|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
LilleLeos rekegryteOppskriften har jeg. Det står 4 porsjoner i oppskriften. Skal jeg doble for å mette 6 klubbdamer som skal spise kake etterpå? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: LilleLeos rekegryteJeg serverte nettopp dobbel porsjon til venninner, og vi var syv stykker. Det ble en liten restemiddag av det også. Reker i lake er fy-fy. Jeg kjøpte ca 1,7 kg frosne reker og pillet dem kvelden før jeg skulle lage gryta. Jeg ville ikke brukt bare scampi, men litt scampi til å toppe rekene blir sikkert bra. Jeg brukte også ferske sjampinjonger.
|
|
|
#4 |
|
Trøtt
|
Sv: LilleLeos rekegryteJeg er litt for lat til å skrelle reker til en halv dulion mennesker, så jeg pleier å bruke et par kyllingfilleter i strimler i gryta, og topper med et par hundre gram reker. Blir helt supert!
|
|
|
#7 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: LilleLeos rekegryte
Jeg bruker (noe som føles som) en halv time på å pille tilsvarende én brødskive når vi spiser reker og loff om sommeren.
|
|
|
#8 |
|
Sv: LilleLeos rekegryteDa har jeg bestemt meg for at det blir reker, loff og salat denne gangen, så får jeg prøve ut rekegryten når mannen er hjemme og kan leke rekepiller for meg. Jeg har ikke kapasitet til å pille så mange reker den ettermiddagen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Sv: LilleLeos rekegryteInnlegg nr. 141 i Irmas mattråd finner du oppskriften. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: LilleLeos rekegryteNei, men jeg har en vond arm, så jeg tror jeg står over denne gang. |
|
|
|
![]() |
|
|