Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Negativ erfaring på markedsplassen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-09, 14:38   #1
glamma
Like blid :)

glamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
glamma er litt kulglamma er litt kul
Utrop

Negativ erfaring på markedsplassen

slettet...........

Sist redigert av glamma : 29-03-09 kl 20:14.
glamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 14:46   #2
Millivilli
Aktiv

Millivilli sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Millivilli er litt kul
Standard

Sv: Negativ erfaring på markedsplassen :(

Er det mulig!?

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 14:54   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, det var trist at du fikk en slik start på forumet. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har ikke hørt advarsler om å la være å kjøpe noe av deg. Mulig jeg ikke alltid er så observant, og at det kanskje foregår mye på "bakrommet" som jeg ikke får med meg. Men uansett: Synes du fikk oppklart saken på en god måte, satser på at folk gir deg en ny sjanse.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 15:07   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

glamma: Det er synd at du har opplevd dette, men jeg synes du skal passe deg litt for hva du sier, når du ikke har belegg for alt du skriver. Det stemmer at kjøperen som kjøpte vesken din henvendte seg til moderatorteamet, for hun syntes det var en riktigere måte å gjøre det på enn å oute deg på forumet. Hun ville informere (rimelig saklig) hva hun hadde opplevd, og hun fikk en tilbakemelding på hva forumledelsen syntes. Det er det eneste som har skjedd i denne saken.

Gammel 29-03-09, 15:09   #5
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke man trenger å oute hverandre med nick her. Dersom man har noe uoppgjort synes jeg man kan ta det per pm, eller evt. med moderator.

Gammel 29-03-09, 15:13   #6
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glamma, her.

Takk for vennlige ord Ja jeg tar ant. en sjans ved å "annonsere" dette, iom. mange kanskje ikke har fått med seg hva *** skrev om meg.. Men jeg tar heller sjansen på det. Vet ikke hvor hun har skrevet dette men..ifølge den siste kjøperen har hun iallfall rapportert dette på "moddeforum" eller noe i den duren Hun hadde også sagt at jeg bare er ute etter en ting, nemlig å selge.

At noen reagerer litt på dette synes jeg ikke er så rart, for om jeg skal snakke for min egen del, så har jeg ikke sett deg skrive et eneste innlegg om andre ting. Kun på markedsplassen.
Det der med røyk etc. har jeg ikke hørt noe om.
Vi er mange som bruker markedsplassen her flittig, men vi skriver også andre innlegg.
Nå vet ikke jeg intensjonene dine for å være her, og det kan godt hende det er av de grunnene du sier i det første innlegget ditt, men så langt så kan man jo få lov til å lure litt? Og det er overhodet ikke vondt ment at jeg sier det. Dette er slik jeg oppfatter det.
Det er hyggelig med nye medlemmer, så hiv deg uti det og bli kjent med oss du. Det blir du nok ikke på markedsplassen

Sist redigert av Skilpadda : 29-03-09 kl 18:22.
  Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 15:17   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes du skal endre innlegget ditt og ta bort navnet til hun du outer nå. Hun har ikke outet deg noe sted som jeg har sett, og jeg er rimelig aktiv her inne, så da bør du vise samme respekten tilbake. Dere hadde en uenighet - det er ikke noen større sak enn det. Og om hun har varslet noe sted om deg så er det ikke gjort slik at jeg ihvertfall har fått det med meg - ergo er du neppe uthengt ihvertfall.

Jeg synes forøvrig det er fint at dere ble enige om hvordan dere løste saken med vesken.

Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 15:26   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Informasjonen om røyklukt lå ute i salgstråden i en time, så det kan være at noen har fått det med seg. Innlegget ble etter det slettet av brukeren selv, siden hun mente at det nok passet best å ta på PM.

Gammel 29-03-09, 15:38   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er synd du føler dette som så ubehagelig, glamma, men dette er ikke en så dramatisk sak som det kan virke som ut fra innleggene dine. Vi i forumledelsen oppfordrer generelt folk til å ta kontakt med oss dersom det er noe de lurer på eller er usikre på om de skal gjøre noe med, ikke bare å innrapportere ting som er åpenbart "galt". Du ble ikke innrapportert, og det var ingen som ville stoppe deg fra å selge, derimot fikk jeg en PM fra en bruker som ikke var helt sikker på hva hun skulle gjøre i denne veskesaken, og som ville rådføre seg med meg/oss. Såvidt jeg forstår, hadde du og hun en grei dialog på saken, og ingen i forumledelsen så noen grunn til å gjøre noe med dette eller ta noen grep i forhold til deg. Den brukeren jeg var i kontakt med sa heller ikke noe om at hun ønsket å stoppe eller advare andre fra å handle med deg, bare så det er sagt, og jeg er enig i at det er unødvendig å skrive nicket hennes i tråden her. Jeg kan ikke se at hun har gjort noe galt, og vinklingen din er litt urettferdig. (Jeg kan ikke se at du har gjort noe galt heller, ut fra det jeg vet, bare så det er sagt. Det er helt fair å tilby seg å heve kjøpet dersom kjøper er misfornøyd.)

Samtidig skjønner jeg at sånt er kjipt når man er helt ny. Du forstår sikkert at det er lettere for at folk blir mistenksomme overfor helt nye brukere som kommer inn med veldig mange salgstråder, enn overfor folk man kjenner fra før - det kan virke urettferdig, men det er nå gjerne sånn at man stoler mer på folk man kjenner. Jeg synes du skal fortsette å være aktiv på forumet, slik du sier at du hadde som plan, så ser jo alle at du ikke "bare er ute etter å selge" .

Gammel 29-03-09, 15:41   #10
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner egentlig ikke hva som er galt med å "bare være ute etter å selge" heller jeg da men.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 15:51   #11
Left
Passiv

Standard

Hvis man "bare er ute etter å selge" er det etter min oppfatning mer naturlig å gjøre det på finn.no, som er kun kjøp/salg. Dette er et diskusjonsforum.

Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 15:55   #12
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hvis man "bare er ute etter å selge" er det etter min oppfatning mer naturlig å gjøre det på finn.no, som er kun kjøp/salg. Dette er et diskusjonsforum.

Jeg ser uansett ikke problemet. Man plager jo ingen om man bare vil selge.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 16:09   #13
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er litt enig med Jane. Jeg husker en annen bruker som opplevde at en del var skeptisk i begynnelsen, men som er en respektert bruker i dag.
Jeg klarte uten problem ved å lese enkelte tråder, å skjønne at enkelte var skeptisk til Glamma uten at hennes nick ble nevnt.
Vi er vel voksne mennesker som vurderer selv hvilken sjanser vi tar ang. markedsplassen?

Et problem som alltid vil dukke opp på markedsplasser er jo hvordan man definerer pent brukt, ser nytt ut osv.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 17:58   #14
glamma

glamma sin avatar

Standard

slettet...

Sist redigert av glamma : 29-03-09 kl 20:24.
Gammel 29-03-09, 18:00   #15
glamma

glamma sin avatar

Standard

slettet..

Sist redigert av glamma : 29-03-09 kl 20:24.
Gammel 29-03-09, 18:02   #16
glamma

glamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg ser uansett ikke problemet. Man plager jo ingen om man bare vil selge.

Takk Jane, helt enig med deg. Min intensjon bak dette er ikke kun salg. men om så skulle være-what`s the problem?? Kanskje det er sjalusi? Ikke vet jeg..

Gammel 29-03-09, 18:06   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal jeg passe meg for hva jeg sier? Hvorfor? Jeg snakker for megselv og står for det jeg sier. Hva betyr dette med å henvende seg til mod. teamet?? Iom andre da blir informert om det hun tar opp-er det noe alle kan lese??

Nei, det som moderatorene snakker om seg imellom er ikke noe alle kan lese. Og du ble ikke innrapportert av den brukeren du snakker om, og da bør du være litt forsiktig med hvilke ord du bruker - jeg antar det var det Adrienne mente. Slik du formulerte deg, høres det ut som om du beskylder en navngitt bruker for å ha innrapportert deg for å stoppe deg fra å få solgt, og det er ikke tilfelle.

Gammel 29-03-09, 18:06   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk Jane, helt enig med deg. Min intensjon bak dette er ikke kun salg. men om så skulle være-what`s the problem?? Kanskje det er sjalusi? Ikke vet jeg..

Sjalusi? På hva da?

Gammel 29-03-09, 18:07   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er mye mer effektivt å sladre via andre kanaler for å hindre noen i å få solgt enn å sladre til moddene.

Gammel 29-03-09, 18:13   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har fått med meg tre innlegg du har skrevet. Ett der du skulle selge noe som jeg spurte om prisen på, og to der du klaget på markedsplassen. Hvis du vil vite hva jeg tenker (som er det du spør om), så er det at denne saken burde vært løst med PM'er til de du er uenige med og henvendelser til moderatorer.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.