Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skikk og bruk - bursdagsgave når man ikke kommer i selskap

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kjøper man gave til rund dag når man ikke kommer i selskapet?
Ja, selvsagt! 29 27,88%
En liten oppmerksomhet, kanskje 48 46,15%
Nope. Ingen fest, ingen gave 24 23,08%
Whatever, