|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
lykkelig
|
Surret lammestekJeg har kjøpt en surret lammestek til i kveld. Vanligvis har vi lammelår, men jeg fant ikke det i dag, og gikk for denne benfrie steken istedenfor. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Surret lammestekPå nettet her i sted leste jeg at steker under 2,5 kilo skulle brunes før de skulle i ovnen og da må vel tråden av? Ellers hadde jeg latt tråden være på om den skal rett i ovnen.
|
|
|
#3 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Surret lammestekJeg lar tråden være på mens jeg bruner og steker steika. Tar den av etter at steika har hvilt seg rett før servering. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
lykkelig
|
Sv: Surret lammestekDen er på rett under 2,5 kilo og jeg planlegger å brune den litt før jeg legger den i ovnen. Kanskje jeg skulle prøve å ha på snoren da. I verste fall går den i stykker når jeg steker den litt, og da sier svaret seg selv. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Surret lammestekTråden er der for å holde kjøttet sammen, så jeg mener den skal være på mens man steker ja. Den går ikke i stykker hvertfall. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Surret lammestekOff, vi kunne jo bytte...
|
|
|
|
#7 |
|
Trøtt
|
Sv: Surret lammestekTråden skal være på til den er ferdigstekt, det er den som gjoer at den holder fasongen. Beregn alltid mer tid enn du tror! Min surrede lammestek tok to timer lengre enn planlagt her om dagen. :har lært leksa si nå:
|
![]() |
|
|