Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er det noen her som er misfornøyd med Reflex-dress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-09, 19:32   #41
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Er det noen her som er misfornøyd med Reflex-dress?

Prinsessa har hatt vårdressen til reflex i hele vinter hun, med flere lag ull under. Den er tett og puster bra. Jeg er iallefall skikkelig fornøyd!

Gammel 26-03-09, 20:37   #42
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det noen her som er misfornøyd med Reflex-dress?

Jeg synes Reflex-dressene gir mye for pengene Ingen dresser er helt vanntette dersom man har unger som storesøster som er som magneter på alt som er vått. Da er det bare skikkelig regntøy som duger og ikke alltid det engang

Begge ungene har Reflex vårdress fra i fjor. Lillemann har babymodellen i str 98 (den finnes helt opp i 104) og den passer fint fortsatt, selv om han er 102,5 cm. Jeg synes den vide babyfasongen er veldig fin - romslig og så er han jo så søt i den Den ble brukt helt fram til jul med Nøstebarn ulldress under.

Etter jul har Lillemann brukt den nye Trolldressen jeg fikk etter å ha klaget på Snuppa sin Trolldress som var raknet i flere sømmer - en skikkelig blåmandagsdress. Jeg synes den er litt kronglete å få på sammenlignet med f.eks Reima, men den funker jo OK om man tar fôr og dress i to runder. Barnehagen er veldig fornøyd med hvor mye fuktighet den tåler. Den ser våt ut utenpå, men han blir sjeldent våt inni. Fra tidligere Trolldresser har jeg erfart at vanntettheten svekkes ganske mye etter hvert, selv om jeg impregnerere. Jeg synes imidlertid at Troll er ganske slitesterk på viktige steder som i rumpa og på knærne og det er bra!

Til små barn som ikke bruker dressen så hardt funker Reima fint, siden den er så enkel og behagelig å ta på. Til større barn som bruker dressen hardere synes jeg den er elendig mht slitestyrke. Snuppa fikk ny Reima-dress i slutten av januar og den har allerede fått rifter på knærne DET synes jeg er skikkelig dårlig, altså Jeg kjøpte den heldigvis på 50% og betalte "bare" 700 kroner for den, men jeg synes faktisk man bør kunne forvente mer av en dress som i utgangspunktet koster 1400 kroner. Nesten så jeg vurderer å klage...

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.