Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hjelp! Klarer ikke velge vinterdress. Ber om engasjement, haster!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Troll, Reima eller Ticket 2 Heaven?
Troll 16 19,28%
Reimatec babyoverall 54 65,06%
Ticket 2 Heaven 10 12,05%
Annet (spesifiser) 3 3,61%
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-09, 23:10   #41
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp! Klarer ikke velge vinterdress. Ber om engasjement, haster!

Det er sant, Nin. Lillesøster skliiiiir ut av armene mine i den dressen. Omtrent umulig å bære henne mer enn to meter i slengen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 23:14   #42
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Den eneste sesongen Reima dressen holdt mål her i hus var første vinteren til poden, slet ikke akkurat på tøyet da. Men fy som jeg hatet den dressen, de er superglatte. Ungen sklir jo ut av armene på en når man bærer dem.
:superengasjert her nå:

Ikke bære stor baby i Reima med polvotter!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 23:30   #43
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror alt det der vil fungere, men 98 i reima tror jeg blir stort med mindre hun er veldig stor for alderen. Vi har hatt reima, men har venner som har hatt trolldresser. Bra dresser begge deler, det med ulldressen og plunder gjør seg mer gjeldende når de er 3-4 og skal lære å kle på seg selv. Det kan til og med være praktisk at du slipper å kjøpe dedikert vårdress.

Min gutt (april 06) har trolldress OG kler på seg selv. Han bruker forøvrig 104. Kjempefornøyd med dressen. Eneste er at det er behov for litt ekstra ullklær på de kaldeste dagene men det trenger man kanskje med en Reima vinterdress også?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 00:20   #44
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Troll med løst ullfòr er noe dritt :erfaring: Som andre her var den vanskelig å få på. Noe også de i barnehagen kommenterte, og jeg selv også oppdaget.

Vil anbefale Reimatec til toåring

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 00:24   #45
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

I vinter har vi hatt Reima tec, Troll med løst og fast for, Molo og Color Kids.
Reimaen røyk først, etter to dager i barnehagen var den kjempeslitt i rumpa og på knærne.
Trolldressene er like fine, ikke antydning til slitasje. Samme med Molodressen, superfornøyd med den.
Color kids har vi bare hatt et par uker, men så langt er ungen tørr og varm og dressen like fin som ny selv om den er i daglig bruk i barnehagen.

Vanntett Reima kommer aldri inn i mitt hus mer, den holder bare ikke mål. Forresten synes jeg den er altfor lang på ermene også, i forhold til resten av dressen.
Jeg skal teste ut Reima kiddo neste år fordi jeg har hørt så mye positivt om den og fordi jeg fikk den så billie, men noe annen Reima kommer isom sagt ikke i hus mer. Det er jo SÅ mye andre fine og ikke minst like gode, og noen bedre, dresser på markedet.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 08:13   #46
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Troll med løst ullfòr er noe dritt :erfaring: Som andre her var den vanskelig å få på. Noe også de i barnehagen kommenterte, og jeg selv også oppdaget.

Vil anbefale Reimatec til toåring

Når man tar den på med foret i, eller når man tar delene på hver for seg? Jeg skjønner bare ikke dette, finnes det flere modeller?

Gammel 20-02-09, 10:08   #47
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Når man tar den på med foret i, eller når man tar delene på hver for seg? Jeg skjønner bare ikke dette, finnes det flere modeller?

Men hva blir da forskjellen på en Trolldress som må tas på i to deler, og en helt ordinær vår/høstdress med en ulldress under?
Et av argumentene for Trolldressen er jo at den kan brukes både vår/høst og vinter, men det gjelder jo i såfall for alle vår/høstdresser om man har en ulldress for å ha under.

Gammel 20-02-09, 19:29   #48
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Men hva blir da forskjellen på en Trolldress som må tas på i to deler, og en helt ordinær vår/høstdress med en ulldress under?
Et av argumentene for Trolldressen er jo at den kan brukes både vår/høst og vinter, men det gjelder jo i såfall for alle vår/høstdresser om man har en ulldress for å ha under.

De færreste vår\høstdressende er vel vanntette, slik Troll og Reima tec er?

Gammel 20-02-09, 19:42   #49
Barbarella

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

De færreste vår\høstdressende er vel vanntette, slik Troll og Reima tec er?

Det er jo det jeg tenker, at man like gjerne kan ha f.eks en ReimaTec eller HellyTec med en ulldress under, som en Trolldress om man uansett skal ta den på i to deler.
Da synes jeg litt av argumentet for Trolldressen faller bort.
For ordens skyld har jeg hatt en Trolldress til eldstemann, og jeg kunne ikke fordra den nettopp pga. det løse foret.

Gammel 20-02-09, 20:13   #50
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Jeg kunne gjerne kjøpt trolldressen løs uten ullforet, og heller brukt strikket ull eller en annen ulldress under ja. Jeg synes selve ytterdressen er viktigst, og fantastisk mye bedre og mer slitesterk enn alle andre dresser vi har prøvd/jeg har erfart brukt på andre barn. Reima eller HH duger rett og slett ikke på en gutt som storebror - som er ute hele dagen, aker på steiner, klatrer i trær og slenger seg både her og der. TTH har vi ikke prøvd så den vet jeg ikke noe om.

Gammel 20-02-09, 20:35   #51
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Når man tar den på med fòret i.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 22:34   #52
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hurra!

Lilla Reimatec Amur i str 92 ble sendt fra barnebutikken i Bergen i dag!
Og det var 30 % avslag (av 899,-)!

Tuuusen takk til deg, Skjevo - som tipset meg!!

Her er den:

Og tusen takk til dere andre som engasjerte seg i tråden!

Gammel 20-02-09, 22:50   #53
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da kan jeg vel gratulere med ny dress!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 22:59   #54
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av VerIng, her.

Da kan jeg vel gratulere med ny dress!

Gammel 21-02-09, 14:34   #55
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Så bra da. Jeg var innom butikken i går ettermiddag og da var det ingen i lilla igjen, så du fikk nok tak i den siste.

Gammel 23-02-09, 15:47   #56
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Jeg er veldig glad i Reimatec. Bevegelige og gode dresser, og vanntette - ikke minst.
Babymodellene med varmepute i baken er jo geniale.
Har hatt Reimatec til de to største også, og har til dags dato aldri vært våte inni dressen. Dressen kan være så våt at det drypper av de, men det er bare utenpå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.