Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politi med hijab?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-09, 20:24   #321
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Pida, her.

Jeg synes hele nøytralitetsprinsippet er en smule tullete. Det burde holde at man sier ja til å følge politiets retningslinjer. Man kan kle seg så likt og være så glattbarbert en bare vil - ens individualitet kommer uansett til uttrykk gjennom kroppsspråk, holdning, mimikk, stemmebruk, ordvalg, dialekt, osv. Det er fornuftig at politiet skal ha uniform mtp at de skal være lette å kjenne igjen, men det er ingen grunn til at vi skal ribbe dem for identitetsmarkører. Det er uvant med hijab i politiet, javel, men snart er det like naturlig for oss som kvinner i langbukse eller menn med langt hår.

Det har ikke noe med individualitet å gjøre, her synes jeg det er en del som misforstår. Tvert i mot har det med tilhørighet til enkeltgrupper å gjøre. Gidder ikke gjenta meg selv (og andre).

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:24   #322
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Som sagt, så er det veldig vanlig med hijab hvor jeg bor. Etterhvert som jeg har sett kvinnene som bruker det, hvordan de ter seg og hvordan de ellers kler seg, så ser jeg at for mange er nok denne hijaben et helt frivillig valg - et valg de selv har tatt fordi de føler det er riktig i forhold til religionen. Kjenner også en norsk kvinne som begynte å bruke hijab når hun konverterte til islam, helt frivillig. Så jeg tror vi alle må begynne å akseptere at kvinner med hijab har ikke nødvendigvis begynt å bruke det pga tvang. Og da er det ikke noen grunn til å bli støtt av det på deres vegne.

Og som Pida sier, så er jeg enig i at nøytralitetsprinsippet er litt tullete. Man må godta individuelle forskjeller og synes man skal kunne akseptere hijab'er og f.eks kors. Så lenge de ikke setter en hindring for uniformen, synes jeg det er ok. Og en turban ville sette en hindring for uniformen og vil derfor være et problem.

Gammel 10-02-09, 21:27   #323
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Nå ser det (heldigvis) ut som om det blir en runde til om dette.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:34   #324
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Merker at jeg ikke helt klarer å komme over avgjørelsen i hijab- saken. Jeg mener at Norge har tatt et stort steg i feil retning ved å la et religiøst symbol bli en del av offentlige tjenestemenns uniformer. En grunn er det jeg allerede har nevnt: Religion er en privatsak og ikke noe man bør flagge i jobbsammenheng. Spesielt ikke når man jobber i det offentlige.

For meg blir dette et eksempel på en totalt misforstått integreringspolitikk fra myndighetenes side. Jeg mener, i utgangspunktet, at alle religioner er like ”bra”. Det er likevel en ting jeg ikke klarer å svelge ved islam: Kvinnesynet og det jeg, i mange tilfeller, vil kalle kvinneundertrykkelsen. For meg er hijab (og selvfølgelig burka) et av de fremste symbolene på dette: Kvinner må dekkes til, de kan ikke fritt velge hva de vil gå med på samme måte som en mann kan.
Selvfølgelig vil mange muslimer (og sikkert mange ikke-muslimer her inne) hevde at dette ikke er tilfelle; Mange kvinner ønsker tvert imot å gå med hijab. For dem er den et uttrykk for en religion og en kultur de er stolte over å være en del av. Det er jo vel og bra, men jeg tror at man i mange tilfeller nok kan stille spørsmålstegn ved hvor reelt dette valget er for en del muslimske kvinner. (for ikke å snakke om i muslimske land) I Norge har vi ”satt foten ned” når det gjelder tvangsekteskap og omskjæring av kvinner. Selvfølgelig kan ikke hijab-bruk sidestilles med dette, men likevel: Den vitner om sider ved islam som jeg er usikker på om det er riktig å ønske velkommen som en naturlig del av den norske offentligheten.

Dette handler ikke om fremmedfrykt og intoleranse fra min side. Jeg ønsker andre kulturer og religioner velkommen. Virkelig! Jeg er ingen etnosentriker som mener at Norge og nordmenn står for det eneste riktige i enhver sammenheng og at alt annet er rart og annerledes. Likevel stiller jeg spørsmålstegn ved om vi her har gått for langt i forsøket på å være åpen og inkluderende?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:48   #325
Gammel bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det har ikke noe med individualitet å gjøre, her synes jeg det er en del som misforstår. Tvert i mot har det med tilhørighet til enkeltgrupper å gjøre. Gidder ikke gjenta meg selv (og andre).

