|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
maler
|
Sv: EtternavnVi er gift, men har ikke felles etternavn. Noe som er en arbeidsulykke, vi planla egentlig å enten ha ett av våre eller finne et annet i slekta slik at vi fikk felles navn på familien. Slik gikk det ikke. Da svigers fant ut at jeg faktisk vurderte noe annet enn å ta min manns navn startet en runde med manipulasjon som gjorde meg både sint og skremt. Dette gjorde det helt umulig for oss å finne et felles navn, og jeg gjorde det klart for dem at de ikke kom til å ha noe de skulle sagt når mine barn skulle få navn. "Det får vi se på når den tid kommer" sa svigerfar. Og det har vi sett på gitt, de får informasjon om navn når det er vedtatt i heimen. (Jeg er fremdeles litt sint etter 11 år). |
|
|
|
|
|
#43 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Etternavn
Jeg hadde blitt så innmari sint!
|
|
|
|
#44 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: EtternavnVi er ikke gift, begge barna har kun mannens etternavn. Det er et sjeldent etternavn, og jeg ville kun ha ett fornavn og etternavn. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg også, spesielt om ungene har flere fornavn. :allergisk:
|
|
|
#47 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: EtternavnVi er gift men har forskjellige etternavn. Guttene mine har pappaens etternavn, siden han har et skjeldent etternavn og jeg et veldig vanlig et.
|
|
|
#48 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EtternavnGutten har mitt etternavn, og farens som mellomnavn. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Lett rørt
|
|
|
|
#50 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: EtternavnJeg var belemret med et -sen-navn som i tillegg hadde to S'er. Å velge det vekk var ikke så veldig vanskelig. Jeg liker ikke dobbeltnavn og mener ET familienavn er mye greiere. I vårt tilfelle var det naturlig å velge mannens, men vi kunne nok ha valgt noe helt annet. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EtternavnVi er ikke gift.
|
|
|
#52 |
|
WF: BNBE
Sv: EtternavnDa Snuppa ble født fikk hun pappaens etternavn. Hovedårsaken til det er at mannen er spansktalende, og der har de sin fars først og sin mors etterpå. Snuppa fikk pappaens fars etternavn, og bare det, for at det ikke skulle bli navneforvirring. Dessuten har hun dobbeltnavn, så det holder med tre navn. Det viser også at hun har en annen bakgrunn i tillegg til den norske.
|
|
|
|
#53 |
|
WF: BNBE
Helt enig! Og siden mannen er spansktalende kan vi også være Los Gonzales.
|
|
|
|
#54 |
|
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EtternavnVi var ikke gift da barna ble født, og de har mitt etternavn og mannens navn som mellomnavn. Nå er vi gift og ingen av oss har skiftet navn.
Min svigerfamilie gjør også dette, jeg tror egentlig at de ikke er klar over at guttene har mitt etternavn, det kunne nok ikke fall dem inn. I begynnelsen provoserte det meg, men nå bryr jeg meg ikke om det lenger. Mine svigerforeldre er nesten 80, og bor i Storbritania, så det er helt klart generasjons- og kulturforskjeller inne i bildet.
|
|
|
#55 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: EtternavnVi er ikke gift, men lille har begges etternavn. Mitt sist. Når vi gifter oss skal vi alle hete mitt etternavn, og kun det. Jeg har et veldig sjeldent navn her til lands, og identifiserer meg sterkt med det. Kjære har et nydelig svenskt navn, men det er ikke noe problem for han å bytte. Jeg har dog ganske lyst på hans vakre navn, men det får bli et annet liv. :skulle funnet meg en Hansen: |
|
|
|
|
|
#56 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EtternavnUngene har etternavnet til fedrene sine, vi er gift men jeg har beholdt navnet mitt. Så vi har en trivelig postkasse!! 4 stk, 3 forskjellige etternavn.
|
|
|
#57 |
|
Einsam
|
Sv: Etternavn.Vi er gift, og hele familien har mannens etternavn. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Ekvilist
|
Jeg var litt for bastant her ser jeg.
Det er som å lese om oss. Poden har mitt etternavn først, og mannens -sen-navn etter med bindestrek. Selv nære familiemedlemmer sender brev hvor navnet er skrevet feil, for ikke snakke om sykehus og helsestasjon og hva_har_du. Nå som Pjokken skal få navn må vi avgjøre hva vi gjør med saken. Hvis vi gjør noe med saken blir det til at gutta får hvert sitt etternavn, eller at begge får mitt tror jeg.
|
|
|
#60 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: EtternavnVi er gift og både barna og jeg har kun mitt etternavn.
Sist redigert av amo : 22-02-09 kl 00:33. |
|
|
|
![]() |
|
|