Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Food faces - morsommere måltider?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-09, 11:04   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Food faces - morsommere måltider?

Jeg tviler på at lillesøster vil la seg lure til å spise kokte grønnsaker, men hun vil kanskje leke med dem på tallerkenen og ikke kaste dem på gulvet?

http://www.worldwidefred.com/foodface.htm

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 11:07   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Food faces - morsommere måltider?

Nå har jeg sett det også!

Gammel 10-02-09, 11:10   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye rart det kan komme fra desperate foreldre.
Jeg er dog oppdratt til å ikke leke med maten, så jeg rynker litt på den pertentlige nesa.

Gammel 10-02-09, 11:14   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, genialt. Jeg har lyst på et par slike.

Gammel 10-02-09, 11:14   #5
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er dog oppdratt til å ikke leke med maten, så jeg rynker litt på den pertentlige nesa.

Jeg rynker litt sammen med deg.
Min mor ville fått anfall.

Gammel 10-02-09, 11:23   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snerper.

Gammel 10-02-09, 11:29   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 10-02-09, 11:30   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er det egentlig galt å leke med maten? Sånn egentlig? Jeg har en to-åring og jeg synes det er helt greit at han leker med maten så lenge han ikke søler. Det gjør det jo koseligere og morsommere ved måltidene.

Ikke synes jeg det gjør noe galt for bordmanerene heller, jeg er totalt nazi på det til vanlig, og han skjønner når det er folk til middag eller han er borte at da er det ikke lov å leke.

Gammel 10-02-09, 11:30   #9
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Kanskje mannen skulle få en slik en?

Tviler på at ungene her i huset vil la seg lure altså.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 11:31   #10
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sinnsykt kul. Jeg er faktisk litt i tvil om hvem som hadde digget den de der mest av poden eller gubben.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 11:31   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvorfor er det egentlig galt å leke med maten? Sånn egentlig? Jeg har en to-åring og jeg synes det er helt greit at han leker med maten så lenge han ikke søler. Det gjør det jo koseligere og morsommere ved måltidene.

Ikke synes jeg det gjør noe galt for bordmanerene heller, jeg er totalt nazi på det til vanlig, og han skjønner når det er folk til middag eller han er borte at da er det ikke lov å leke.

Sånn tenker jeg også. Det er forskjell på å leke med maten og å leke med maten.

Gammel 10-02-09, 11:31   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Kanskje mannen skulle få en slik en?

Tviler på at ungene her i huset vil la seg lure altså.

Samme tanke.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 11:32   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Brekkbønner blir fine latesombuser. og barnslig..

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 11:32   #14
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Hvorfor er det egentlig galt å leke med maten? Sånn egentlig?

Helt ærlig?
Jeg vet ikke.
Min mor er av Sånn Er Det Bare-generasjonen og jeg er nok litt preget av det.
Men jeg øver meg.

Gammel 10-02-09, 11:32   #15
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Så mye rart det er å få kjøpt
Har vel mer tro på grønnsaker som et naturlig innslag i kosten, enn som et pent dandert ansikt da. Likevel, er det vanskelig å få i ungene grønnsaker, er det jo verdt et forsøk.

Gammel 10-02-09, 11:34   #16
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg tviler på at lillesøster vil la seg lure til å spise kokte grønnsaker, men hun vil kanskje leke med dem på tallerkenen og ikke kaste dem på gulvet?

Fantastisk. Så det er mat som havner på gulvet med overlegg hos dere også ja.

Gammel 10-02-09, 11:37   #17
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn egentlig er det galt å leke med maten fordi det ikke er leketøy. Jeg ser ingenting galt i å dekorere mat slik at den er appetittvennlig, men derfra til å fysisk leke med mat er det et stykke i min bok. Leking med mat fører generelt til grising og det er ekkelt.

Gammel 10-02-09, 11:41   #18
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Sånn egentlig er det galt å leke med maten fordi det ikke er leketøy. Jeg ser ingenting galt i å dekorere mat slik at den er appetittvennlig, men derfra til å fysisk leke med mat er det et stykke i min bok. Leking med mat fører generelt til grising og det er ekkelt.

Ja, eller det Sitron sa.

Gammel 10-02-09, 11:44   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Grising er ekkelt og det får ikke sønnen min lov til. Men det er masse leking/rollespill som ikke medfører grising, og det plager ikke meg. F.eks så spiser han grønnsaker om de har navn etter de voksne i barnehagen sin, og vi sier, se, nå må du spise Fatima, og spise Kenny. Jeg tenker ikke å prøve å analysere den engang.

Gammel 10-02-09, 11:44   #20
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Fantastisk. Så det er mat som havner på gulvet med overlegg hos dere også ja.

Oh yes. Hun spiser rå grønnsaker, men om det havner så mye som en kokt ert på tallerkenen smyges den ned på gulvet. Der ligger det muligens en skorpe eller to også.

Guttene var notoriske. De forsto fort at mor oppdager komposthaugen på gulvet, så de puttet skorper og en og annen blomkål i blomstervaser og krukker om jeg snudde ryggen til.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.