|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Passiv
|
Sv: Dødsdom eller blodpenger?Vi gjør ikke det med å be denne mannen straffeforfulgt i Jemen mener jeg. Ikke så lenge vi ber ham komme til oss og bli straffet her - uten risiko for dødsstraff. Men jeg anerkjenner at resten av verden ikke er enig med meg da. |
|
|
|
#42 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Dødsdom eller blodpenger?Selvsagt hadde staten Norge godtatt dødsstraff om vi hadde gått til sak i et land der det sannsynlige utfallet hadde blitt av en person hadde blitt drept pga Norges tiltale. Å si noe annet blir å stikke hodet i sanden. Så igjen; hvorfor er dette greit?
|
|
|
#43 |
|
Passiv
|
Sv: Dødsdom eller blodpenger?Igjen - fordi han når som helst kan velge seg unna ved å komme hit. |
|
|
|
#44 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Dødsdom eller blodpenger?Jeg spør ikke om hans valg. Jeg nevner, som du ser, ikke hans valg. Jeg snakker om staten. Er det noen måte jeg kan skrive dette på slik at det blir klart, siden det ser ut til at det ikke kommer frem her?
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Sv: Dødsdom eller blodpenger?Jo, jeg ser hva du mener. Jeg er bare ikke enig i synsvinkelen. |
|
|
|
#46 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Dødsdom eller blodpenger?Så norske handlinger som fører til dødsstraff er altså greit, selv om dette strider mot MR?
|
|
|
#47 |
|
Passiv
|
Sv: Dødsdom eller blodpenger?Som sagt - jeg vet at dette ikke er gjengs oppfatning og at de fleste er uenige med meg. Men jeg mener at det er greit at Norge krever fyren straffet i Jemen hvis Jemen tilbyr seg å kjøre saken, men nekter å utlevere ham. All den tid han faktisk kan velge å komme selv - det er et absolutt krav. |
|
|
|
#49 |
|
Passiv
|
Sv: Dødsdom eller blodpenger?Det er et stykke mellom svart og hvitt her. |
|
|
|
#50 |
|
Passiv
|
Sv: Dødsdom eller blodpenger?Jeg er ikke for dødsstraff i utgangspunktet. For ordens skyld. :redd for å få tegnet hitlerbart på snømannen min: |
|
|
|
#51 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Dødsdom eller blodpenger?Du er jo for, du skriver det jo selv her. For, med forbehold, er likevel for uansett hvordan man vrir og vender på det. Når alt kommer til alt, så syns du det er greit at en person dør for en ugjerning, bare visse kriterier oppfylles.
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: Dødsdom eller blodpenger?Jeg er for at folk får lov å begå selvmord ja. Sålenge man tilbyr dem å slippe, og de er ved sine fulle fem og likevel insisterer. |
|
|
|
#54 |
|
Passiv
|
Sv: Dødsdom eller blodpenger?Slik jeg ser det så blir det omtrent det. |
|
|
|
#55 |