|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Originala
|
Rotte rundt husetDet er ingen overdrivelse å si at jeg har fobi mot smågnagere. Og i dag skjedde det: Pappa var på besøk, tittet ut vinduet og utbrøt at en diger rotte snuste rundt kompostbingen vår. Å si at den var diger, var heller ingen overdrivelse. Den var SCHVÆR! Litt rådville sto vi her og funderte på hva vi skulle gjøre. Imens klatret rotta opp rotepinnen som sto ved kompostbingen, og kom seg på toppen av bingen (som den for øvrig ikke skal ha mulighet til å komme seg inn i). Den forsvant da faren min kastet en vedskive etter den. Han foreslo for øvrig varmvann, men så bestialsk er sjøl ikke jeg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Rotte rundt husetJeg aner ikke om det vil komme tilbake eller hva som er grunnen. Men, jeg har fått høre at det skal hjelpe å strø pepper, både i komposten og rundt bingen. Det skal vistnok skremme vekk rottene. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Originala
|
Sv: Rotte rundt husetVånd? Det har jeg aldri hørt om ... |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Rotte rundt huset
|
|
|
|
#7 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Rotte rundt husetNår man ser ei rotte så er det egentlig 10, har jeg hørt. Rotter er flokkdyr og liker seg best sammen med andre rotter. De spankulerer sjelden alene, fordi de er redde åpne plasser. Skal du sette opp feller, så sett dem inntil en vegg eller noe annet. De går aldri i feller som står midt på en åpen plass. De er altetende så du kan legge f. eks kjøttpølse i fella. Vi la ut gift en gang med resultat død mus eller rotte i veggen som forpestet hele huset vårt. :urk: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nå også i farger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rotte rundt husetRotter er jo så søte. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rotte rundt husetJeg har også hørt det med rotter og at de er mange, men jeg vet ikke om det er en myte. Jeg tror nok rotter kommer tilbake til steder de vet det er mat, men du kan jo sette ut rottefeller? Iflg en rottefanger jeg snakket med er det ikke ost som er greia for å fange rotter, men peanøttsmør.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rotte rundt husetHvis det er en vånd: |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
![]() |
Sv: Rotte rundt husetEr det en saa er det flere.. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Originala
|
Sv: Rotte rundt husetVi sto i 2. ett og hadde ganske god oversikt. Så kun ei rotte. Men altså, vi bør i en by, og hva er det de sier - tre ganger så mange rotter som mennesker? Så det er vel ikke usannsynlig at noen andre av dens artsfrender befant seg i nærheten. Nå skal jeg ringe Boss. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Rotte rundt husetRottegift i et rør som er så smalt at andre dyr ikke kommer inn i det.
|
|
|
#17 |
|
Originala
|
Sv: Rotte rundt husetFøler du behov for litt action, er det bare å gi lyd fra seg. Du er alltid velkommen på besøk her i trønderhovedstaden.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ferdig!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rotte rundt husetRotte/Vånd; different name, same shit |