|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Jeg vet ærlig talt ikke hvordan det er helt i vår barnehage. Her om dagen fikk jeg vite at ungene på den minste avdelingen kun vasker hendene før første måltid, og ikke før andre måltid.
|
|
|
#42 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Det virker helt greit. Hannah vasker seg iallefall på hendene. Sprit har jeg ikke sett, og synes kanskje ikke det er nødvendig. Mener de bruker hansker når de skifter bleie ja. Barna har lave vasker de kan bruke, med såpe og papir.
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Jeg aner ikke hvordan det er med hygiene. Jeg antar at den er bra og forventer at den er tilfredstillende. Nå er det lite syke barn, og har knapt vært noe epidimier av noe slag. De henger alltid opp lapp når det er noe som går, men mitt inntrykk er at det er få av barna som får det. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?
Det samme gjelder på min arbeidsplass. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Strålende hygiene i barnehagen vår. Er heldig og har barn som stort sett aldri blir syke uansett hva som går, så er ikke noe jeg har engasjert meg spesielt sterkt i heller. Deilig med ting som fungerer da.
|
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Hos oss er det såpe og tørkepapir alltid tilgjengelig for barna, og de vasker hendene selv men får selvsagt litt hjelp (jobber på 1-3 års avd)
|
|
|
#47 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Hun er sykepleier.I bedriftshelsetjenesten og driver mye med hygiene feks dette rundt omkring. *storesøster*
|
|
|
#48 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Holder hun kurs for barnehagen, sier du? Bor hun i nærheten av Oslo?
|
|
|
#49 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Nei, men hun holder faktisk noen kurs for noen bedrifter i Oslo rett som det er.
|
|
|
#50 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Jeg er også sykepleier, men ved min arbeidsplass står det ikke i noen retningslinjer at ikke hånddesinfeksjonssprit er bra nok ved utbrudd av norovirus.
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Til tider ganske dårlig. En lang periode hadde ikke barna tilgang på såpe "fordi de bare lekte med den og sølte den ut"
|
|
|
#52 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Visstnok er Noroviruset av typen som alkoholer har redusert effekt på, sier Google og peker til en powerpoint som noen på UNN som er hinsides glad i effekter, har laget.
|
|
|
#53 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Ja altså, jeg kan ikke svare på det da jeg ikke er sykepleier.
|
|
|
#54 |
|
hijabdame
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Det er veldig bra i barnehagen vår synes jeg. De vasker hendene hver gang de kommer inn fra uteplassen, hver gang de har vært hos dyrene (har høns og kaniner), og før hvert måltid. De har vask i barnehøyde og får hjelp til å vaske, på småbarnsavdelingen ihvertfall. Vet ikke om noe desinfeksjonssprit. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Passiv
|
Her kan du lese litt. Viktig info. |
|
|
|
#56 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hvordan er hygienen i barnehagen?Jeg er veldig fornøyd med hygienen i den nye barnehagen vår. Her er det håndvask før alle måltider, lave vasker, såpe og alle barna har egen hånduk som blir byttet par ganger i uken. De ansatte bruker hansker ved bleiestell og jeg har sett at det er desinfiseringssprit der. Sykefraværet blant barna på vår avdeling er veldig lavt, og forsåvidt også blant de voksne.
|
![]() |
|
|