|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Mye mygg i Thailand og Malaysia i regntida?Vi har bestilt tur til Thailand (Phuket/Krabi) i august. Skal mellomlande i Kuala Lumpur, så vi tar et døgn eller to der også. Vi er reisevante, og har vært i Thailand i monsuntida for endel år siden. Kan ikke erindre noe myggproblem. Men nå har vi ansvar for et lite barn, og jeg kjenner at jeg er litt mer pysete. Forekomsten av denguefeber er visst økende. Og jeg er ikke særlig ivrig på å kline inn den sarte barnehuden med DEET-holdige produkter. |
|
|
|
#2 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mye mygg i Thailand og Malaysia i regntida?Nei jeg synes ikke det har vært mye mer mygg når vi har vært i Thailand i regntiden enn ellers.
|
|
|
#3 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Mye mygg i Thailand og Malaysia i regntida?Vi var på Phuket i august i fjor. Noe mygg var det selvsagt, men det var ikke plagsomt mye på noen som helst måte. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Mye mygg i Thailand og Malaysia i regntida?Takk for svar, Stikka. På kveldstid er det i grunnen greit, myggmiddel på lange klær er effektivt. Det er den denguefebermyggen jeg har hengt meg litt opp i, for den stikker bare på dagtid. Og fireåringen (hun er fire, ja, så sååå liten og tander er hun vel ikke. Sist redigert av Kneazle : 30-03-09 kl 22:16. |
|
|
|
#8 |
|
...
Sv: Mye mygg i Thailand og Malaysia i regntida?Fireåring ja. Da har dere kanskje ikke med vogn heller. En Zapp kunne kanskje vært greit å ha med. Greit på flyplasser og i KL ihvertfall.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Mye mygg i Thailand og Malaysia i regntida?
Jeg trooor det blir Kata Noi og Ao Nang (Phaiplong Beach) denne gangen. Fant en veldig god pris på et luksusresort, og det så unektelig veldig deilig ut. |
|
|
|
#10 |
|
...
Vi var et par dager i Ao Nang før vi dro ut til Railey. Vi drar ikke tilbake dit igjen for å si det sånn. Stranden var ikke brukendes, den foran "byen". Vi bodde motsatt ende av der dere tenker på å bo. Ikke noe koselig sted å være kveldstid, eller dagtid for den saks skyld. Stranden dere tenker på har vel bare et hotell og man må bruke båt for å komme dit? Da blir man lett litt "stuck" synes jeg. Jeg holder nok en knapp på Railey. Den stranden er bare fantastisk. Særlig med barn. En del av stranden, og vannet, ligger i skyggen fra klippene så storsøster kunne bade og leke i sanden i timesvis uten at vi trengte å tenke på sterk sol.
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg vet at malariamyggen flytter på seg, dvs den er ikke statisk. Jeg var både i Thailand og Malaysia (langtur, til dels litt primitive forhold) i 1998 og i 2000. Første gangen brukte vi malariatabletter, ikke Lariam, men den andre, noe på P tror jeg. Jeg kan ikke huske at det var særlig med mygg, faktisk husker jeg ingenting. Jo, i Thailand fikk vi et par myggstikk, ganske store. I 2000 fikk vi ingen, jeg husker ikke at det var mygg, og vi brukte ikke malariatabletter. Men denguefeber kan jeg lite om. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Sv: Mye mygg i Thailand og Malaysia i regntida?Kuala Lumpur (som forøvrig er en fantasisk by!) ligger jo i et sumpområde. Det er en by som er bygget i et tidligere malariaområde, men jeg merket ikke noe til det nå. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Kontrollfrik
Suria, ja! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Jeg kjenner at den gamle backpackeren og luksusdyret i meg slåss litt akkurat nå. |
|
|
|
#15 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Mye mygg i Thailand og Malaysia i regntida?Vi var paa Ko Samui i august et aar. Paa den siden regner det ikke i august, og selv om regntiden kan vaere OK (bare en skur om ettermiddagen som oftest), er det deilig aa slippe unna. |
|
|
|
![]() |
|
|