|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvem er Søsken Hjelpeløs i din familie? | |||
| Ingen som peker seg ut som det, i grunnen |
|
87 | 42,86% |
| Jeg er enebarn og er Hjelpeløs |
|
0 | 0% |
| Eldste er mest hjelpeløs |
|
22 | 10,84% |
| Yngste er mest hjelpeløs |
|
62 | 30,54% |
| Et sted i midten er mest hjelpeløs |
|
32 | 15,76% |
| Deltakere: 203. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Jeg synes dere storesøsken er skikkelig teite alle sammen. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)
Det er vi ikke det såh!
|
|
|
#104 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Dere får starte deres egen storesøskentråd.
|
|
|
#105 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Vi har en veldig klassisk storesøster-lillebror konstellasjon der lillebror fremdeles blir oppfattet som mer "hjelpetrengende" enn storesøster selv om han forlengst er blitt voksen han også. Det må føyes til at der har vært en del omstendigheter som gjør at han har trengt mer hjelp enn meg også, og den hjelpen unner jeg ham. Likevel føles det av og til litt bittert at han på en helt annen måte enn meg bare får og får. Jeg er veldig spent på hvordan besteforeldrene kommer til å bli når han får barn og har en mistanke om at tilbudene om barnevakt kommer til å være tettere for ham enn de har vært for meg. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Hos oss er det mellomsøster som viser takter. Og mor som må være mye mer bevisst.
|
|
|
#108 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Vi er som sagt 5 søsken, og samtlige vil sagt at den nest yngste var den mest "hjelpesløse" i familien. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
![]() |
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Vi er tre søstre, jeg er yngst, hun som er "over" meg er susebokken i familien
|
|
|
|
#110 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Har man hørt det mange nok ganger...
|
|
|
#112 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Det er vel ikke bare foreldrene som bidrar til at de yngste forblir "minstemann". Mange eldre søsken er med på å forsterke at de yngre føler seg som minstemann lenge etter at de er voksne. Jeg får tidvis totalt fnatt av undervurderingen og belæringen fra eldstemann.
|
|
|
#113 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Hos oss er det ingen, foreløpig. Jeg er eldst, og har søsken som er 26, 19 og 16 år, så vi er i ganske forskjellige livssituasjoner. Jeg tror og håper at brødrene mine (som er yngst) blir like flinke som meg og søstera mi til å klare seg selv.
|
|
|
|
#114 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Min storesøster er veldig ansvarsfull, men jeg er ikke helt gærn jeg heller. Men det som er morsomt er at foreldrene våre fikk det for seg for noen år siden at søsters var mer uansvarlig med pengene sine enn det jeg var, og det kunne jo ikke vært mer usant.
|
|
|
#115 |
|
Introvert optimist
|
Det er ikke nødvendigvis det at vi er født som fornuftige og ansvarsfulle, men når det blir forventet, ja bent frem krevet av oss at vi skal være det, så blir det vel sånn da.
|
|
|
#116 |
|
|
Den var vel i overkant generell. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvem er mest "hjelpeløs" i søskenflokken din? (den voksne)Nei, nå er du vrang, aC. Jeg slang jo på en smiley som sa at det kanskje ikke er den eneste sannheten, ikke sant?
|
|
|
#118 |
|
|
En ansvarsfraskrivende smiley hjelper fortsatt ikke når du formulerer deg på den måten. |
|
|
|
|
|
#119 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og en selvgod, dominerende besserwisser. Ikke sant? |
|
|
|
|
|
#120 |
|
awesom
|
|
![]() |
|
|