|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legitimasjon for barn på innlands flyreiser?På de flyturene jeg har vært med A, så har det aldri vært spurt om legitimasjon på han. Han har vært oppført på min billett, og bare jeg har vist leg. Han har vært under 2 år på alle turene. Vet ikke hvordan det er med større barn.
|
|
|
|
#3 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Legitimasjon for barn på innlands flyreiser?Hun er 3,5. Jeg leste på Norwegian at man oppfordres til å vise fødselsattest på barn under 2 år på innenriks, og at barn over 2 må ha eget pass på reiser til og fra Norge. Men betyr det også innenriks? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Legitimasjon for barn på innlands flyreiser?Jeg vet ikke fra hvilken alder det gjelder. Men, vi har fått beskjed om at guttungen på 10 må ha gyldig legitimasjon. For han så blir jo det eneste gyldige pass, så vi har måtte ordne med det. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
Sv: Legitimasjon for barn på innlands flyreiser?Jeg var og reiste med storesøster for et år siden. Hun viste ikke legitimasjon, men det måtte jeg. Mener de sa noe om at så lenge de er under 16 og reiser med foresatte trenger de ikke vise leg.
|
|
|
|
#6 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Legitimasjon for barn på innlands flyreiser?Hmm. Hun skal fly med mormoren sin. Hadde egentlig håpet å slippe og stresse med nytt pass. Barnepasset hennes er utgått, og det blir neppe noen utenlandsferie for henne med det første, og siden passene er dyre og varer kort er det greit å time det før neste utenlandstur. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legitimasjon for barn på innlands flyreiser?Jeg ville ringt flyselskapet.
|
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
Sv: Legitimasjon for barn på innlands flyreiser?Jeg har akkurat "snakket" med den automatiske damen på sas sine sider. Hun sier:
|
|
|
|
#9 |
|
Tankefull
|
Sv: Legitimasjon for barn på innlands flyreiser?Jeg har reist minst 20 ganger tur/retur Gardermoen/Bergen med mine små, og har aldri blitt bedt om å vise noe som helt annet enn egen legimitasjon. Har reist både med SAS og Norwegian.
|
|
|
#10 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legitimasjon for barn på innlands flyreiser?Du kan jo eventuelt ta med passet som har gått ut. Må jo være bedre med et utgått pass enn en fødselsattest? Det er jo bare et papir. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legitimasjon for barn på innlands flyreiser?Storesøster reiser mye som UM , men hun har aldri hatt behov for id/pass . Vi har alltid sjekket inn bagasjen på vanlig måte og fyllt ut skjemaet . Men det er med SAS . |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Legitimasjon for barn på innlands flyreiser?Har aldri måttet vise leg (bare min egen) når jeg har reist innenlands med barna
|
![]() |
|
|