|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Jeg skal lage risotto, men har ikke hvitvinKan jeg bruke en hvit portvin i stedet (det har jeg)? Blir det noe godt om jeg ikke har vin i? Eller må jeg skrinlegge risottoprosjektet til jeg får kommet meg på polet, noe som blir etter påske? |
|
|
|
#2 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg skal lage risotto, men har ikke hvitvin
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Jeg skal lage risotto, men har ikke hvitvinEller vann og litt sitronsaft.
|
|
|
#4 |
|
Sperret
Sv: Jeg skal lage risotto, men har ikke hvitvinOg også eplecideredikk og vann. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Jeg skal lage risotto, men har ikke hvitvinJeg lager ofte hverdagsrisotto uten vin. Det blir godt allikevel.
|
|
|
#8 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg skal lage risotto, men har ikke hvitvinHvis jeg skal lage risotto som ungene og skal spise, så tar jeg bare mer buljong istedet for.
|
|
|
|
#9 |
|
Sperret
Men om ungene skulle ha spist risotte med hvitvin, så fordamper alkoholen før servering. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
drømmende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg skal lage risotto, men har ikke hvitvinHvitvinseddik fungerer veldig bra.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jeg skal lage risotto, men har ikke hvitvinPortvin funker helt fint til risotto. Jeg pleier å bruker tørr vermout (Noilly Prat. En klunk druebrennevin (cognac, armagnac eller lignende) gjør også nytten. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Jeg skal lage risotto, men har ikke hvitvinJeg brukte hvit portvin, og det ble en ubetinget suksess. Kraftig og god smak, og perfekt konsistens. |
|
|
|
#13 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Jeg skal lage risotto, men har ikke hvitvinÅh, risotto må lages snart - det er godt.
|
|
|
#14 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det vet jeg godt. Men ungene er ikke så glade i mat som har vin i seg. Litt for voksen smak for en 1 og en 3 årig, tror jeg.
|
|
![]() |
|
|