Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?
Ja 237 90,46%
Nja, kanskje i overkant irritert 11 4,20%
Nei, bare irritert 13 4,96%
Nei 1 0,38%
Annet 0 0%
Deltakere: 262. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-09, 23:53   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?

I en annen tråd her inne var det mange som skrev at de ble sinna på ungene sine. Noen skrev vel også at de aldri ble så sinte på noen som de ble på ungene sine (fritt etter hukommelsen på en fredagskveld).

I barselklubben med førstemann husker jeg også at det var mange som sa at de hadde vært sinte på ungen. For meg så var det en helt fremmed tanke da og fremdeles nå - jeg har aldri vært i nærheten av å være sint på ungen. Jeg får legge til at jeg er avbalansert av natur og det er særdeles sjelden jeg blir sint på noen som helst.

Det jeg nå lurer på er hvor vanlig det er å bli sint på ungene.

Poll kommer.

Gammel 27-03-09, 23:55   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?

Ja - enda så små de er. Jeg har ikke lang lunte.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-09, 23:57   #3
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

En klok person fortalte meg, lenge foer jeg fikk barn, at det er sjelden det er barnet som er vrang eller skaper problemer, det er de voksne. Jeg tror det er veldig riktig. Jeg faller inn i samme kategori som deg, jeg har ikke vært sint på barnet mitt. Jeg kan bli irritert, ja, men når jeg tar et skritt tilbake er det som regel jeg selv som er skyld i at jeg blir irritert.

Gammel 27-03-09, 23:59   #4
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynte å bli sint på dem etter at de kom i den såkalte trassalderen, før det var jeg aldri sint, da var de bare søte og deilige. Etter trassalderen ble de enda søtere, men de fikk også stålben i nesen. Tøfft! Og til tider vannvittig irriterende.

Gammel 27-03-09, 23:59   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg har vært sint på dem. Ofte til og med. Jeg prøver å ikke eksplodere. *også kort lunte*

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 00:00   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg opplever det på den måten du beskriver Veronal. Men nå har jeg en fireåring da, så det er mange år igjen å bli sint på.

Gammel 28-03-09, 00:00   #7
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter litt med å skille helt mellom irritert og sint, men jo, det har jeg. Mange ganger, faktisk ukentlig. Minst. For eksempel kjenner jeg at det bobler inni meg når seksåringen sutrer over strømpebukse med søm der det helst ikke skulle vært søm eller genser som ikke kan brukes fordi det er lommer foran på genseren.
Jeg er ingen tålmodig sjel.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 00:00   #8
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Ja på eldstemann kan jeg desverre bli ganske så sint på ja, men det er nok mye meg selv jeg er sint på også. Fordi jeg ikke forstår han. Vi er blitt ganske så flinke til å si unnskyld til hverandre også da. Går veldig fort over, er sint der og da, men når vi har roet oss begge to så er vi venner igjen.

En ting jeg ikke fikser er å legge han uten at vi er venner, så vi skværer heldigvis fort opp.

Gammel 28-03-09, 00:03   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

En klok person fortalte meg, lenge foer jeg fikk barn, at det er sjelden det er barnet som er vrang eller skaper problemer, det er de voksne. Jeg tror det er veldig riktig. Jeg faller inn i samme kategori som deg, jeg har ikke vært sint på barnet mitt. Jeg kan bli irritert, ja, men når jeg tar et skritt tilbake er det som regel jeg selv som er skyld i at jeg blir irritert.

Å være irritert eller sint - jeg vet ikke helt om jeg ser forskjellen. Irritert er kanskje en mindre hissig følelse enn sint. Men det har også med hva slags ord man selv setter på det å gjøre. Jeg har det med å si jeg er sint når min mann som åpenbart er sintere, sier han er irritert eller frustrert.

Jeg er forøvrig enig i at hvis man greier å ta et skritt tilbake og tenke, er det minst like mye den voksne som er skyld i at man blir irritert/sint. I hvertfall hvis vi snakker om barn under skolealder.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 00:04   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, ja? Hoppende sint, rett som det er, på begge to. Og de er sinte på meg. Her er det hete gemytter og korte lunter på alle kanter.

Jeg hadde også en periode med begge hvor de bare var søte og deilige, jeg tror den sluttet omtrent i toårsalderen med begge.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 00:05   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Og de er sinte på meg.

Det verste som har skjedd her hjemme foreløpig er at jeg ikke får komme i bursdagen til Prototypen.

Gammel 28-03-09, 00:05   #12
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg stemte ja, men synest eigentleg ikkje det er heilt sant. Eg blir sint, men ikkje sånn rasande, liksom. Men det er vanskeleg å vite kvar grensa mellom irritert og sint går.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 00:06   #13
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg blir sint. Spesielt når snart ni-åringen oppfører seg som en tre-åring og trasser og er sint for tull og tøys og ingenting. Da koker jeg innvendig - og av og til litt utvendig. Seksåringen trigger meg sjelden.

Og jeg var ikke sint på noen av dem da de var babyer.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 00:06   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Alfa: Min personlige tolkning er som følger:

Irritert:
Sint:

Gammel 28-03-09, 00:10   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det verste som har skjedd her hjemme foreløpig er at jeg ikke får komme i bursdagen til Prototypen.

Jeg blir stadig truet med lignende ting av storesøster.

er en veldig presis beskrivelse av følelsen jeg tenker på.

Gammel 28-03-09, 00:14   #16
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, det har jeg.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 00:15   #17
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ingen tålmodig sjel, så ja.

Gammel 28-03-09, 00:16   #18
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

For meg er det en fremmed tanke å ikke bli sint på ungene. Jeg er nok sint på en av dem flere ganger i måneden, og særlig Herremannen er sint på meg. Vi er to skikkelige hissigpropper som flyr fort i taket og kommer (nesten) like fort ned igjen.

Faktisk bekymrer jeg meg ganske ofte for at Frøkna blir så sjeldent sint, og jeg oppfatter henne tidvis som ganske selvutslettende (det samme sier kontaktlærer). Jeg var på samme måten som barn og ungdom, og har måttet jobbe hardt med meg selv som voksen for å lære å sette grenser for meg selv overfor andre.

Nå mener jeg selvsagt ikke at det motsatte av selvutslettende er sint, men jeg tenker at sinne kan være et første steg på veien mot å lære å sette tydelige grenser på litt mer konstruktive måter.

Gammel 28-03-09, 00:16   #19
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Alfa: Min personlige tolkning er som følger:

Irritert:
Sint:

Okay, då blir eg nok mest irritert, ja.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 00:17   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Mine barn er særdeles lite selvutslettende.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.