Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i påsken?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-09, 10:53   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal dere ha til middag i påsken?

Sitter her med handlelisten og er helt tom i hodet. Lammelår er vel obligatorisk, men det tror jeg vi får hos svigers en av dagene. Har fått et stooort stykke fersk parmesan av svigerfar så i morgen tenker jeg vi lager glitters parmesankylling.

Hva skal dere lage? *lyst på noe veldig godt*

Gammel 07-04-09, 11:10   #2
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i påsken?

Ingen planer foreløbig utover at vi skal ha dette en av dagene på Color Magic:

Fem retters meny satt sammen av kokkelandslaget:
Selleri Royal med norske rå- reker, erter og nøttesmør

Salma laks "Erfurt 08" med sago og hjerteskjell, jordskokk, agurk og norsk "caviar" saus

Lofotskrei "Lux 06" i 3 varianter med gresskar og kylling og nøttesjy

Filet og Kjaker av kalv "Chicago 07" med potet og saltet kalvetunge "fricasse", fattigmanns asparges og morkelsjy

Annis og fennikel syltede epler med yoghurt og laurbær skum, Eple sorbet og oliven "genoise"

Litt skeptisk siden jeg er litt småsær av meg og ikke minst skal ha med en snart fireåring (mulig vi må kapitulere etter to retter ).

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 11:42   #3
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg skal lage ribbe
Rakk aldri å lage det i jula, men siden jula varer helt til påske så tar vi den opp av frysern nå. ...kjenner at jeg gjerne skulle hatt lam i stedenfor, men ribba må brukes.

Om ikke annet så må da lofotskreien bli himmelsk, Skytte? Og desserten så bra ut også.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 11:55   #4
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Skal vi se, jeg har så langt planlagt: Kalvestek, og kalkunbryst. Utover det vet jeg ikke helt. Skal spise middag hos foreldrene mine langfredag, og på påskeaften får vi gjester. Da blir det kalkunbryst.
Jeg har ikke handlet mat til påsken enda, skal ta det i morgen. Så da blir det kanskje en lammestek med hjem fra butikken også.

Gammel 07-04-09, 11:56   #5
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg har planlagt steik ein dag og lammelår ein annan. Og kylling ein tredje.

Holder på å planlegge no.

Gammel 07-04-09, 11:59   #6
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Nå får vi kanskje middagsgjester i morgen også.. Hmm hva skal jeg da finne på.

Gammel 07-04-09, 12:06   #7
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Har ikke begynt å tenke så langt ennå. Men, burde kanskje gjøre det.
Skytte: Tror jeg hadde tatt en pizza i steden

Gammel 07-04-09, 12:07   #8
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Antar det blir vanlige hverdagsmiddager, samt fredagspizza her. Og forhåpentligvis kalkun hos svigers på søndag. Det er tradisjon.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 12:31   #9
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er det ikke planlagt noe som helst, tar det etter hva nesa mi føler for dag etter dag tenker jeg. En dag blir det nok "potetgullmiddag" eller nachos som vi vanlige dødelige kaller det.

Gammel 07-04-09, 12:33   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blir nok hverdags her også ja. Må tømme fryser og skuffer nå før vi flytter til svigers. Må ut og handle nå siden vi skal være på lekeland med ungene i hele morgen.
Tror det blir spagetti, lasagne, parmesankylling og pizza i påsken. Resten tar jeg på sparket. Og så får jeg jo bake noen gode kaker, selvsagt.

Gammel 07-04-09, 12:35   #11
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal ha
Medisterkaker og saus(guttongens favoritt )i morgen
Lasagne på skjærtorstadag
Gryterett med ris og brød på langfredag
Reinkjøtt med viltsaus på påskeaften.
1. påskedag skal vi til svigers å spise
Kylling og ris 2. påskedag.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 13:23   #12
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Har ikke planlagt noe enda, annet enn at i dag er vi invitert på middag hos ett vennepar. Resten av påsken blir vel som ellers. Ingen tradisjoner for middager der.

Gammel 07-04-09, 13:26   #13
emma71
utfordrer ikke

emma71 sin avatar

Hvor: Follo
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Vi har besøk av svigers hele påsken, og de er veldig tradisjonelle i matveien så her må vi ha "skikkelige" middager hver dag.
På torsdag blir det svinefileter, muligens innbakt i spekeskinke, med ovnsbakte poteter og div. grønnsaker til, til nød peppersaus, men helst vanlig fløtesaus.
Fredag tror jeg de skal til Sverige på shopping så da håper jeg de spiser der.
Lørdag skulle jeg gjerne hatt lammestek, men det liker ikke svigermor, så da blir det oksestek. Vanlig kokte poteter til, en eller annen saus og grønnsaker.
Søndag blir det Kiwi-laks, bakt i folie med grønnsaker. Sikkert vanlig kokte poteter til, og agurksalat.
Mandag har jeg tenkt å ha vanlig grillet kylling med pommes frites, salat og bearnaise saus til.

Det er ikke noe galt med menyen, alt er godt, men jeg skulle gjerne hatt litt mer spennende mat, og ikke minst lettere mat.

Gammel 07-04-09, 13:28   #14
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av emma71, her.

Søndag blir det Kiwi-laks

Gammel 07-04-09, 14:17   #15
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Finnbiff og lammesteik er de eneste middagene som er fastsatt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 14:20   #16
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Her blir det lammelår i morgen. Så kjøper jeg koteletter i dag som vi skal ha en annen dag, og grillpølser for grilling ute på tur
Deretter reiser vi en tur til det indre østland, så vi får vel noe å tygge på der og tenker jeg

Gammel 07-04-09, 14:21   #17
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sitter her med handlelisten og er helt tom i hodet. Lammelår er vel obligatorisk, men det tror jeg vi får hos svigers en av dagene. Har fått et stooort stykke fersk parmesan av svigerfar så i morgen tenker jeg vi lager glitters parmesankylling.

Hva skal dere lage? *lyst på noe veldig godt*

Dette er vel en selvmotsigelse? Kos deg med parmesanen, håper den er dugelig gammel.

Vi skal lage handlelisten i dag. Ser for meg noe lammekjøtt en av dagene jeg også.

Sist redigert av banana : 07-04-09 kl 16:46.
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 16:26   #18
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lammestek på første påskedag, og helstekt kylling på skjærtorsdag. En dag må det også bli Mandarins påskekyllingform med chevre. Den er fantastisk! Lasagne er også planlagt for en regnværsdag, hvor jeg har godt med tid til å kokkelere.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 16:31   #19
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I morgen får vi gjester, så da blir det lammelår. Ellers blir det nok mest hverdagsmat.
Parmesankylling hørtes godt ut Iset, har du oppskrift?

Gammel 07-04-09, 16:48   #20
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg regner med at vi spiser hos foreldrene mine noen av dagene. Torsdag samles hele familien, da blir det lapskaus, for vi er mange. Ellers har jeg handlet inn vanlig mat for de dagene jeg må stå for middagen, type fiskegrateng, taco o.l.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.