Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Føler man seg noen gang voksen/eldre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-06, 02:45   #61
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Føler man seg noen gang voksen/eldre?

Føler meg voksen, men slett ikke gammel. Hva skal man etterlate seg når man dør ? Et godt minne eller en hel masse saker . Vet heller ikke hva jeg ønsker meg til jul, men hyggelig å bli husket for noen da. Eldre er jo folk som har levd livet sitt i allefall tre fjerdedeler, og er i syttïårene. Gjelder det oss

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 12:13   #62
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

"Man er voksen når man tør å være barnslig", er en definisjon jeg har hørt. Det ligger noe i det ...

Det hender altså at jeg er voksen.

Gammel 16-12-06, 12:22   #63
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir 30 om tre måneder, og hvor voksen jeg føler meg, kommer an på hvem jeg er sammen med.

Noen ganger føler jeg meg uhorvelig barnslig, mens andre ganger føler jeg meg voksen og ansvarsfull.

En ting er sikkert: Jeg kommer ALDRI til å bli såpass voksen at jeg begynner å drikke kaffe!

Gammel 16-12-06, 14:01   #64
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå har jeg passert 40 - og jeg synes igrunnen jeg er den jeg alltid har vært.

OK - jeg har blitt en god del tryggere på meg selv, men det betyr bare at jeg tør å si og gjøre det som jeg tidligere holdt inni meg. Også har jeg vel fått med meg noen erfaringer som sikkert påvirker meg.

Til hverdags tror jeg at jeg er akkurat den samme som jeg var når jeg avr 18 og 25. Helt til jeg hører en 18 åring eller en 25 åring uttaler seg SKRÅSIKKERT om ett eller annet - da tenker jeg, du verden så umoden ungdommen er nå til dags! Og kommer jeg på at den gangen jeg var 18 eller 25 kunne jeg uttalt meg akkurat like teitt og skråsikkert - og DA skjønner jeg at jeg har blitt gamlere.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 14:22   #65
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Nope og nix, jeg er ikke det spøtt annerledes enn jeg var for 10 år siden.

(Og jeg var ikke 12 for 10 år siden. )

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 14:44   #66
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynte å føle meg voksen da de nyansatte på jobben min var yngre enn meg (og jeg jobber ikke på McDonalds eller en annen arbeidsplass som er infisert av unge mennesker ).

Ellers føler jeg meg eldre/mer voksen for hvert år, så jeg lurer på hvor dette skal ende. Jeg er nå 32 år og jeg er definitivt mer voksen enn for 10 år siden. Jeg føler vel egentlig at man ikke er voksen før rundt 27 år.

Gammel 16-12-06, 15:10   #67
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

OK - jeg har blitt en god del tryggere på meg selv, men det betyr bare at jeg tør å si og gjøre det som jeg tidligere holdt inni meg. Også har jeg vel fått med meg noen erfaringer som sikkert påvirker meg.

Til hverdags tror jeg at jeg er akkurat den samme som jeg var når jeg avr 18 og 25. Helt til jeg hører en 18 åring eller en 25 åring uttaler seg SKRÅSIKKERT om ett eller annet - da tenker jeg, du verden så umoden ungdommen er nå til dags! Og kommer jeg på at den gangen jeg var 18 eller 25 kunne jeg uttalt meg akkurat like teitt og skråsikkert - og DA skjønner jeg at jeg har blitt gamlere.

Her var det mye å nikke gjenkjennende til, gett.

Gammel 16-12-06, 15:15   #68
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Jo, denne er jeg nok med på.

Gammel 16-12-06, 15:31   #69
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg føler meg ikke voksen.

Jeg gjør vel ofte voksne ting, betaler gjeld, regninger, gjør (litt) husarbeid, kjører og henter i barnehage osv, men jeg føler meg som den samme personen som før

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 16:55   #70
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg får små glimt da jeg føler meg "gammel". Det skjer mest på jobb. Er lærer i videregående, og det siste glimtet hadde jeg i høst, da det gikk opp for meg at årets førsteklassinger er født i 1990. Det vil si at de ikke engang LEVDE på 80-tallet, det tiåret da jeg var tenåring (sjøl om noen av dem i hvert fall ble "laget" i 1989 ).

Gammel 16-12-06, 18:31   #71
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på SU-møte på skolen på torsdag og da følte jeg meg skikkelig voksen. Jeg var nemlig lenge i tvil om den ene av de tilstedeværende var elev, d.v.s. maks 13 år eller lærer. Det viste seg at hun var lærer, men hun var så barnslig og umoden og sa "lissom atte" i annenhver setning og da kjente jeg virkelig at det er veldig lenge siden jeg var der. Hun må jo være 22 år og nyklekka hun og det begynner virkelig å bli noen år siden jeg var så usikker og keitete som hun var.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.