|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
har tatt seg sammen
|
![]() Krakow i palmehelgaMannen og jeg skal på en forsinket bryllupsreise til Krakow. Da er minsten stor nok til å ha barnevakt i noen dager i tillegg til at det passermed avreise og prisnivå.
![]() |
#3 |
Går videre
|
![]() Sv: Krakow i palmehelgaJeg kan masse masse om krakow, vent litt så skal jeg se hva jeg har skrevet tidligere ellers så kan jeg sende deg en mail med info som jeg og mannen har skrevet...
![]() |
#4 |
Går videre
|
![]() Sv: Krakow i palmehelgahttp://www.krakow.pl/en/ her er en nettside ang. hva som skjer akkurat nå for det kan jeg ikke hjelpe til med. Skal se litt til...
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Krakow i palmehelgaJeg har vært i Krakow og det er en deilig by. Sett av en dag til byvandring og tusle rundt i gamlebyen, innom det jødiske kvarter (der deler av Schindlers liste er spillet inn), innom Wavel-slottet og kirken vegg i vegg, kjøp noen saltkringler av konene på veien, stikk innom det svært tradisjonsrike universitet, markedet på torvet og Mariakirken er et must. Det ligger en bra restaurant rett ved Mariakirken, men jeg husker ikke hva den heter dessverre.
![]() |
#6 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Krakow i palmehelgaJeg har veldig lyst til å få med meg en guidet byvandring. Med kunsthistorie i sekken og museumsbakgrunn vet jeg en del om verdiene som ligger i en god guide. Spennende å kikke på egenånd, men veldig verdifullt å få noen til å fortelle små og store historier om bygninger, folk og fe.
![]() |
|
|