Joda, men jeg ser ikke at gruppetilhørighet er noe praktisk hinder for å gjøre en god jobb som politi - det må være i helt spesielle situasjoner, i så fall. Det vil jo alltids være oppgaver som noen politifolk egner seg mer for enn andre - jeg skjønner ikke hvorfor hijab skal være så spesielt vanskelig.

Som flere har vært inne på er det kun et spørsmål om tid før problemstillinger av typen hijab eller ikke hijab i politiet fremstår som komiske. Vi må bare eksponeres for andre religioner og kulturer i en slik grad at vi slutter å problematisere det.

Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:53   #326
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

(...) Kjenner også en norsk kvinne som begynte å bruke hijab når hun konverterte til islam, helt frivillig. Så jeg tror vi alle må begynne å akseptere at kvinner med hijab har ikke nødvendigvis begynt å bruke det pga tvang. Og da er det ikke noen grunn til å bli støtt av det på deres vegne.

Vel, det var en tid da mange norske kvinner også tiet i forsamlingen -og mange ville sagt det var helt frivillig. Så det er nok litt mer komplisert enn som så i mitt hode. Men det er ikke et poeng for meg i denne saken at det er ufrivillig -tvert i mot: Dersom det er "frivillig" så kan det jo ikke være vanskeligere å be om at dette som andre politisk/religiøse symboler tas av når uniformen tas på?

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Og som Pida sier, så er jeg enig i at nøytralitetsprinsippet er litt tullete. Man må godta individuelle forskjeller og synes man skal kunne akseptere hijab'er og f.eks kors. Så lenge de ikke setter en hindring for uniformen, synes jeg det er ok. Og en turban ville sette en hindring for uniformen og vil derfor være et problem.

Der er vi nok fundamentalt uenige. Som sagt over har det ikke noe med "individualitet" å gjøre, men om å markere politiske og religiøse standpuinkt til støtte for enkelte grupper mens man er i en uniform som skal markere likhet for loven.

Jeg tror kvinner i hijab har like gode forutsetninger for å gjøre en god jobb som de uten, men jeg synes det er noe naivt å tro at alle har et så avslappet forhold til religion og politikk at de tror at en som bærer symbolene til en retning selv som en del av uniform ikke lar seg påvirke av det symbolene h*n har valgt står for også i tjenesten. Sånn sett er hijab et grensetilfelle (og jeg er derfor mest for), men kors osv. utover i riksvåpnet er jeg bestemt mot.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 21:53   #327
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

- jeg skjønner ikke hvorfor hijab skal være så spesielt vanskelig

Nå misforstår du. Hijab er ikke spesielt vanskelig; men det er bare det som det er spurt om kan brukes i tillegg til politiuniformen. For kristne er det greit å la vær å gå med kors utenpå uniformen, jøder legger kalotten hjemme når de tar på seg uniform, brannsupporterne insisterer ikke på å ha på brannskjerf når man jobber som uniformert politi, kort og godt, folk legger de politiske og religiøse markørene/klærne/kall dethva du vil; bort når de tar på seg uniformen... det har ikke vært noe problem før, men er visst blitt det nå

Sånn sett så ER det jo spesielt vanskelig m hijab, dvs å legge den bort når man skal på jobb som uniformert politi.
Da gir grobunn for de som tenker, ja, disse muslimene altså, de skal dra med seg sin religion overalt, også i politiuniformen.
Hvorfor skal egentlig religion ta større og større plass?
Det er jo også dumt også for de muslimene som ønsker seg vekk fra dette middelalderske synet om at kvinner ikke må friste menn m sitt hår.

Sist redigert av bønna : 11-02-09 kl 09:34. Årsak: tillegg
Gammel 11-02-09, 10:36   #328
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men hvorfor er det så viktig at politiuniformen må signalisere nøytralitet?

Fordi politiet representerer Staten, og Staten skal være nøytral og represtere samtlige borgere i Norge. Hvis det individuelle skal gå foran det nøytrale prinsippet, må vi også tillate andre individuelle forskjeller som at politiet går med kors, jødestjerne osv. Politiet skal være religionsnøytralt.

