|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
www.bomulls.no
|
![]() Rekkehus vs. kjedet eneboligMuligens tidenes mest idiotiske spørsmål; men i det vi er på husjakt tråler vi nettet mens vi klargjør eget for salg.
![]() |
#2 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rekkehus vs. kjedet eneboligEtter min mening er det ikke stor forskjell, men det ligger ofte i at det er en garasje/carport i mellom rekkene, istedenfor vegg i vegg.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Rekkehus vs. kjedet eneboligKjedet rekkehus har gjerne en carport eller bod mellom enhetene.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Rekkehus vs. kjedet enebolig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Rekkehus vs. kjedet eneboligTakk! Jeg har bitt meg merke i at mange har garasje/carport i mellom, men det er mange som ikke har det også - ergo er det vel bare øyet som ser da og hva man velger å kalle det, sånn til syvende og sist!
![]() |
#6 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Rekkehus vs. kjedet eneboligDet der ser ut som rekkehus, ja. Man kan ikke alltid stole på boligannonser. "Fjordgløtt" kan fort bety at man kan skimte fjorden hvis man lener seg ut av loftsvinduet.
Sist redigert av Kanina : 15-02-09 kl 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Rekkehus vs. kjedet eneboligSå sant, så sant, Kanina - man må følge med og passe på; det er ikke alt som er på stell alltid nei. ...men jeg ble nå nysgjerrig uansett hva rekkehus/kjedet enebolig gjelder; for jeg synes liksom ikke noe som deler vegg med annen bolig kan defineres som enebolig. Når det er en garasje ol. i mellom blir det noe annet
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Rekkehus vs. kjedet eneboligDet er mange rekkehus som blir omtalt som enebolig i kjede i annonsene. På samme måte som kjente og populære områder i byer strekker seg langt utenfor sine grenser... moralen er vel at man må se selv og ikke stole for mye på annonser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Rekkehus vs. kjedet eneboligAbsolutt, men det var uansett definisjonen av det jeg var ute etter av ren nysgjerrighet, så jeg vet det for mitt eget vedkommende
![]() |
#12 |
Ferdig!
![]() Sv: Rekkehus vs. kjedet eneboligEnebolig i kjede høres mye "bedre" ut enn rekkehus. Da er det gjerne som skrevet over her carport i mellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Rekkehus vs. kjedet eneboligJeg tror også det er noe med hva slags vegger det er mellom husene. Kjedete eneboliger har dobbel yttervegg eller no, slik at det skal være mindre lydt.
![]() |
#14 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rekkehus vs. kjedet eneboligJeg tror utrolig mange salgsannonser pynter på sannheten. Like så med stedsgrenser. Grünerløkka i Oslo strekker vel seg snart fra slottet og opp til Sinsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rekkehus vs. kjedet eneboligFor at det skal kunne defineres som enebolig i kjede, skal husene ha fire egne vegger som kan sitte fast i et bygg mellom husene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Rekkehus vs. kjedet eneboligTydelig at ikke alt som annonseres/kalles for kjedet enebolig faktisk ER det! Jaja, jeg har nå i allefall fått stilnet nysgjerrigheten min; og kjedet enebolig er ikke noe mer aktuelt for oss nå enn det var i går
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rekkehus vs. kjedet eneboligSvigers bor i kjedet enebolig, men vegg i vegg med nabo. Altså hverken carport eller bod. Definisjonen der er at det er dobbelt vegg mellom de og naboen, altså kjedet enebolig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|