|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
flisespikker
|
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?
Jepp! Asynkron skulle jeg også si. Men nesten-synkron (chatting) går ofte fint, det også.
![]() |
#42 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#43 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Det kommer an på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Om det er noe som er bittelitt mer komplisert enn en liten beskjed så foretrekker jeg helt klart å ta det på telefon. Jeg hater å skrive lange mail, det er rett og slett tungt å skrive.
![]() |
#45 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg foretrekker skriftlig, eller face to face. Liker ikke å snakke i telefon.
![]() |
#46 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oi! Dette er som å beskrive meg det, faktisk. Fins det virkelig to av oss?
![]() |
#47 |
intro
|
Minst tre, ser det ut til - Enhjørning har også meldt seg.
![]() |
![]() |
#48 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
Jeg fikk litt Monty Pythonske assosiasjoner her!
![]() |
#49 |
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?I formelle sammenhenger foretrekker jeg skriftlig kommunikasjon eller å snakke i telefonen. I uformelle sammenhenger foretrekker jeg klart å være muntlig og ansikt til ansikt, da jeg bruker mye humor, ironi, ansiktsuttrykk etc. Skal jeg skrive på msn må jeg bruke masse smileyer for å få fram det jeg mener. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg liker best skriftlig, og er glad når jeg kan henvende meg på mail og slike ting. Det er mye fordi jeg også ønsker å være konkret og litt gjennomtenkt, og det er lettere skriftlig enn muntlig synes jeg.
![]() |
#52 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg tror de to er like. Er jeg konsentrert, kan jeg både snakke godt og skrive godt. Er jeg ikke så konsentrert, går det i ball både skriftlig og muntlig - men mest tøyst blir det nok muntlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg føler meg helt klart tryggere skriftlig. Muntlig frastår jeg veldig ulikt tror jeg. I noen situasjoner føler jeg meg utrygg og kan framstå som tause og ordknappe Birgitte. I andre situasjoner føler jeg meg trygg og babler i vei. Er mye mer usikker sosialt sett, mer jevn personlighet skriftlig tror jeg.
![]() |
#54 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Det kommer litt an på situasjonen. Jeg er sjenert og synes ofte det er enklere på ta kontakt med folk skriftlig enn muntlig. Tidligere følte jeg også at jeg var bedre til å uttrykke meg skriftlig enn muntlig rent generelt, men jeg tror det siste har endret seg i de senere årene.
![]() |
#55 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Jeg er best på muntlig kommunikasjon. Min gode humor tar seg best ut i tale
![]() |
#57 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Kroppsspråk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Vel, jeg foretrekker nok skriftlig kommunikasjon og bruker det så mye jeg kan. I settinger med ukjente mennesker foretrekker jeg at ting foregår skriftlig og innser med det er jeg kanskje er en usikker person (?). Merkelig fenomen siden jeg er ganske skravlete og utadvendt med mennesker jeg kjenner og er trygge på, men lange muntlige samtaler gjør meg også "sliten".
![]() |
#59 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Absolutt muntlig.
![]() |
#60 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Foretrekker du skriftlig eller muntlig kommunikasjon?Skriftlig med "kunder", muntlig med andre. Liker å snakke med folk jeg slapper av med, men hvis jeg skal serve noen gjør jeg det aller helst skriftlig.
![]() |
|
|