|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#281 |
|
Passiv
|
Sv: Siv Jensen28 prosent. Det er fryktelig mange. |
|
|
|
#282 |
|
Ustabil
|
Sv: Siv Jensen
Så fordi du oppfatter FrP-ere som en sandkasse-motstander, så går du til personangrep og karakteristikker i stedet for å diskutere sak? Og da var du "bedre" enn dem på hvilken måte..? Eller viser du bare at tanketomhet eksisterer i alle politiske leire? |
|
|
|
|
|
#283 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hæ? |
|
|
|
|
|
#284 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Siv JensenSelvfølgelig skal man ta FrP på alvor, men jeg har så langt ikke truffet mange som stemmer på dem som gjør det. Jeg har i min forumkarriere truffet på ett menneske som argumenterte godt for FrPs politikk, resten har vært "alle er dumminger og dere skal drite i hvorfor jeg stemmer FrP" (ja, satt på spissen).
|
|
|
#285 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenJaja, man kan si masse om den dama. Men det mest sjokkerende i mine øyne er at folk ikke makter å se under de gedigne tabloidoppslagene. Istedet for å prøve å skjønne hvorfor 28 prosent av de spurte stemmer det partiet sier man æsj, æsj og feier det under teppet som laber folkeopplysning. Avvent noen år, jeg tror det vil komme mer enn krav om kjønnsdelt skole og halalkjøtt bak murene. Strikken tøyes innvendig hos mange som frenetisk vil opptre politisk korrekt. |
|
|
|
|
|
#286 |
|
Passiv
|
Mhm? Så det du sier er at mange av oss bare desperat prøver å opptre politisk korrekt, men snart vil sprekke, og gå over til å stemme FrP? :leter etter min FrP-er: |
|
|
|
#287 |
|
Ekvilist
|
Jeg har i mange år prøvd å få Frp-velgere i tale i forhold til hvorfor man velger å stemme Frp, uten å lykkes. Min erfaring er at Frp-velgere ikke ser under de gedigne tabloidoppslagene. At de velger å stemme på et parti de politisk sett er langt i fra, iallefall når det kommer til det økonomiske støtter jo oppunder dette. Du har her en gylden sjansen til å være den første til å oppklare.
|
|
|
#288 |
|
![]() ![]() ![]() |
Jeg har motsatt erfaring. Jeg har snakket med mange oppgående som sier de stemmer på dem TIL TROSS for at de er et kulturdestruktivt og liberalistisk parti med masse raringer på listene. PÅ GRUNN av at de er så GLASSKLARE på et lite fåtall andre saker. Som Karita Bekkemellem sa, så er det lett å sitte og hyle i kor, men vanskelig å komme med utoner i samme koret. Meningsmålinger er hemmelige, så der kan utonene få løpe fritt. Og pr i dag er det vist 28% utoner da.. |
|
|
|
|
|
#289 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenJeg kjenner noen få alenemødre som stemmer frp av to grunner: billigere alkohol og billigere tobakk. At de vil fjerne f. eks alenemorstønadene ( aleneforelder ) snakker de ikke høyt om. Det synes jeg er litt morsomt. |
|
|
|
|
|
#290 |
|
Deltidsmamma
|
Da burde det være en lett oppgave å overbevise dem om at Frp ikke er partiet for dem? |
|
|
|
|
|
#291 |
|
![]() ![]() ![]() |
De lo nok rått innvendig da de sa det til deg, tenker jeg. Alle politisk korrekte klisjéers bestemor svelges fremdeles rått |
|
|
|
|
|
#292 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Om det mener det er en annen sak. Frp har noen gode poeng, men er ikke enig med dem i alt. Er helt for at de vil stoppe alle bomringene og bruke penger av oljefondet eller VEIAVGIFTEN til å ruste opp veien med, f. eks. |
|
|
|
|
|
#293 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg har samme oppfatning, jeg satt f.eks og snakket med en hjelpepleier som tjente omtrent 250 000 og hun stemte frp fordi de var for flat skatt. Hun stemte også Frp fordi spriten kom til å bli billigere, og da jeg spurte henne om hvor mye hun kjøpte i året så dreide det seg om et par likørflasker.
|
|
|
#294 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Huff da. Så slike velgere er ikke kun en myte, altså ? |
|
|
|
|
|
#295 |
|
![]() ![]() ![]() |
Gode gamle Martin Kolberg fant i dag den s.k. FrP´eren i seg selv. Var nok hard å få ned den kamelen.... |
|
|
|
|
|
#296 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Hjelpepleiere tjener da 280 000 i året nå til dags da. |
|
|
|
|
|
#298 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Siv JensenMen hvor treffer dere disse FRPérne? Jeg må jo kjenne noen (når oppslutningen nærmer seg 30%), men det er ikke en i min omgangskrets som åpent har stått frem med sin sympati. |
|
|
|
|
|
#299 |
|
Ustabil
|
Sv: Siv Jensenemm: dette er etter mitt skjønn et paradoks. For FrP-velgerne finnes. De er mange. Og de finnes mer eller mindre over alt. Så hvorfor vet vi ikke hvem de er? Jo, fordi "de andre" har stemplet dem som politisk ukorrekte. "De andre" har stemplet dem som dumme, rasister, egoister og så videre. Hvem gidder å stå fram når stemplet er klart? |
|
|
|
![]() |
|
|