Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnestol som er høy nok til bord i "barhøyde"?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-09, 20:51   #1
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Spørsmål

Barnestol som er høy nok til bord i "barhøyde"?

Klønete tittel.. Men finnes det? Vi har kjøkkenøy i benkehøyde, dvs. at bordet vi spiser de fleste måltid ved er ca. 90 cm. høyt. Tripp-trapp stolene er f.eks. for lave til dette. Noen som vet om det finnes barnestoler som kunne passe? Det må forresten være en stol som hun kan klatre opp i og ned av selv.

Gammel 16-03-09, 21:29   #2
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnestol som er høy nok til bord i "barhøyde"?

Vi hadde kjøkkenøy som vi brukte som spisebord i leiligheten der vi bodde før, og løste det vet å ha en sånn barnestol som man kan spenne fast på en vanlig stol, og så festet vi den på en stol i barkrakkhøyde. Litt klønete forklart, og nå har jeg glemt hva den barnestolen heter. Men det er mulig det kan bli vanskelig å få til en løsning der barnet kan klatre opp i stolen selv når man gjør det på den måten.

Gammel 16-03-09, 21:32   #3
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner hva du mener Miromurr. Men det går nok ikke nei, for hun er så stor nå at hun (og vi) har behov for at hun går opp og ned av stolen selv. Hittil har vi løst det ved å ha en IKEA stol med bord, og det har fungert supert. Men hun begynner å bli tung og hun mister stadig ting på gulvet som hun må hente. Det er krise om vi plukker det opp for henne, må vite.

Gammel 16-03-09, 21:34   #4
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Med Miromurrs løsning, så kan kanskje denne fra Babybjørn brukes:
http://www.babybjorn.com/en-gb/Eng/p...N-Safety-Seat/

Gammel 16-03-09, 21:38   #5
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde en stol til Propellen som man kunne heve og senke. Passet like bra til barløsningen vår som til spisestuen og salongbordet.
Den var fra Frischer Price. Kjøpt på Brio for ca 3,5 år siden.
Vet at Peg Perego har samme type.

Gammel 16-03-09, 21:44   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har en sånn en
Fra IKEA. Ganske stødig. Lillebror har klatret opp og ned på denne siden vi pusset opp kjøkkenet i januar i fjor og da var han rett under 2,5år.

Gammel 16-03-09, 21:52   #7
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Det er en sånn type stol vi voksne sitter på GinaK. Jeg føler meg bare ikke helt trygg på at hun ikke faller ned fra den stolen der, hun sitter ikke alltid så veldig i ro denne jenta.

Takk for tips, Camomilla, jeg skal sjekke ut de to alternativene.
shg, jeg tror vel ikke hun klarer å klatre ned fra den selv, i hvert fall ikke noenlunde kontrollert.

Gammel 17-03-09, 08:53   #8
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

shg, jeg tror vel ikke hun klarer å klatre ned fra den selv, i hvert fall ikke noenlunde kontrollert.

Si ikke det A er en reser på å katre opp og ned av stoler som ser vanskelige å komme inn/ut av, og det går helst bra.

Med såpass høye kjøkkenstoler så ville jeg kanksje bare belaget meg på å måtte løfte for en liten periode, til jeg følte meg trygg på at barnet var trygg på egen hånd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.