Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hjelp! Klarer ikke velge vinterdress. Ber om engasjement, haster!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Troll, Reima eller Ticket 2 Heaven?
Troll 16 19,28%
Reimatec babyoverall 54 65,06%
Ticket 2 Heaven 10 12,05%
Annet (spesifiser) 3 3,61%
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-09, 14:40   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjelp! Klarer ikke velge vinterdress. Ber om engasjement, haster!

Lider av ekstrem beslutningsvegring når det gjelder å velge vinterdress til Vesla - for neste sesong. Tenker jeg må benytte meg av salget som er nå.
Hun fyller 2 i august.

Nå har jeg funnet en fin lyngfarget Trolldress med løst ullfor i str 92. Den vil passe som vårdress (men ganske stor), høstdress og vinterdress forhåpentligvis ut neste sesong. Og den er på salg, kr 899. Godt tilbud ja.
Butikken har 2 dresser igjen i lyngrosa-fargen, derfor har jeg kanskje litt hastverk.

Men hvor knølete syns dere det er med det løse ullforet?
Hvor viktig er det at barnet skal kle på seg dressen selv i en alder av 2 år?
Blir barna kalde? Blir det klumpete med mye ekstra ull under på de kaldeste dagene?

Til storebror hadde vi Reimatec babyoverall som jeg egentlig likte veldig godt, den var så lett og alltid passe varm. Dessuten er det isolering i baken på den. Vi får jo kjøpt den til samme prisen (899). Da må vi i tillegg ha en vår/høstdress.Det er jo litt moro med 2 forskjellige dresser også.
Men det er den jeg aller helst vil ha: I fargen lilla. Det skal vise seg å være utrolig vanskelig å oppdrive...

Så har vi Ticket To Heaven. Har funnet en dansk nettside (brukt/nytt-marked) der de selger en lilla dress i str 92 ganske billig. Men "pels" på hetta. Er pelsen i veien for øynene til barnet? Er den for stor i størrelsen (hørt at de skal være så store) til hun som blir 2 i august?

Innspill!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 14:47   #2
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Klarer ikke velge vinterdress. Ber om engasjement, haster!

Reima. Det er den eneste dressen jeg liker. Du får lete til du finner en lilla.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 14:47   #3
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Trollj.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 14:51   #4
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Synes ikke ulldressen inni Troll-dressen er det minste knølete. Hadde valgt Troll av de alternativene du nevner.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 15:03   #5
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dora, her.

Reima. Det er den eneste dressen jeg liker. Du får lete til du finner en lilla.

Jammen jeg har jo leita masse. Kan forresten få kjøpt en i str 98, men det blir vel for stort.

Gammel 19-02-09, 15:19   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt den dressen du snakker om til knerten (til neste år). I str 92 og brun. Til samme pris som du nevner.

Jeg lurer også på det med foret, men det er mange andre som sier de er fornøyd. Dessuten vil jeg ikke trenge å kjøpe noen høstdress.

Ellers har jeg alltid sverget til Reima. Det er det begge ungene har nå. Snuppa på 4 bruker reimadress i 98 nå. Så det må bli for stor for våre 07 barn allerede til høsten.

Gammel 19-02-09, 15:20   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror alt det der vil fungere, men 98 i reima tror jeg blir stort med mindre hun er veldig stor for alderen. Vi har hatt reima, men har venner som har hatt trolldresser. Bra dresser begge deler, det med ulldressen og plunder gjør seg mer gjeldende når de er 3-4 og skal lære å kle på seg selv. Det kan til og med være praktisk at du slipper å kjøpe dedikert vårdress.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 15:22   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når hun er såpass lita ville jeg tatt Reima.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 15:24   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Troll! Beste dressen vi har hatt. Ikke noe knølete med foret.

Gammel 19-02-09, 15:25   #10
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror alt det der vil fungere, men 98 i reima tror jeg blir stort med mindre hun er veldig stor for alderen. Vi har hatt reima, men har venner som har hatt trolldresser. Bra dresser begge deler, det med ulldressen og plunder gjør seg mer gjeldende når de er 3-4 og skal lære å kle på seg selv. Det kan til og med være praktisk at du slipper å kjøpe dedikert vårdress.

Enig i dette. Trolldressen er litt fin også, og den virker lun og god. Hun prøvde på Trolldressen i butikken i dag, og den var ok men veldig stor nå.

Men klarer liksom ikke glemme den lette, deilige Reima babyoverallen.

