|
|
#1 |
|
Passiv
|
Piratbuktahttp://www.nettavisen.no/it/article2544343.ece |
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PiratbuktaDet er vel en totalt mangel på teknologisk forståelse og et forsøk på å hindre en utvikling som følge av nye teknologiske muligheter. Musikkbransjen har begynt å forstå det, det tok lang tid, men film- og tv-bransjen prøver ennå å tviholde på gamle distribusjonsformer. Gjennom å gjøre dette står de samtidig å ser på at toget går. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: PiratbuktaI går tror jeg aktoratet faktisk greide å argumentere for at det ikke var TPB som var skyld i fildeling, men personen som lastet det opp.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: PiratbuktaAmen! |
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: PiratbuktaHadde jeg kunnet laste ned en film med god båndbredde fra en server så hadde jeg gladelig betalt tyve spenn eller noe for det. Istedenfor å bruke torrenter. Og hvor mye sitter Hollywood igjen med per film feks? Neppe så mye ihvertfall. |
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Piratbukta
Jeg hadde også gladelig gjort det altså. Tror det hadde blitt solgt mange flere filmer, om man kunne ha lastet dem ned for en passe sum - opp til en 50 lapp kanskje - hjemme på sin egen maskin. Fra et trygt sted og av god kvalitet ja. |
|
|
|
#7 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: PiratbuktaJeg hadde definitivt benyttet meg av et lovlig tilbud om det fantes, spesielt for yndlingsseriene mine. Nå er det lovlige alternativet å kjøpe DVD-en lang tid etter og det er bare ikke aktuelt altså. Siden jeg kjøper seriene uansett så kan jeg godt betale episode for episode.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: PiratbuktaOg med tekst. Det hadde vært kjekt. |
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: PiratbuktaNår det kommer til argumentet med at platebransjen ikke vil gi fra seg store inntekter, så er dette en sannhet med modifikasjoner. Det er ikke slik at plateselskaper sitter igjen med haugevis av penger for plateinnspillinger, og artister får ingenting - slik mange påstår - det er et veldig forenklet bilde. Selvsagt er det noen topper som har tjent mye, men alt i alt så er det en myte at det er så mye penger i platebransjen.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: PiratbuktaJeg kan bare si for min egen del at jeg bruker mer penger på film og musikk nå enn jeg gjorde før. Fordi jeg blir kjent med flere musikere/band og dermed går mer på konsert, jeg går mer på kino osv. |
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Travelt opptatt
|
Enig i disse. Det er ikke aktuelt å betale mange hundre kroner for en serie, et halvt år etter at den har gått på tv. Men noen kroner pr edisode for ok kvalitet og med tekst, det hadde vært greit.
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Ja, ikke sant. Det var det som var så teit, jeg trengte en bag i den størrelsen, men jeg kunne jo ikke gå rundt med en beige en med Piracy Kills Music-logo! :snobb: Jeg så noen som hadde tatt gaffa over akkurat den logoen.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: PiratbuktaJeg hadde modda den logoen hvis jeg kunne ha bruk for baggen. |
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Problemet med en del av løsningen man har sett til nå er at det strengt tatt er temmelig dyrt, og at man burde få "abo-løsninger" i større grad. Spesielt gjelder dette tv-serier - en del følger med på en god del serier, og skal det betales noen kroner for hver episode blir det raskt ganske mye. Så skal det betales her, og der, og også et annet sted... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
|
Sv: PiratbuktaPeer-to-peer modeller deler jo filer mellom klienter og ikke server-klient, dermed så blir det som å sende privat post, sånn jeg ser det, om man skal sette det på spissen. Det at det blir lett tilgjengelig over nett fordi det er mye lettere å komme i kontakt med folk, er vel en smule ubeleielig for filmbransjen ja.. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Piratbuktamrc - da vil jeg sette opp meg selv som mann jeg også. Jeg vil heller ikke se reklamer for damebind. Og selvom jeg er kvinne så vil jeg gjerne se teknologireklamene jeg også. Biler og. |
|
|
|
#19 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: PiratbuktaEsme - det er en minimal mulighet for at de fersker bløffen din om blindhet hvis du laster ned filmer? |
|
![]() |
|
|