Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Ekstern hd - hvilken?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 21:33   #1
Left
Passiv

Standard

Ekstern hd - hvilken?

Jeg har en liten søt laptop med begrenset lagringskapasitet, og ønsker meg en veldig portabel ekstern hd på minimum 160 GB.
Hvilken skal jeg kjøpe?

Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 21:40   #2
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Ekstern hd - hvilken?

Jeg har brukt en Maxtor One Touch II i 4 år og er veldig fornøyd med den. 250GB tror jeg. Husk: google som en gal etter reviews hvis du finner en modell du liker. Jeg vet at noen merker har hatt noen modeller som har vært mye plaget av feil. Mener å huske Maxtor One Touch I var en av de.

Gammel 26-02-09, 21:44   #3
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

WD Passport. Du får den fra 100 til 500 GB mener jeg å huske. Den er liten, enkel å ta med og vil matche den søte laptopen din.

Gammel 26-02-09, 21:45   #4
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Den ser forresten slik ut, og du får den kapasiteten du vil ha for under 1000 kr.

Gammel 26-02-09, 21:58   #5
Left
Passiv

Standard

Og rød
Fargen er jo det viktigste

Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 22:02   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har WD passport og Plextor portable og synes begge er like ok. Den største forskjellen er at Plextoren krever to USB innganger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 22:07   #7
Left
Passiv

Standard

En forutsetning er at den portable ikke krever strøm annet enn det den får fra pc, men antar at den WD-saken ikke trenger det?

Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 22:08   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

WD trenger ikke ekstern strøm, nei. Er derfor jeg liker den så godt.

Gammel 26-02-09, 22:08   #9
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

En forutsetning er at den portable ikke krever strøm annet enn det den får fra pc, men antar at den WD-saken ikke trenger det?

Ingen av de to jeg nevner krever strøm utenom PCn. Det er bare det at Plextoren krever to innganger mens passport trenger bare en.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 22:11   #10
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Da skal du trå litt forsiktig. Jeg har to laptoper hjemme. Jeg kjøpte meg to stk 8gb usb-minnepinner og opplevde at under overføringer av store filer kunne de bare forsvinne fra Vista. Snakket vel og lenge med Kingston og vi fant etter hvert ut at laptopene mine (ikke alle på markedet) ikke kunne levere nok strøm til å drive pinnene..det kan selvfølgelig hende jeg tar feil her, men jeg ville sjekket dette nøye opp med forhandler før jeg kjøpte en hd som skal drives med strøm fra laptopen.

Gammel 26-02-09, 22:15   #11
Left
Passiv

Standard

Har en 8 gb minnepenn selv, og det funker veldig bra, så det burde gå det?

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 00:19   #12
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

WD trenger ikke ekstern strøm, nei. Er derfor jeg liker den så godt.

Det er vel ingen av de små eksterne som trenger ekstern strømforsyning.

WD Passport er et godt valg. En løsning jeg imidlertid liker godt er LaCie Little Disk, som har kabel som skjules inne i kabinettet. Versjonen på 250 GB og med kun USB koster ca. 700 kr.

Transcend StoreJet 2.5 Mobile kan også være aktuell. Denne er bygget slik at den skal tåle et fall fra "bordhøyde". Koster vel også ca. 700 kr for 250 GB.

Ytelsesmessig er det liten forskjell mellom disse og WD Passport. Ei heller store forskjellen i pris.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 00:21   #13
Left
Passiv

Standard

Da er det vel design og farge som er avgjørende

Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 00:23   #14
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Da skal du trå litt forsiktig. Jeg har to laptoper hjemme. Jeg kjøpte meg to stk 8gb usb-minnepinner og opplevde at under overføringer av store filer kunne de bare forsvinne fra Vista. Snakket vel og lenge med Kingston og vi fant etter hvert ut at laptopene mine (ikke alle på markedet) ikke kunne levere nok strøm til å drive pinnene..det kan selvfølgelig hende jeg tar feil her, men jeg ville sjekket dette nøye opp med forhandler før jeg kjøpte en hd som skal drives med strøm fra laptopen.

Har ikke opplevd problemer med minnepinner på bærbare som er nyere enn 5 år. Det var enkelte eldre bærbare som kunne ha f.eks. 3 usb-porter, derav kun den ene kunne levere strøm. Men har aldri opplevd problemer med minnepinner, bare harddisker. Men dette skal ikke være noe problem på en moderne maskin med mindre produsenten har gjort en tabbe. Det er også en del av harddiskene som har en kabel utformet slik at den kan hente strøm fra en sekundær usb-port hvis en usb-port alene ikke kan levere nok strøm.

Synes forklaringen til Kingston kanskje kan virke litt tynn.

Skal ellers sies at jeg har en haug minnepinner fra Corsairs Voyager-serie og har hatt svært gode erfaringer med disse. Bruker omtrent daglig de jeg har på 8, 32 og 64 GB i jobbsammenheng, og der på haugevis av forskjellige typer bærbare.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.