Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Polaroidkamera!

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-09, 21:30   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Polaroidkamera!

Jeg vil ha et.

Hvor? Hvordan? Hvor mye? Hvor mye koster filmkassettene? Jeg lurer på alt!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:31   #2
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Polaroidkamera!

Jeg vil også ha. :venter i spenning:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:37   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke. Jeg har et som jeg fikk til konfirmasjonen min for 15 år siden, og den gangen betalte jeg vel 150 kr for en kassett med 10 bilder i.

Gammel 09-02-09, 21:37   #4
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Du kan få mitt for en billig penge.
Jeg har kun tatt de ti bildene som var på kassetten som stod i da jeg fikk den (nydelig setning ).

Gammel 09-02-09, 21:38   #5
Lita
Passiv

Standard

Åh, dæven! Trodde ikke det var i salg lenger jeg!!

Lite hjelp i meg, jeg vet.

Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:39   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Du kan få mitt for en billig penge.
Jeg har kun tatt de ti bildene som var på kassetten som stod i da jeg fikk den (nydelig setning ).

Altså, hvis man fortsatt får kjøpt den type kassetter. Hva heter det?

Gammel 09-02-09, 21:45   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det produseres ikke polaroid lenger, så å kjøpe et kamera nå må i så fall være for mimringens skyld, og for å samle på kameraer som ikke kan brukes
Det ble for dyrt når digitalkameraene kom for fullt.
Men kanskje det e rnoen som selger unna noen lagre på e-bay eller noe da...

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:49   #8
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Det kunne jeg tenkt meg også, men de blir vel ikke laget lengre.
Eneste jeg fant når jeg søkte var denne linken.
Men det er digitalt og det blir ikke det samme.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:51   #9
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser bare det står Polaroid B på det jeg.
Skal titte litt mer senere i kveld. Ligger en våken gutt å lusker der oppe nå.

Gammel 09-02-09, 21:52   #10
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg fant dette.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:53   #11
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

http://batterystore.demostore.no/?pa...oto%20Polaroid

Gammel 09-02-09, 21:53   #12
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

På finn.no`?

http://www.finn.no/finn/bap/object?f...55&WT.svl=Link

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:54   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Det kunne jeg tenkt meg også, men de blir vel ikke laget lengre.
Eneste jeg fant når jeg søkte var denne linken.
Men det er digitalt og det blir ikke det samme.

Skeptisk...
Det har batterikapasitet til bare 20 bilder, og hvor ofte må man fylle på blekk på en slik liten sak?
Men for de som virkelig savner polaroiden er den sikkert en grei erstatter.

Gammel 09-02-09, 21:57   #14
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Skeptisk...
Det har batterikapasitet til bare 20 bilder, og hvor ofte må man fylle på blekk på en slik liten sak?
Men for de som virkelig savner polaroiden er den sikkert en grei erstatter.

Det er ikke blekk i den.

Sitat:

Skriveren benytter såkalt Zink (Zero Ink) teknologi, og har fargekrystaller lagt inn i papiret. Fargen kommer først til syne når krystallene varmes opp. Dette gjør at du ikke må tenke på om du har nok blekk. Fargen ligger nedi papiret, og blir derfor svært motstandsdyktig mot riper, flekker og vann. Dette er det første produktet som benytter denne teknologien.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:01   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så vidt jeg vet har de gått ut av produksjon. High class-polariodene får du nok fremdeles, de som endel fotografer bruker/brukte til prøvebilder.

Men du kan fremdeles få tak i en del brukt. Tips: Det finnes dataprogramm som får bilder til å se ut som polariodbilder. Komplett med hvit ramme og plass til å skrive på.

Rettelse: Kanskje ikke allikevel. De ligger hvertfall på polariods hjemmesider (og tre stykker på finn - et gammelt, og et proft)

Sist redigert av Tallulah : 09-02-09 kl 22:06.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:02   #16
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Det er ikke blekk i den.

Aaah, kanskje jeg skal lese alt før jeg uttaler meg

Gammel 09-02-09, 22:04   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan jo ta kontakt med Polaroid Norge:
Polanor AS (Distributor)
Hammerstadveien 2
N-2080 Eidsvoll
Norway
Phone: + 47 40 63 18 14

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:05   #18
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Altså, hvis man fortsatt får kjøpt den type kassetter. Hva heter det?

Sjekk fotobutikken på Tøyen (rett ved posten). Jeg tror kanskje de har polaroidfilm. Jeg så iallefall et skilt i vinduet om det for en stund siden. Det er riktig at Polaroid har sluttet å produsere film, men jeg tror ikke de spesielt interesserte skal gi opp med en gang; The Impossible Project, som jeg tror er seriøse, har kjøpt rettigheter og produksjonsutstyr av Polaroid, og har tenkt å starte opp produksjon av film igjen. Jeg tror også Fuji, som har et lignende system, fortsatt lager film som kan brukes i noen av polaroidkameraene.

Ben "fade to black" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:06   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det er da ikke så lenge siden jeg gikk foto? :fossil in the making:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.