Heller ikke ignorere denne lilla fra T2H:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg ticket+lilla.jpg (23,0 KB, 17 visninger)

Sist redigert av Amelie : 19-02-09 kl 16:00. Årsak: hvor ble det av bildet?
Gammel 19-02-09, 16:08   #11
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har brukt alle tre dressene til mine barn og har meninger om alle sammen.

Troll: Helt håpløst når barnet skal kle på seg selv. Jeg husker godt de andre barna i bhg til eldstemann som gle inn i Reima dressene sine mens han slet til han ga opp med sin Troll dress. I tillegg er visst kvaliteten på Trolldressene sunket betraktelig etter at produksjonen ble flyttet for et par år siden. En gjenganger på forum på nettet er sømmer som rakner, reflekser som løsner etter kun dagers bruk osv. og elendig kundeservice.
Ulldressen til Troll er dog perfekt. Kjempekjekk som dress til og fra bhg, butikken osv i bil.

Reima: Kjempegod dress som hvertfall ikke mine har blitt våte gjennom noen gang. Slitasjen er også minimal når barna er under 3 år gamle. Du kan godt kjøpe brukt dress som man ikke ser er brukt. Enkel og grei å ta på seg selv.
Reima blir visst veldig fort slitt når barna blir litt større. Jeg har aldri brukt dressen til eldre barn enn 3,5, så jeg har ingen erfaring med det. Men det er visst en dress som kanskje egner seg best til bruk på snø, ikke aking på grus.

TTH: Dette er den dressen vi nå har endt opp med til snuppa som ble 3 forrige sommer. Litt tyngre enn ReimaTec dressene, men mye bedre slitestyrke. Vi arvet en dress brukt til to barn, som jeg ikke kunne se var brukt i det hele tatt. Jeg har kjøpt en til henne brukt til neste vinter, like pen. Samme type passform som ReimaTec babydressene og pelsen på våre kan hvertfall tas av.

Jeg hadde nok gått for en ReimaTec dress i ditt tilfelle siden hun er så liten (siden de er litt lettere enn TTH), men ellers tatt TTH til neste år igjen.

Kunne jeg fått vite hvilken brukt/nytt side du har funnet på nettet? Jeg har vært på jakt etter en selv, men ikke funnet noen.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 16:15   #12
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har lagt min elsk på Reflex dressene... Ikke så dyre og ganske varme og nesten like vanntett som Reima...

Gammel 19-02-09, 16:25   #13
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Hadde gått for Reima tec +, da den er slitesterk. Har gitt opp vanlig Reima, da de fleste vi har hatt har revnet\slitt seg ut fort ut i baken og på knærne.

Gammel 19-02-09, 16:33   #14
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Tro jeg ville valgt reima når hun er så liten

Gammel 19-02-09, 16:35   #15
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Reima eller Ticket, pelsen vil jeg tro du kanta av hetten.
Trollen er klønete å bruke når de er så små, syns jeg da.
ReimaTecen er lettere i vekt enn T2H.

Gammel 19-02-09, 16:35   #16
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

1-2 åring Reima.
3-4 år og oppover T2H eller Reflex.

Gammel 19-02-09, 16:37   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi valgte Troll da Poden var 2, og MikkLine i fjor da han ble tre. Nå (snart fire) har barnehagen spurt oss om vi kan kjøpe en annen type dress, for ungene som skal kle på seg selv trer visstnok ofte beina feil i disse dressene. Så da endte vi på Reima. Jeg savner tynne, fine og lette Troll. Til en 2-åring ville jeg nok satset på den på nytt. Den er mye tynnere og lettere å bevege seg i enn reimadressen synes jeg.

Gammel 19-02-09, 17:13   #18
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kjøpt reima til alle våre 4 barn, så jeg stemte selvsagt Reima. Har hatt det i nesten alle år til mine og er veldig fornøyd med det. Men nå har jeg hverken prøvd ticket to heaven, troll eller så mange andre merker, så jeg kan ikke si så mye om Reima i forhold til dem. Hadde Helly hansen et år til eldstemann og det var helt ok, men til de minste synes jeg det har vært godt å ha reima siden de er så godt polstret i rompa.

Gammel 19-02-09, 17:45   #19
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Til små barn synes jeg Reima er best.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 17:47   #20
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Reima eller TTH.

Vi har hatt dress med uttagbart for som ekstradress, og jeg syns det er litt plundrete.

For øvrig er vel både Reima og TTH ganske store i størrelsen. Jeg ville ha vært redd for at 92 ble for stort for neste sesong.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.