Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Siv Jensen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-09, 20:31   #281
Kneazle
Passiv

Standard

Sv: Siv Jensen

28 prosent. Det er fryktelig mange.

Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 22:07   #282
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg har mange, mange gongar prøvd å diskutere politikk med FrP-arar, men dei fleste av dei vil ikkje diskutere den generelle politikken. Det einaste dei agiterer med er a) at dei stemmer Frp for å "protestere" mot andre parti, b) at dei ikkje har sett seg så grundig inn i politikken, men at Frp vil senke skattar og avgifter og sånn eller c) at Frp er dei einaste som vil "kaste ut" innvandrarar. Heilskapen i politikken ser ikkje ut til å interessere dei.

Du kjenner meg veldig dårlig dersom du trur eg ikkje vil diskutere politikk med FrP-arar.

... og nei, eg har ikkje så veldig respekt for ein motpart som ikkje argumenterer for seg, men som berre står standhaftig på at "FrP er best, ingen protest". Det ligg ikkje så langt frå sandkassestadiet det heller.

Så fordi du oppfatter FrP-ere som en sandkasse-motstander, så går du til personangrep og karakteristikker i stedet for å diskutere sak? Og da var du "bedre" enn dem på hvilken måte..? Eller viser du bare at tanketomhet eksisterer i alle politiske leire?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 22:12   #283
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Så fordi du oppfatter FrP-ere som en sandkasse-motstander, så går du til personangrep og karakteristikker i stedet for å diskutere sak? Og da var du "bedre" enn dem på hvilken måte..? Eller viser du bare at tanketomhet eksisterer i alle politiske leire?

Hæ?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 22:23   #284
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig skal man ta FrP på alvor, men jeg har så langt ikke truffet mange som stemmer på dem som gjør det. Jeg har i min forumkarriere truffet på ett menneske som argumenterte godt for FrPs politikk, resten har vært "alle er dumminger og dere skal drite i hvorfor jeg stemmer FrP" (ja, satt på spissen).

Gammel 10-03-09, 19:16   #285
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Jaja, man kan si masse om den dama. Men det mest sjokkerende i mine øyne er at folk ikke makter å se under de gedigne tabloidoppslagene. Istedet for å prøve å skjønne hvorfor 28 prosent av de spurte stemmer det partiet sier man æsj, æsj og feier det under teppet som laber folkeopplysning. Avvent noen år, jeg tror det vil komme mer enn krav om kjønnsdelt skole og halalkjøtt bak murene. Strikken tøyes innvendig hos mange som frenetisk vil opptre politisk korrekt.

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 19:25   #286
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Jaja, man kan si masse om den dama. Men det mest sjokkerende i mine øyne er at folk ikke makter å se under de gedigne tabloidoppslagene. Istedet for å prøve å skjønne hvorfor 28 prosent av de spurte stemmer det partiet sier man æsj, æsj og feier det under teppet som laber folkeopplysning. Avvent noen år, jeg tror det vil komme mer enn krav om kjønnsdelt skole og halalkjøtt bak murene. Strikken tøyes innvendig hos mange som frenetisk vil opptre politisk korrekt.

Mhm? Så det du sier er at mange av oss bare desperat prøver å opptre politisk korrekt, men snart vil sprekke, og gå over til å stemme FrP? :leter etter min FrP-er:

Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 19:30   #287
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har i mange år prøvd å få Frp-velgere i tale i forhold til hvorfor man velger å stemme Frp, uten å lykkes. Min erfaring er at Frp-velgere ikke ser under de gedigne tabloidoppslagene. At de velger å stemme på et parti de politisk sett er langt i fra, iallefall når det kommer til det økonomiske støtter jo oppunder dette. Du har her en gylden sjansen til å være den første til å oppklare.

Gammel 10-03-09, 19:47   #288
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har i mange år prøvd å få Frp-velgere i tale i forhold til hvorfor man velger å stemme Frp, uten å lykkes. Min erfaring er at Frp-velgere ikke ser under de gedigne tabloidoppslagene. At de velger å stemme på et parti de politisk sett er langt i fra, iallefall når det kommer til det økonomiske støtter jo oppunder dette. Du har her en gylden sjansen til å være den første til å oppklare.

Jeg har motsatt erfaring. Jeg har snakket med mange oppgående som sier de stemmer på dem TIL TROSS for at de er et kulturdestruktivt og liberalistisk parti med masse raringer på listene. PÅ GRUNN av at de er så GLASSKLARE på et lite fåtall andre saker. Som Karita Bekkemellem sa, så er det lett å sitte og hyle i kor, men vanskelig å komme med utoner i samme koret. Meningsmålinger er hemmelige, så der kan utonene få løpe fritt. Og pr i dag er det vist 28% utoner da..

Der ble jeg sikkert dagens forumtroll, bare hyggleig det

Gammel 11-03-09, 13:51   #289
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jeg kjenner noen få alenemødre som stemmer frp av to grunner: billigere alkohol og billigere tobakk. At de vil fjerne f. eks alenemorstønadene ( aleneforelder ) snakker de ikke høyt om. Det synes jeg er litt morsomt.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-09, 14:16   #290
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Jeg kjenner noen få alenemødre som stemmer frp av to grunner: billigere alkohol og billigere tobakk. At de vil fjerne f. eks alenemorstønadene ( aleneforelder ) snakker de ikke høyt om. Det synes jeg er litt morsomt.

