Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

LilleLeos rekegryte

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-09, 18:23   #1
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

LilleLeos rekegryte

Oppskriften har jeg. Det står 4 porsjoner i oppskriften. Skal jeg doble for å mette 6 klubbdamer som skal spise kake etterpå?

Bruker man ferske eller laket reke, eller scampi? Hvor mye reker/scampi må jeg ha for disse damene?

Erfaringer mottas med takk.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 23:19   #2
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: LilleLeos rekegryte

Jeg serverte nettopp dobbel porsjon til venninner, og vi var syv stykker. Det ble en liten restemiddag av det også. Reker i lake er fy-fy. Jeg kjøpte ca 1,7 kg frosne reker og pillet dem kvelden før jeg skulle lage gryta. Jeg ville ikke brukt bare scampi, men litt scampi til å toppe rekene blir sikkert bra. Jeg brukte også ferske sjampinjonger.

Dette var første gang jeg lagde LilleLeos rekegryte, og den slo skikkelig an. Utrolig god

Gammel 30-03-09, 23:30   #3
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Det må brukes ferske (evt tine reker). Lake-reker er fy-fy.

Gammel 30-03-09, 23:35   #4
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er litt for lat til å skrelle reker til en halv dulion mennesker, så jeg pleier å bruke et par kyllingfilleter i strimler i gryta, og topper med et par hundre gram reker. Blir helt supert!

Gammel 30-03-09, 23:52   #5
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er også lat, og skulle gjerne hatt en lenke til oppskriften.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 00:09   #6
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg brukte en halv time på å pille 1,7 kg reker.

Gammel 31-03-09, 00:32   #7
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Jeg brukte en halv time på å pille 1,7 kg reker.

Jeg bruker (noe som føles som) en halv time på å pille tilsvarende én brødskive når vi spiser reker og loff om sommeren.

Hvor lenge kan nypillede reker oppbevares før de må brukes? Ser for meg at pillingen må gjøres dagen før for at dette skal være overkommelig.

Og, jo, denne retten smaker godt med reker i lake også, men jeg skjønner at selvpillede reker sikkert hever smaken enda noen hakk.

Gammel 31-03-09, 00:58   #8
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Da har jeg bestemt meg for at det blir reker, loff og salat denne gangen, så får jeg prøve ut rekegryten når mannen er hjemme og kan leke rekepiller for meg. Jeg har ikke kapasitet til å pille så mange reker den ettermiddagen.

Tusen takk for svar alle sammen.

Gammel 31-03-09, 01:00   #9
Señora

Señora sin avatar

Standard

Innlegg nr. 141 i Irmas mattråd finner du oppskriften.

Gammel 31-03-09, 01:01   #10
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Btw, så går det ikke så lang tid å pille som man tror.

Gammel 31-03-09, 01:03   #11
Señora

Señora sin avatar

Standard

Nei, men jeg har en vond arm, så jeg tror jeg står over denne gang.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.