Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Som regel alltid

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-09, 14:56   #1
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Som regel alltid

Dette uttrykket ser og hører jeg ofte, både her på FP og i andre sammenhenger. Som regel betyr nesten alltid, og alltid betyr - nettopp - alltid.

Dere språkvitere, ja?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 15:10   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Som regel alltid

Som i "Jeg går som regel alltid med kirsebærsmykket mitt." ?

Når jeg skriver det ser jeg også at jeg har lest det ofte. Jeg håper og tror ikke jeg bruker det utrykket.

Gammel 12-02-09, 15:11   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jammen meg jeg har skrevet det, jeg også. Det er jo helt meningsløst!

Gammel 12-02-09, 15:27   #4
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Som i "Jeg går som regel alltid med kirsebærsmykket mitt." ?

Som i det, ja. Jeg blir som regel alltid litt flisespikkefrustrert når jeg ser det utrykket.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 15:38   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri tenkt på det før (og har helt sikkert brukt uttrykket), men du har rett, ja. Jeg tror jeg har brukt det som en slags forsterkning av "som regel" - kanskje "som regel" betyr i 80 % av tilfellene, mens "som regel alltid" betyr noe mer i nærheten av 95 %?

Gammel 12-02-09, 15:44   #6
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi føyer det inn i rekken med "som regel aldri". Jeg er som regel aldri for sen.
Hm, nå må jeg se om dette er noe jeg bør endre på. Jeg har ikke for vane å komme for sent, jeg pleier ikke osv.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 16:00   #7
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Men det går vel an å si f.eks at Personer med den sykdommen har som regel alltid nedsatt hørsel ? Altså; de fleste med den sykdommen har nedsatt hørsel.

Gammel 12-02-09, 16:01   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg kommer som regel ikke for sent er vel en grei måte å si det på?

Gammel 12-02-09, 16:01   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Men det går vel an å si f.eks at Personer med den sykdommen har som regel alltid nedsatt hørsel ? Altså; de fleste med den sykdommen har nedsatt hørsel.

Personer med den sykdommen har som regel nedsatt hørsel, må man vel si da?

Gammel 12-02-09, 16:03   #10
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Personer med den sykdommen har som regel nedsatt hørsel, må man vel si da?

Hm, ja, sant det. Tror jeg har brukt dette uttrykket litt jeg og.

Gammel 12-02-09, 16:04   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer som regel ikke for sent er vel en grei måte å si det på?

Eller "nesten aldri", eller "stort sett aldri".

Gammel 12-02-09, 16:18   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har aldri tenkt på det før (og har helt sikkert brukt uttrykket), men du har rett, ja. Jeg tror jeg har brukt det som en slags forsterkning av "som regel" - kanskje "som regel" betyr i 80 % av tilfellene, mens "som regel alltid" betyr noe mer i nærheten av 95 %?

Samme her.

Gammel 12-02-09, 16:31   #13
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror ganske sikkert at jeg har noen svin på skogen i denne sammenheng. Vet ikke om jeg har skrevet det, men føler på meg at det er noe jeg godt kunne funnet på å si. "Jeg er som regel alltid på jobb til klokka 16."

Jeg får gjøre en innsats og plukke det helt meningsløse uttrykket ut av vokabularet mitt.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.