|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EtternavnVi er ikke gift og har hvert sitt etternavn. Barna har mannens etternavn sden mitt er et kjedelig -sen-navn. Om vi gifter oss, kommer jeg til å beholde mitt eget etternavn. Mannen sitt kommer fra hans hjemsted, et sted jeg ikke har noe forhold til.
|
|
|
#62 |
|
Gal kattedame
|
Sv: EtternavnVi var ikke gift da vi fikk førstemann men han har mannens navn som etternavn og mitt til mellomnavn. Vi har planer om å bytte alle sammen fordi mitt navn dør ut om vi ikke tar det.
|
|
|
#63 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
Sv: EtternavnGutta har begge sitt etternavn, først mitt,så mannens
|
|
|
|
#64 |
|
Textrovert
|
Sv: Etternavn
Samme her, eller rettere sagt, et -sen og et -son. -son vant, for det er sjeldnere og finere.
|
|
|
#65 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: EtternavnVi er gift, men jeg og mannen har ikke samme etternavn. Ungene heter det samme som meg. Som mellomnavn har de navn fra pappaens hjemland. Sånn i utgangspunktet ville pappaen at de skulle ha hans etternavn også, men da han ville ha mellomnavn fra hjemlandet sitt også så fikk han velge enten det ene eller det andre. At de skulle ha mitt etternavn var ikke noe å diskutere.
|
|
|
|
#66 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EtternavnVi er ikke gift. LilleVenn har mitt etternavn og LøveMannens etternavn satt sammen med bindestrek mellom. Mitt er først, kun fordi det hørtes best ut. Det ble heldigvis mulig å sette etternavnene sammen med bindestrek mellom, ikke så lenge før LilleVenn ble født. Om ikke denne muligheten hadde vært tilstede, ville vi nok hatt større problemer med å enes om hva som skulle vært mellomnavn og hva som skulle vært etternavn. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Deltidsmamma
|
Jeg er i samme situasjon. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: EtternavnJeg har to etternavn, mitt eget og mannen sitt (men bruker stort sett bare mannens). Ungene har bare vårt felles etternavn.
|
|
|
#72 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EtternavnVi er ikke gift, men jenta vår har både mitt og sambo sitt etternavn, med bindestrek. Hans først, så mitt. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Såvidt jeg har skjønt så kan man ikke ha to etternavn, da må man eventuelt sette de to navnene sammen med bindestrek. Eller er reglene endret igjen? |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har to barn født i 2000 og 2003. Da første ble født kunne man ikke ha to etternavn, men da nummer to kom var det blitt lov. HVis jeg ikke husker helt feil da.
|
|
|
#76 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: EtternavnMini har mitt etternamn, og etternamnet til sambo som mellomnamn. Med tid og stunder tenkjer me å gifta oss, og då skal me heita det alle. Mitt namn er eit gårdsnamn, hans er eit -sen namn.
|
|
|
#77 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: EtternavnPoden hadde exens etternavn og mitt som mellomnavn, men vi har byttet om slik at han nå har farens etternavn som mellomnavn og likt mitt etternavn. Tenker at dersom jeg en gang gifter meg og vurderer å skifte fra mitt veldig ordinære -sen navn, også på poden, sitter han fortsatt igjen med farens navn som mellomnavn. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Etternavnsnuppa har begge sitt etternavn,mitt først og hannes sist |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Søt og rar
|
Sv: EtternavnMine barn har kun mannens navn. Vi er gift og jeg har mitt eget navn. Jeg ville ikke at barna skulle ha begge to, så da ble det vel mannens da, selv om mitt er mye finere.
|
|
|
#80 |
|
Ekvilist
|
Saken er plutselig biff. Gutta får mitt etternavn.
|
![]() |
|
|