|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Klubb?
Ovenfor Hannah kaller jeg det for "møte".
|
|
|
#42 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klubb?Både moren min og svigermor er på (sy)klubb til stadighet. Mamma har en masse "klubber" (hun har vært på/er på/skal på klubb så å si hver gang jeg snakker med henne), og dette er den måten de omgås på i hennes omgangskrets har jeg inntrykk av.
|
|
|
#43 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klubb?Jeg er med i både en syklubb (Uten en tråd), og en spareforening (Snertne sneller). Begge er venninnegjenger på 7-8stk som møtes en gang i måneden. I spareforeningen sparer vi faktisk - til en liten felles tur en gang i året
|
|
|
#44 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klubb?Jeg går i syklubb, men vi gjør jaggu ikke mye håndarbeid, bortsett fra å spise mat og drikke vin. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#47 |
|
Ustabil
|
Sv: Klubb?Vi kaller det klubb, og greia er at når man sier at "jeg skal på klubb" så er det liksom noe som er fastsatt, avtalt, og som ikke bare må vike. Skal man bare "treffe noen venner", ja så kan man jo gjøre det en annen dag, ikke sant? Men klubb - det er mer satt i system som flere sier, og dermed blir det til at man gjennomfører det, etter det faste systemet. Vi har en gang i måneden. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klubb?Jeg er med i en syforening (gamle venner fra ungdomsskolen), en litteraturgruppe (nyere bekjentskaper) og en middagsklubb (vennefamilier som spiser middag sammen)
|
|
|
|
#50 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg hadde heller ikke hørt om "klubb" før jeg flytta til Sunnmøre (er utflytta trønder). Her er det veldig vanlig med klubb, skulle gjerne hatt en klubb å være med i selv. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
ekstremt trøtt
|
Vi bruker det på østlandet.
|
|
|
#52 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Klubb?Min bor går i klubb - bergenser.
|
|
|
#53 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Klubb?Jeg går i 2 klubber. Den ene er vi 6 stykker som samles hver 3-4. uke og den andre annenhver mnd. Sistnevnte er klubb med mammaene jeg har møtt på nett, barselklubben. Det er kjempekjekt med klubb. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Sv: Klubb?Jeg er med i to klubber (bergenser). Vi treffes ca en gang i måneden, sparer av og til til tur, og har ikke sett snurten av et sytøy de årene vi har holdt på.
|
|
|
#55 |
|
Passiv
|
Jeg er jammen glad jeg fant innlegget ditt, Tjorven. |
|
|
|
#56 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: Klubb?Vi har gått i samme klubb i 11 år og synes det er flott at vi har fått til. Ikke en eneste mnd har vi lurt oss bort. Da vi har født tok vi med oss nurkene for syning, og da var det alltid så stas at de fikk være med den ene gangen. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Klubb?Klubb el. forening, kjært barn har mange navn skjønner jeg. Jeg er ikke med i klubb og har alltid trodd det var noe generasjonen over meg holdt på med. Ikke var mamma med på det heller, for hun ønsket det ikke.
|
|
|
#58 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Jeg er vestlending og går i klubb. Tre stykk, faktisk (en som har vart i 13. år, en som jeg ble invitert med for seks år siden og en som ble trommet sammen i fjor). Jeg skal i kveld. Veldig hyggelig. Stort sett bare bare jeg som strikker eller hekler, og alle jabber vi kontinuerlig. Kjekt å ha et faste møtepunkt i en travel hverdag. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Klubb?I studietiden var det endel Ally Mc Beal-kvelder, som etterhvert gikk over i Fustrerte Fruer-kvelder. Nå var det ingen som ville ha X-files-kvelder med meg, så det ble aldri min greie. Idiotisk også, dessuten, å møtes for å se på TV.
|
|
|
#60 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Klubb?Min "klubb" kallte vi for symøte. De har sølvbryllup i år! Jeg er ikke med lenger.
|
![]() |
|
|