Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Utakknemlig krek

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-06, 21:43   #1
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Utakknemlig krek

Det føler jeg meg som nå.

Jeg hadde tatt ned mitt arvede rosettjern og skulle lage rosettbakkels i morgen. Den eneste julekaken jeg synes det er gøy å lage. Jernet er usedvanlig fint og kakene så utrolig flotte.

Men her kommer mannen hjem etter tur til svigerfar og kjæresten med den gigaboksen med nettopp rosettbakkels. Jeg er selvsagt kjempeskuffet og føler meg så teit. Kakene er greie men kan ikke måle seg med mitt jern som er rimelig spesielt.

I fjor fikk jeg ikke bakt fordi hun sa jeg skulle få nettopp det. Da fortalte jeg at jeg hadde et gammelt jern som jeg gledet meg til å bruke. Droppet det, men oppdaget lille julaften at vi fikk noe annet. Litt sent. Jeg forventer jo ikke at hun husker det, jeg vet det blir gitt for å være snill.

Jeg kunne jo takke pent, kaste dem og lage mine ene, men det blir for dumt. Jeg liker ikke kaste noe folk har slitt med det er jo tidkrevende greier og det er litt flaut å bli avslørt.

Så her sitter jeg og føler meg dum, teit og utakknemlig. Neste år skal jeg annonsere tidlig i desember at jeg er ferdig med julebaksten og har bakt rosettbakkels.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 17-12-06, 21:46   #2
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utakknemlig krek

Huff da, kan du ikke lage litt da, uten at noen merker det ?
Skjønner skuffelsen din, hadde nok hatt det på samme måte.

Hva er foresten rosettbakkels? Aldri hørt om det jeg.

Gammel 17-12-06, 21:52   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det krumkaker?

Uansett så kan du jo bake selv også? Tilby hennes til ungene og dine til gjestene.

Gammel 17-12-06, 21:52   #4
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Gi dem til småfuglene og bak dine egne!

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 17-12-06, 22:03   #5
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Bak dine egne også du.

Shakira er ikke aktiv  
Gammel 17-12-06, 22:10   #6
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Uff så kjedelig, skjønner dilemmaet. Du kunne ikke hatt enda flere da så du kan lage noen selv og?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Hva er foresten rosettbakkels? Aldri hørt om det jeg.

Slik ser de ut, men ulike variasjoner

Slik lages de:
Bland alt, la røra svelle ca 20 minutter. Varm smulten. Dypp rosettjernet først i smulten, deretter i røra. Pass på så røra bare kommer opp til kanten på jernet. Hold jernet i smulten til kaka er blitt gyllen.
Løsne kaka forsiktig fra jernet med en gaffel. Strø over melis eller sukker når rosettbakkelsene er blitt kalde.

Zip er ikke aktiv  
Gammel 17-12-06, 22:10   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaste dem er jo for ille, men du kan jo lage en ekstra porsjon, og erklære at i år blir det bare rosettbakkels.

(Det er krumkaker ikke sant?) Det er jo så godt både alene, og med multekrem, og til iskrem og iskake og og og ... *vann i munnen*

DM er ikke aktiv  
Gammel 17-12-06, 22:12   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Åh, slike har jeg ikke sett før. De var stilige. Kan tenke meg det blir litt mye med en ekstra porsjon med slike dersom du har motatt en stor boks med slike da ...

Du får nok satse på å være tidlig ute neste år.

DM er ikke aktiv  
Gammel 17-12-06, 22:20   #9
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Takk for "medfølelse" . Det er litt spesielle og sære kaker. Jeg spiser jo ikke uansett, og mannen er heller ingen kakespiser.

Rosettene er i mine øyne vakre på et kakefat.Porsjonen jeg har fått er mye større enn vi noensinne ville klare å konsumere.

Det blir vel sandkaker på meg i morgen da....

Maz er ikke aktiv  
Gammel 17-12-06, 22:22   #10
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Du får sende med gjestene dine noen kaker når de går da. Eller dele med slitne venninner som ikke får tid til å bake.

DM er ikke aktiv  
Gammel 17-12-06, 22:22   #11
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Lag en porsjon og gi bort i venninnejulegaver eller noe sånt.

mumrik er ikke aktiv  
Gammel 17-12-06, 22:23   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så dumt at du får det du virkelig hadde hatt lyst til å bake selv.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 17-12-06, 22:57   #13
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Slik ser de ut, men ulike variasjoner

Takk skal du ha.

Gi bort en kake boks til jul til naboer og venner er jo en god ide.

Gammel 20-12-06, 12:43   #14
Mayasmum
Fullverdig medlem

Mayasmum sin avatar

Hvor: Maidstone, Kent, England
Mayasmum er litt kul
Standard

saa synd da. kan ikke du ta en prat med henne og foreslaa at neste aar slaar dere dere sammen og lager rosettebakels sammen? det kan jo hende de er yndlings baksten hennes ogsaa?jeg elsker rosettebakkels og har arvet jern etter min mormor med to forskjellige "hoder" en som ser ut som paa bildet og en som er mye mer komplisert og elegant. jeg synes selv den mer kompliserte er penere og faar massse komplimenter paa hvoe fine kaker jeg har (i england er de helt over seg over at jeg i det hele tatt gidder)jeg forstaar derfor godt skuffelsen din over at du ikke faar brukt det fine jernet ditt.ta en prat med henne aa si at selv om du er takknemlig for tanken saa hadde du gledd deg veldig til aa bake dem selv med ditt eget gamle jern. (legg paa litt tjukt om hvor mye du hadde gledd deg)

Mayasmum er ikke aktiv  
Gammel 20-12-06, 12:47   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maz, jeg får ikke bakt noenting i år, og arver gjerne noen pene kaker(kjeks?)!

Gammel 20-12-06, 13:36   #16
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

hva i all verden er rosettbakkels???

Gammel 20-12-06, 13:37   #17
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Og så leser jeg hele tråden etter at jeg har postet innlegg. Da finner jeg fint bilde.... Ja ja, om du vil kan du sende kakene til meg. De ser gode ut, g her har vi laget 2 sorter til jul.....

Gammel 20-12-06, 20:55   #18
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Lag en porsjon og gi bort i venninnejulegaver eller noe sånt.

Det samme tenkte jeg

Bayone er ikke aktiv  
Gammel 21-12-06, 05:15   #19
Dixie
Aktiv

Dixie sin avatar

Dixie er litt kul
Standard

Å jeg ville bakt selv ja. Sikkert nok av kakehungrige rundt omkring som hjelper deg å konsumere

Nydelige, var de!

Dixie er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:27.