydelig musikk)

og dette er jo litt pinlig, men den filmen jeg har grått mest til må jo være Titanic. Fjortishormonene raste vel litt vel mye

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.