Gammel 11-02-09, 10:49   #329
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av knøttet, her.

Ok, hvis det er det du mener.. ut fra alt det negative du skrev om hijab i sted fikk jeg en følelse av at du var negativ til hijab uansett.

Skrev jeg så mye negativt om Hijab isted? Vel, uansett, jeg er negativ til Hijab. Privat må kvinner få lov å bære det, ingen kan nekte dem det, men det hijaben symboliserer er kvinneundertrykkende(ikke friste mannen med sin skjønnhet osv). Men det er en annen diskusjon. Og Hijab som del av politiuniformen er jeg helt imot. Samtidig som jeg er imot at politiet skal få bære kors eller andre religiøse symboler. Politiet skal representere alle, og da skal de være nøytrale. Religion og tro er en privatsak og kan ikke tas med på jobben når du skal represetrer staten Norge og norske lover.

Ellers veldig enig med Rine og Ulvefar.

Gammel 11-02-09, 10:56   #330
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Ja, det er en skremmende utvikling

Gammel 11-02-09, 12:23   #331
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

N

Akkurat det er jeg hjertesukk jeg stiller meg bak. Jeg syns allikevel det blir feil å nekte det, selv om jeg skulle ønske utviklingen hadde gått andre veien.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:30   #332
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvorfor religion tar større plass i det offentlige rom har å gjøre med at religiøsitet i det norske samfunnet ikke bare består av inneslutta privatreligiøse lutheranere, men også av mennesker som lever ut sin tro i det offentlige rom på en mye mer synlig måte.

Jeg har ikke noe problem med å forstå mekanismene i hvorfor det skjer, selv om jeg skulle ønske det var annerledes.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:32   #333
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Akkurat det er jeg hjertesukk jeg stiller meg bak. Jeg syns allikevel det blir feil å nekte det, selv om jeg skulle ønske utviklingen hadde gått andre veien.

Enig med deg i at det blir feil å nekte, men jeg ser ikke problemet med å be folk legge sin personlige overbevisninger igjen hjemme når de skal utføre en jobb.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:52   #334
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror mange ikke ser på dette som en "personlig overbevisning", men som en del av den de er. Dersom man virkelig mener at det er et pålegg fra gud at man skal dekke håret, så er ikke det noe man kan gjøre bare på fritiden.

Og jeg har ikke noen problemer med å si at da har man også aktivt takket nei til en del yrker (badevakt, frisørmodell, stripper eller for eksempel politi). Dersom man skal være for denne ideen så skal det ikke være for å gi disse kvinnene tilgang til et yrke, men fordi man mener at det å ha hijab-kledde politifolk vil medføre en del positive effekter (at det blir lettere for minoritetskvinner å henvende seg til politiet, at det hever statusen til yrkesaktive kvinner i innvandrermiljøer, at man reduserer dem-mot-oss-dynamikken som er utbredt i Oslo), og at disse fordelene oppveier de prinisippielle motforestillingene.

Gammel 11-02-09, 12:55   #335
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror mange ikke ser på dette som en "personlig overbevisning", men som en del av den de er. Dersom man virkelig mener at det er et pålegg fra gud at man skal dekke håret, så er ikke det noe man kan gjøre bare på fritiden.

Og da har de ikke noe i politiet å gjøre.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:58   #336
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Og da har de ikke noe i politiet å gjøre.

Og der har vi bikket ned på hver vår siden av pro-kontra-argumentet mitt i andre avsnitt. (Og det er jommen med såvidt jeg har bikket, jeg også. Som Ulvefar. Vi sitter vaglet der oppå gjerdet sammen, hopper ned en gang i blant, men er kjapt oppe igjen og titter på hvordan det ser ut på andre siden. )

Gammel 11-02-09, 13:11   #337
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

(at det blir lettere for minoritetskvinner å henvende seg til politiet, at det hever statusen til yrkesaktive kvinner i innvandrermiljøer, at man reduserer dem-mot-oss-dynamikken som er utbredt i Oslo), og at disse fordelene oppveier de prinisippielle motforestillingene.

Den forstår jeg ikke helt, med mindre de skal kunne tilkalle en politikvinne med hijab.
Antageligvis vil det bli veldig få politikvinner i hijab; (i Sverige er det ingen, i Storbrittania er det 13), og det få tilgang til en politikvinne m hijab kan vise seg å være vanskelig.

