Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Snøkaos på østlandet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-09, 21:13   #41
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Snøkaos på østlandet

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Det er definitivt mye mer snø her enn nede i byen.
Man må være glad i snø her opp. Noe jeg ikke er.

Var oppe på MIF hytte på torsdags kveld, og det er like mye snø der som nede hos oss.
MIF hytta ligger vel ikke så langt unna deg og samme høyde?

Gammel 07-02-09, 21:14   #42
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Søsteren var innesnødd i dag, så hun kunne ikke møte oss i Holmestrand hos modern.
Det er veldig mye snø her, min kjære har vært ute med freseren to ganger i dag.
Syntes det gikk veldig greit å kjøre bil i dag. Må si jeg er utrolig fornøyd med at jeg kjøpte X3 nå i disse dager. Har ikke stått fast eller i nærheten noengang i vinter.

Fikk du forresten bursdagsbesøk av A i dag?
Moderne syntes ikke pappaen skulle ut å kjøre nemlig.Litt lang vei og ganske nyoperet skulder.

Ja de kom de. Var imponert over at han gadd kjøre så langt i dette kaoset. Gikk bra da. Håper de er vel hjemme igjen nå da. Hovedveiene var greie å kjøre på sa eksmannen min. De kjørte jo mens det var lyst også.

Gammel 07-02-09, 21:14   #43
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønemor!, her.

En liten gjeng.

Rase?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 21:14   #44
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Ja de kom de. Var imponert over at han gadd kjøre så langt i dette kaoset. Gikk bra da. Håper de er vel hjemme igjen nå da. Hovedveiene var greie å kjøre på sa eksmannen min. De kjørte jo mens det var lyst også.

Sender han en sms og hører jeg. Han er verdens goeste mann pappaen til A.

Og A.

Så bra at de kom. A ville nok veldig veldig i bursdagen til S. ja!

Gammel 07-02-09, 21:14   #45
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Hvorfor bor du der da.

Tja, man kan jo lure ...
Jeg liker meg her, veldig godt også faktisk. Så da får man bare tåle snøen.
Dessuten har pappaen til mine eldste barn også flyttet hit og kjøpt hus med samboer & barn, så vi kan aldri flytte.

Heldigvis bor vi på et sted "som har alt". Så vi kan egentlig alltid bli boende her.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 21:18   #46
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Sender han en sms og hører jeg. Han er verdens goeste mann pappaen til A.

Og A.

Så bra at de kom. A ville nok veldig veldig i bursdagen til S. ja!

Tror de storkoste seg alle mann. Pappaen til A ble sittende her og drikke kaffe med oss. Vi var faktisk fem foreldre og seks barn.
Hyggelig med besøk da.

Gammel 07-02-09, 21:19   #47
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Rase?

De fleste er krysninger med bl.a nrf pluss et par charolais og Blonde A. Oksen vi har nå er Aberdeen Angus, men liker ikke helt oppførselen hans i forhold til Herefordoksene vi har hatt før (de er jo kosebamser )

Gammel 07-02-09, 21:21   #48
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snø er gøy, jeg liker å kjøre bil når det er som dette, men det er et stort problem at man ikke har noe sted å GJØRE av snøen i byen. Og at mange bybilister er fullstendig inkompetente på å kjøre i snøvær, seff.

Men altså, egentlig er jeg mest hypp på å se bilder av kuene til Hønemor! med snø på!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 21:22   #49
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Snø er gøy, jeg liker å kjøre bil når det er som dette, men det er et stort problem at man ikke har noe sted å GJØRE av snøen i byen. Og at mange bybilister er fullstendig inkompetente på å kjøre i snøvær, seff.

Men altså, egentlig er jeg mest hypp på å se bilder av kuene til Hønemor! med snø på!

Du får ikke meg ut i det drittværet nå altså

Gammel 07-02-09, 21:23   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo! :bønnfaller:

Det ser fryktelig morsomt ut i mitt hode. Kanskje jeg bare skal beholde det indre bildet?

