Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Oppbevaring av parmesanost

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-09, 21:06   #1
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Oppbevaring av parmesanost

Jeg er usikker på hva som er hensiktsmessig oppbevaring av parmesanost. Etter at pakken er åpnet har jeg prøvd a) å ha den i plastpose i kjøleskap og b) ha den i kjøleskap uten noe rundt. Resultat syns jeg blir a) litt klam og b) for hard og tørr.

Hva er riktig?

Gammel 12-04-09, 21:11   #2
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppbevaring av parmesanost

Jeg har den alltid i pose i kjøleskapet og liker det best. Liker ikke å ha "åpen" mat i kjøleskapet.

Gammel 12-04-09, 21:15   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har den i fryseren. Får alltid store stoooore stykker av svigerfar når han har vært i Italia, og da deler jeg stykket/stykkene opp i mindre stykker og putter noen i kjøleskapet og noen i fryseren. Så tar jeg opp etter behov og legger i kjøleskapet. River den i kjøkkenmaskinen om jeg skal bruke mye om gangen, og oppbevarer rester revet i en pose i kjøleskapet.

Gammel 13-04-09, 00:22   #4
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg har funnet ut at tupperwarebokser i kjøleskap er den beste måten å oppbevare parmesan på. Den holder seg lenge, blir ikke klam eller tørr, og den tar ikke smak fra annet jeg måtte ha i kjøleskapet som smaker sterkt.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 00:25   #5
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Først og fremst må vi oppbevare den i sikkerhet for lillebror på to som elsker å gnage i seg parmesan. Bortsett fra det, bruker vi plasten den kom i - eventuelt en plastpose. Synes det fungerer helt fint.

Gammel 13-04-09, 00:38   #6
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi pleier å ha den i en papirpose. I følge sambo fungerer det bra.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 00:53   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Først og fremst må vi oppbevare den i sikkerhet for lillebror på to som elsker å gnage i seg parmesan. Bortsett fra det, bruker vi plasten den kom i - eventuelt en plastpose. Synes det fungerer helt fint.

Samme her. Femåringen har elsket parmesan fra første gang hun smakte det, og kan omtrent spise BARE det om hun får lov.

Gammel 13-04-09, 01:25   #8
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

De gangene jeg husker det, legger jeg den i folie, da holder den seg bedre enn i plasten den kom i. Men de fyker fort unna, så det er egentlig ikke noe problem. Hvis den er gammal og tørr, kan den puttes i supper.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-09, 12:49   #9
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Takk for tips alle sammen! Gjør et forsøk med papirpose, siden det ikke er prøvd.

Gammel 13-04-09, 13:53   #10
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Jeg pleier å legge den i matpapir jeg! Synes den holder seg best da.

Gammel 14-04-09, 00:03   #11
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

matpapir + pose legger vi den i, og det fungerer veldig bra.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.