|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva er din ryggradsreaksjon på feministklassifiseringen? | |||
|
|
74 | 55,22% |
|
|
3 | 2,24% |
|
|
11 | 8,21% |
|
|
24 | 17,91% |
|
|
9 | 6,72% |
|
|
13 | 9,70% |
| Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Feminist?
Men er det så overraskende da? Hege Storhaug og hennes Human Right Service er jo kjent for å være svært fiendtlig innstilt til ikke-vestlige innvandrere, og muslimer spesielt, og har vel ganske sterke bånd til FRP sånn som jeg har forstått det.
|
|
|
#142 |
|
This is normal!
|
Ikke overraskende i det hele tatt.
|
|
|
|
#143 |
|
By the Sea
|
Ja, jeg synes det er latterlig at så mange nordmenn og -kvinner har et så vanvittig anstrengt forhold til feminisme. Look to Sweden - der er det en selvfølge å kalle seg feminist om man er for likestilling.
|
|
|
#145 |
|
Ustabil
|
Selvsagt er jeg for likestilling. I betydningen like rettigheter, like plikter og like muligheter. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Mother of Dragons
|
Da passer vel betegnelsen ekvilist bedre på deg.
|
|
|
#147 |
|
Leser
|
Jeg har samme forhold til feminisme som Acsa, jeg oppfatter feminisme som noe "mer" enn at man er for likestilling. Feminisme er jo et begrep som ikke er entydig - husker dere forresten for et par år siden. Da florerte det med gucci-feminister osv Det var egentlig en grei debatt (den kom vel i etterkant av nyfeminismen i Sverige og Fittstim.)
|
|
|
#149 |
|
Ustabil
|
Mulig, men jeg liker ikke så godt å bli betegnet... |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Mother of Dragons
|
Åh, man kan da godt bli ansett for å være en skikkelig særing og overhodet ikke mistenkt for å være lik noen andre enn seg selv, selv om man definerer seg som det eneste eller det andre. :datapunkt:
|
|
|
#151 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, vi trenger bare ett stellebord- (strengt tatt ingen...) gi pengene vi hadde brukt på det andre til de sultende barna i Afrika. De kan også få pengene vi ville brukt på sunne måltider til våre skolebarn. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
By the Sea
|
Man skal ha mange tanker i hodet samtidig, rine.
|
|
|
#153 |
|
Halloen!
Jeg mener ikke at vi skal blåse i en god skole og et godt helsetilbud så lenge det finnes sultne barn i Afrika. Jeg satte det på spissen, men det gjorde du også. (Tror jeg da..) I det første innlegget mitt mente jeg at jeg er feminist til et visst punkt: Det går ved voldsomme engasjement for saker som f.eks stellebord på herretoalettet og protester mot undertøysmodeller. For meg spiller det ingen trille hvor stellebordet står og jeg gidder virkelig ikke å engasjere meg i den typen feministsaker. Noen av tingene vi "kjemper" for i Norge blir latterlige når man ser "the big picture." Det har jeg dessverre (?) lett for å gjøre, sikkert derfor jeg aldri gidder å engasjere meg så veldig i den årlige sukker-debatten i podens barnehage heller. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
By the Sea
|
Sv: Feminist?Jeg har ikke ment å sette noe på spissen.
|
|
|
#155 |
|
Passiv
|
Sv: Feminist?Jeg kan forøvrig opplyse om at det visstnok er en del steder der det er stellebord på både herre og dametoalettet. (Innspill fra sidelinjen på jobben). |
|
|
|
#156 |
|
Ekvilist
|
Sv: Feminist?Siden det er jeg som bragte stellebord tilgjengelig for menn på banen, jeg skrev at det inntil for noen år siden var vanlig med stellebord på toaletter forbeholdt kvinner. Det er ikke lenger normalt, iallefall ikke i nye bygg. Men jeg har registrert at det mange steder er stellebord på toaletter for kvinner og handicaptoaletter - men ikke på herretoalettene.
|
|
|
#157 |
|
Passiv
|
Sv: Feminist?Ah - slurvelesing av meg. |
|
|
|
#158 |
|
Halloen!
Skjønner godt hva du mener, og jeg er forsåvidt enig med deg. Det vi diskuterte først var jo syn på feminisme og jeg sa at jeg var feminist inntil et visst punkt. Stellebordene var bare et eksempel på saker jeg ikke gidder å engasjere meg i. |
|
|
|
![]() |
|
|