|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Live and let live
|
Oppskrift på tynne sprø krumkaker?Det er jeg på jakt etter. Jeg har mistet alle mine gamle oppskrifter. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Oppskrift på tynne sprø krumkaker?jakter på det samme.... Prøve de som står i Ingrid Espelid sin julebok i fjor. De anbefales virkelig ikke!!!!
|
|
|
#3 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på tynne sprø krumkaker?Wenche lagde det på God morgen igår tror jeg det var! Finner dem sikkert på www.tv2.no
|
|
|
#4 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Oppskrift på tynne sprø krumkaker?Jeg har en oppskrift etter bestefaren min som vi liker veldig godt iallfall:
|
|
|
#6 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Oppskrift på tynne sprø krumkaker?Har det skjedd noe gjennombrudd på krumkakefronten siden 2006? Eller er dette fremdeles heteste stalltips?
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på tynne sprø krumkaker?
Det lager mormor, det er mye bedre enn det jeg tenker på som krumkaker. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
Sv: Oppskrift på tynne sprø krumkaker?Min barndoms krumkaker har en oppskrift som er veldig lett å huske (jeg har et blogginnlegg om dem også). De er dessuten veldig gode, og veldig tynne og sprø.
|
|
|
#10 |
|
Truth is in the x-files
|
Men duh: Rør i like mye mel som hva? Som i egg, gram?
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: Oppskrift på tynne sprø krumkaker?Like mye i vekt, så du har gjort det riktig.
|
|
|
#13 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Oppskrift på tynne sprø krumkaker?Jeg har lært lik vekt av fire ingredienser (egg, potetmel/me-blanding, smør og sukker), en klype kardemomme, og så mye vann som du kan ha i før krumkakene blir umulige å bearbeide. De som har mye erfaring bruker en hel kopp med vann til 4 egg, jeg klarer ikke mer enn en halv før de faller fra hverandre. Men smulene er veldig tynne og sprø.
|
|
|
#14 |
|
Live and let live
|
Skal det være en kopp smør som er ferdig smeltet, eller før det smeltes?
|
|
|
#16 |
|
Live and let live
|
... eller tar det like stor plass egentlig?
|
|
|
#17 |
|
Live and let live
|
Haha, joda, alle årene, men jeg husker jo ikke fra år til år. :svime:
|
|
|
#20 |
|
Live and let live
|
Sv: Oppskrift på tynne sprø krumkaker?Oki, da har jeg gått for det. Det er mer enn en kopp usmeltet smør. Sånn om noen andre skulle lure.
|
![]() |
|
|