Gammel 07-02-09, 21:26   #51
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det må være fryktelige dårlige bilder i aviser og på tv. For det ser ut som mye snø, men langt unna nok til å skape kaos.

At en må skrape bil som står ute i 5 minutter er for meg rimalig vanlig når det snør. At en må brøyte flere ganger daglig også. Men en lærer seg jo å brøyte slik at en kommer til med skuffelen. En lager en rampe av snø, og tramper den til hardt. Jeg hadde en haug på over halvannen meter høyde (minst) hardpakket snø i sist snøvær her.

Synes det har vært slike oppslag hvert eneste år, kanskje på tide og bedre brøyteberedskapen slik at det ikke blir kaos av litt mer enn moderat snøfall. Ut fra bildene ser det jo slik ut for meg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 21:29   #52
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Standard

Det ser fryktelig morsomt ut i mitt hode. Kanskje jeg bare skal beholde det indre bildet?

Kanskje like greit, så slipper jeg å bli våt og kald

Gammel 07-02-09, 21:30   #53
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Her ble det ikke brøyta før seint på ettermiddagen. Fra vinduet har vi sett et sted mellom 5-6 stykker som har kjørt seg fast nede i det bittelille krysset vårt. Og da regnet jeg ikke med den idiotiske typen som fant ut at han skulle øvelseskjøre nedover de ubrøyta veiene her. Han kjørte seg godt fast, og sperra veien for en hel liten kø av biler.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 21:31   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Maz, poenget er at i bykjernen er det ikke så himla lett å bli kvitt snøen.

Gammel 07-02-09, 21:31   #55
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønemor!, her.

De fleste er krysninger med bl.a nrf pluss et par charolais og Blonde A. Oksen vi har nå er Aberdeen Angus, men liker ikke helt oppførselen hans i forhold til Herefordoksene vi har hatt før (de er jo kosebamser )

Hereford er jo veldig kosebamser ja.. Vi har stort sett bare NRF (melkekyr), men har en del krysninger til kjøttproduksjon også.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 21:31   #56
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Kaos blir det vel i byene fordi det er ingen steder å legge snøen som måkes bort? Og pga mye trafikk og mye biler rundt omkring er det vanskelig for brøytemannskapene å få måkt?

I lille Drammen i forhold til Oslo ser jeg nå om dagen at det er kaos i gatene.

Datteren min bor på Sagene og parkerer bilen på vanlig gateparkering. Hun forteller at det er absolutt kaos om dagen fordi brøytebilene ikke får måkt der bilene pleier å parkere, og det ligger mye snø i veiene.
Ser det på den lille plassen jeg også bor, men det er absolutt ikke kaos.Men mye snø overalt som ikke blir måkt vekk.

Syntes slik vinter vi har nå er utrolig fint jeg. Det er perfekt med mye snø og 5-6 minusgrader.

Gammel 07-02-09, 21:33   #57
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Maz, poenget er at i bykjernen er det ikke så himla lett å bli kvitt snøen.

Vi har bykjerne vi også, men det er få her som lager store oppkjørsler uten noe plass til snø, fordi en jo vet den kommer.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 21:33   #58
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Du er ikke alene om å få bilder i hodet. Derav smilyen min.

Gammel 07-02-09, 21:33   #59
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Vi har bykjerne vi også, men det er få her som lager store oppkjørsler uten noe plass til snø, fordi en jo vet den kommer.

Jeg priser meg lykkelig for stor gårsplass nå !

Gammel 07-02-09, 21:36   #60
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Hereford er jo veldig kosebamser ja.. Vi har stort sett bare NRF (melkekyr), men har en del krysninger til kjøttproduksjon også.

Sluttet med melk i 2003. Har en liten gjeng på hobbybasis, 15 ammekuer pluss oksen. Skal øke og bygge ut litt når vi tar over gården og mannen kan trappe ned på den andre jobben .

Emneord
snøhysteri

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:32.