Da burde det være en lett oppgave å overbevise dem om at Frp ikke er partiet for dem?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 02:20   #291
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

De lo nok rått innvendig da de sa det til deg, tenker jeg. Alle politisk korrekte klisjéers bestemor svelges fremdeles rått

Gammel 12-03-09, 13:20   #292
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

De lo nok rått innvendig da de sa det til deg, tenker jeg. Alle politisk korrekte klisjéers bestemor svelges fremdeles rått

Om det mener det er en annen sak. Frp har noen gode poeng, men er ikke enig med dem i alt. Er helt for at de vil stoppe alle bomringene og bruke penger av oljefondet eller VEIAVGIFTEN til å ruste opp veien med, f. eks.

Gammel 12-03-09, 14:16   #293
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har samme oppfatning, jeg satt f.eks og snakket med en hjelpepleier som tjente omtrent 250 000 og hun stemte frp fordi de var for flat skatt. Hun stemte også Frp fordi spriten kom til å bli billigere, og da jeg spurte henne om hvor mye hun kjøpte i året så dreide det seg om et par likørflasker.

Gammel 12-03-09, 14:59   #294
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har samme oppfatning, jeg satt f.eks og snakket med en hjelpepleier som tjente omtrent 250 000 og hun stemte frp fordi de var for flat skatt. Hun stemte også Frp fordi spriten kom til å bli billigere, og da jeg spurte henne om hvor mye hun kjøpte i året så dreide det seg om et par likørflasker.

Huff da. Så slike velgere er ikke kun en myte, altså ?

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 20:21   #295
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Mhm? Så det du sier er at mange av oss bare desperat prøver å opptre politisk korrekt, men snart vil sprekke, og gå over til å stemme FrP? :leter etter min FrP-er:

Gode gamle Martin Kolberg fant i dag den s.k. FrP´eren i seg selv. Var nok hard å få ned den kamelen....

Gammel 12-03-09, 23:35   #296
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hjelpepleiere tjener da 280 000 i året nå til dags da.

Gammel 12-03-09, 23:44   #297
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelpepleiere tjener da 280 000 i året nå til dags da.

Du dro virkelig essesen ut av innlegget.

Gammel 13-03-09, 10:58   #298
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvor treffer dere disse FRPérne? Jeg må jo kjenne noen (når oppslutningen nærmer seg 30%), men det er ikke en i min omgangskrets som åpent har stått frem med sin sympati.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 11:27   #299
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

emm: dette er etter mitt skjønn et paradoks. For FrP-velgerne finnes. De er mange. Og de finnes mer eller mindre over alt. Så hvorfor vet vi ikke hvem de er? Jo, fordi "de andre" har stemplet dem som politisk ukorrekte. "De andre" har stemplet dem som dumme, rasister, egoister og så videre. Hvem gidder å stå fram når stemplet er klart?

Samtidig, hvorfor har "de andre" stemplet FrP-velgerne? Jo, for man trodde at det var en god ide å latterliggjøre og late som om det var en 4-5 tullinger det handlet om. Hvis man bare ignorerer dem og latterliggjør dem så blir de sikkert borte, ikke sant?

Nei. Feil. De blir ikke borte. De ble forsøkt feid under teppet, og under teppet der ingen så dem har de vokst og trivdes både lenge og vel. Ting blir ikke borte bare for at vi feier det under teppet. Og nå er kulen på teppet så stor at teppet ikke dekker dem lengre, og da er det at folk blir overrasket. Hvordan kunne dette skje? Vi som trodde at det var en 4-5 tullinger som ingen ville våge å støtte hvis vi bare latterliggjør dem tilstrekkelig.

Dette er en gigantisk feil som flere andre politiske partier har stått i bresjen for. Det har medført at i stedet for åpen debatt har FrP vokst seg stor "i smug". Og det mest paradoksale er at selv om man har sett kulen på teppet vokse, så har mange "ansvarlige politikere" og "gode sosialdemokrater" fortsatt med å ignorere det.

Jeg tror at FrP-politikk har godt av å bli debattert som politikk, men fordi de ansvarlige sosialdemokratene feide FrP under teppet, så ble det aldri sånn. FrP ble det "nye" arbeiderpartiet, partiet som favner "folk flest" og som taler "vanlige folks" sak. Selvsagt er det mye i partiprogrammet som disse vanlige folk flest ikke kjenner - og hvorfor? Jo, fordi politikken lå under teppet.

Og jeg ser at fortsatt, med 28 % oppsluting, så er det altså noen som tror at dette skumle partiet sikkert forsvinner hvis vil bare ler høyt av dem og sier at de er domme som brø. Det er dette jeg snakker om når jeg sier at det er på tide å ta FrP på alvor, og begynne å diskutere politikk i stedet for gjentatte personangrep på både politikere og velgere.

Jeg tror ikke at FrP ville vokst seg så stor hvis man ikke hadde feid dem under teppet. Jeg tror at mer av FrPs politikk ville vært kjent, hvis de hadde blitt tatt på alvor, og da ville antagelig flere velgere ikke støttet FrP.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 12:16   #300
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Bina:

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.