|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine? | |||
| Ja |
|
237 | 90,46% |
| Nja, kanskje i overkant irritert |
|
11 | 4,20% |
| Nei, bare irritert |
|
13 | 4,96% |
| Nei |
|
1 | 0,38% |
| Annet |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 262. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?I en annen tråd her inne var det mange som skrev at de ble sinna på ungene sine. Noen skrev vel også at de aldri ble så sinte på noen som de ble på ungene sine (fritt etter hukommelsen på en fredagskveld).
|
|
|
#3 |
|
Trøtt
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?En klok person fortalte meg, lenge foer jeg fikk barn, at det er sjelden det er barnet som er vrang eller skaper problemer, det er de voksne. Jeg tror det er veldig riktig. Jeg faller inn i samme kategori som deg, jeg har ikke vært sint på barnet mitt. Jeg kan bli irritert, ja, men når jeg tar et skritt tilbake er det som regel jeg selv som er skyld i at jeg blir irritert.
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Jeg begynte å bli sint på dem etter at de kom i den såkalte trassalderen, før det var jeg aldri sint, da var de bare søte og deilige. Etter trassalderen ble de enda søtere, men de fikk også stålben i nesen. Tøfft! Og til tider vannvittig irriterende.
|
|
|
#6 |
|
Ekvilist
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Jeg opplever det på den måten du beskriver Veronal. Men nå har jeg en fireåring da, så det er mange år igjen å bli sint på.
|
|
|
#7 |
|
Originala
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Jeg sliter litt med å skille helt mellom irritert og sint, men jo, det har jeg. Mange ganger, faktisk ukentlig. Minst. For eksempel kjenner jeg at det bobler inni meg når seksåringen sutrer over strømpebukse med søm der det helst ikke skulle vært søm eller genser som ikke kan brukes fordi det er lommer foran på genseren. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Opp og ned
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Ja på eldstemann kan jeg desverre bli ganske så sint på ja, men det er nok mye meg selv jeg er sint på også. Fordi jeg ikke forstår han. Vi er blitt ganske så flinke til å si unnskyld til hverandre også da. Går veldig fort over, er sint der og da, men når vi har roet oss begge to så er vi venner igjen.
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?
Å være irritert eller sint - jeg vet ikke helt om jeg ser forskjellen. Irritert er kanskje en mindre hissig følelse enn sint. Men det har også med hva slags ord man selv setter på det å gjøre. Jeg har det med å si jeg er sint når min mann som åpenbart er sintere, sier han er irritert eller frustrert. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Eh, ja? Hoppende sint, rett som det er, på begge to. Og de er sinte på meg. Her er det hete gemytter og korte lunter på alle kanter.
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Det verste som har skjedd her hjemme foreløpig er at jeg ikke får komme i bursdagen til Prototypen.
|
|
|
#12 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Eg stemte ja, men synest eigentleg ikkje det er heilt sant. Eg blir sint, men ikkje sånn rasande, liksom. Men det er vanskeleg å vite kvar grensa mellom irritert og sint går. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Ja, jeg blir sint. Spesielt når snart ni-åringen oppfører seg som en tre-åring og trasser og er sint for tull og tøys og ingenting. Da koker jeg innvendig - og av og til litt utvendig. Seksåringen trigger meg sjelden. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Etylbarbital
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Alfa: Min personlige tolkning er som følger:
|
|
|
#15 |
|
kamerat
|
|
|
|
#16 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Ja, det har jeg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?For meg er det en fremmed tanke å ikke bli sint på ungene. Jeg er nok sint på en av dem flere ganger i måneden, og særlig Herremannen er sint på meg. Vi er to skikkelige hissigpropper som flyr fort i taket og kommer (nesten) like fort ned igjen.
|
|
|
#20 |
|
kamerat
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Mine barn er særdeles lite selvutslettende.
|
![]() |
|
|