Ellers synes jeg det er skummelt at også Polyanna ( i tillegg til BM) nevner at det er en utbredt dem-mot-oss dynamikk i Oslo. Det visste jeg ikke, og det bekymrer meg.
Men hva man gjør med det? Vet ikke, men er slettes ikke sikker på at hijab-politi er løsningen.
Jeg liker mer å se til Danmark og hva dem har gjordt. De har visse problemer, men ikke verre enn i mange andre land, og de får til en del for innvandrerne.

Sist redigert av bønna : 11-02-09 kl 13:23.
Gammel 11-02-09, 13:27   #338
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Med "dem-mot-oss" så mente jeg i denne sammenhengen minoritetsungdom mot politiet. Politiet har gjennom målrettet innsats mot gjenger og en del annen kriminalitet også rettet ganske mye mistanke og kontroller mot minoritetsungdom. Det er ikke kult, når du har kjøpt en dritdyr sykkel for surt oppsparte midler, å bli stoppet av politiet hver forbanna dag, og ikke bli trodd selv om du viser kvittering, og, etter hvert, et brev fra butikken. Det er bare ett eksempel, men slike ting opplever minoritetsungdom OFTE. Og over tid så har dette medført en ganske stor samlet aggresjon og mistro mot politi og myndigheter. Dette har vi sett komme til overflaten i både ambulansesaken og i "israel-opptøyene".

Hijab-tillatelse viser en utstrakt hånd, tenker jeg.

Gammel 11-02-09, 13:48   #339
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Standard

Med "dem-mot-oss" så mente jeg i denne sammenhengen minoritetsungdom mot politiet. Politiet har gjennom målrettet innsats mot gjenger og en del annen kriminalitet også rettet ganske mye mistanke og kontroller mot minoritetsungdom. Det er ikke kult, når du har kjøpt en dritdyr sykkel for surt oppsparte midler, å bli stoppet av politiet hver forbanna dag, og ikke bli trodd selv om du viser kvittering, og, etter hvert, et brev fra butikken. Det er bare ett eksempel, men slike ting opplever minoritetsungdom OFTE. Og over tid så har dette medført en ganske stor samlet aggresjon og mistro mot politi og myndigheter. Dette har vi sett komme til overflaten i både ambulansesaken og i "israel-opptøyene".

Hijab-tillatelse viser en utstrakt hånd, tenker jeg.

Jeg tror man kan løse "dem-mot-oss" på andre måter enn å tillate hijab. Jeg er enig i at politiet bør bestå av folk med ulike bakgrunner nettopp fordi det kan vekke bedre tillit til politiet i ulike miljø. Men det er mange muslimske kvinner i Norge som IKKE bruker hijab, så jeg ser ikke helt problemet.

Gammel 11-02-09, 13:58   #340
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva mener du danskene er gode på i forhold til innvandrere? Jeg synes mye av det jeg har lest fra Danmark ang. integrering er virkelig skremmende.

Fra et tidligere innlegg.
Og jeg kan finne mer fra samme kilde.
Det virker som om det er mest interessant å fremstille Danmark i et dårlig lys i media. (litt på samme måte som Israel)

http://www.rights.no/publisher/publi...4&tekstid=1801

Innvandrere i Danmark på vei opp og fram
13.05.08: Det ”rasistiske” Danmark, der vi blir fortalt at tonen er hard og uforsonelig mellom innvandrerne og resten av befolkningen, kan igjen vise til gode resultater. Nye tall avdekker at stadig flere grupper kommer i jobb, og særlig god er utviklingen for de med opprinnelse fra Tyrkia, Somalia og Libanon. Og de har jobber som krever utdannelse.

http://www.rights.no/publisher/publi...5&tekstid=1818

Ja visst – danske tilstander
19.05.08: Innvandrere nyter det gode liv i Danmark. De føler seg langt bedre integrert i det danske samfunnet i dag enn for åtte år siden. Dette viser en ny undersøkelse fra Catinét Research for Ugebrevet A4. Integreringseksperter gir høykonjukturen og den åpenhjertige debatten i kjølevannet av Muhammed-krisen æren for den positive utviklingen. Stikk i strid med hva mange hevder.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.