|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Epikur
|
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Våtservietter?
|
|
|
#22 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?I vår barnehage syns jeg hygienen er tvilsom. Det er håndvasker inne på toalettene, og der skal det normalt finnes både tørkepapir og såpe, men det er ofte tomt, spesielt for såpe. Ved den lange vasken i garderoben er det stort sett aldri såpe... og det er her ungene stort sett vasker seg, også etter toalettbesøk (fordi vaskene på toalettene er i voksen høyde). Barna som går på do selv blir sjelden eller aldri fulgt opp verken med hensyn til tørking eller i forhold til håndvask. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?De er flinke og har vasker til barna i passe høyde og det er alltid såpe og papir der.
|
|
|
#24 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
![]() |
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Den er vel så som så her. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?
Jeg blander meg litt, jeg. Hos oss ble det tatt opp hygiene på et foreldremøte. Det var noen foreldre som tok det opp, og som blant annet insisterte på skikkelig håndvask og bruk av håndsprit. Etter mye om og men ble det innkjøpt håndsprit, og nå er det mange som ERSTATTER håndvasken med sprit... og det er jo ikke særlig hygienisk. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Aktiv
![]() |
Alle er mer syk, enn før de begynte med det! |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kanskje spriten brukes feil? Hånddesinfeksjon fungerer best når den brukes på tørre, synlig rene hender. Man bør også tørke hendene ordentlig etter håndvask, før man påfører spriten.
|
|
|
#30 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#31 |
|
Aktiv
![]() |
Det er slettes ikke sikkert det er pga håndspriten at flere er syke nå. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Ser at det er omtrent et år siden jeg startet denne tråden, og fortsatt er ikke hygienen tilfredsstillende i bhg, på tross av at Fau har tatt det opp flere ganger med styrer, og vi har blitt lovet forbedring!
|
|
|
#33 |
|
Absolut ateist
|
|
|
|
#34 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Eh, jo. Jeg jobber i helsevesenet, og våre retningslinjer i forhold til håndhygiene er at hånddesinfeksjon foretrekkes når hendene ikke er synlig forurenset. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?minstemann går i en tradisjonell kommunal barnehage - dvs en barnehage som ikke har blitt pusset opp siden den ble bygd... gulvbelegget er slitt og fullt av små hull, leker og utstyr blir nok ikke vasket så ofte - (krysser fingre for å slippe MRSA. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Hygienen i LilleVenn sin barnehage virker til å være bra. De har en lang vask i barnehøyde med såpedispenser og tørkepapir. Det er såpe og tørkepapir på toalettene. Hansker brukes ved bleieskift. Håndsprit er jeg usikker på. Det har så langt ikke vært 'epidemier' av noe slag. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Vi bruker såpe til håndhygiene ved påvist norovirus. Det er imidlertid ikke den vanligste årsaken til omgangssyke blant barn, men voksne, og er så vidt jeg vet et sjeldent problem i barnehager.
|
|
|
#39 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Nå måtte jeg google litt, og lurer litt på hvilke prosedyrer som er utdaterte og hvilke som er gjeldende. Mulig jeg må ta meg en prat med utviklingssykepleier på arbeidsplassen min. Jeg sitter her med våre retningslinjer foran meg, og der står det ikke noe om at håndvask er å foretrekke foran desinfeksjon ved noroutbrudd. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Gal kattedame
|
Hygienen er god !
|