|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Melkefett vs. annet animalsk fettEr det forskjell? Sånn i sunnhet, altså?
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Melkefett vs. annet animalsk fettSpørs vel hvem man snakker med. Enkelte vil jo hevde at melkefett også er usunt, siden de tviholder på den gammeldagse (etter min mening) oppfatningen om at mettet fett er djevelens verk. Men det har etterhvert dukket opp endel interessante artikler om melkefett, feks. denne og denne, samt denne.
|
|
|
#3 |
|
Glad
|
Sv: Melkefett vs. annet animalsk fettGodt spørsmål. Leste her om dagen at skal man drikke melk bør man drikke H-melk siden skummetmelka ikke var så bra som H. Nå husker jeg hverken årsaken til dette eller hvor jeg leste det, men det var et seriøst sted.
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Melkefett vs. annet animalsk fettJa, jeg vet at man strides om melkefettet, men skiller dette seg fra "pølsefettet" eller ikke? Er det samme greiene?
|
|
|
#5 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Melkefett vs. annet animalsk fett |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Melkefett vs. annet animalsk fettOg så sier den vel heller ikke noe om melkefett vs. annet animalsk fett? Er det i det hele tatt forskjell?
|
|
|
#8 |
|
Leser
|
Sv: Melkefett vs. annet animalsk fettSå vidt jeg skjønner er det både mettet og umettet fett i alt alt av fett. Så selv fettet i forskjellige pølser kan være forskjellig i sammensetningen. Tror (men er ikke 100% sikker) på at man kan "endre" fettsammensetningen hos griser ved foring. Sunt for -> gir høyere innhold at umettet fett i kjøttet.
|
|
|
#10 |
|
Leser
|
Sv: Melkefett vs. annet animalsk fett
Så vidt jeg skjønner er det de har en mistanke om, men ikke vet.
|
![]() |
|
|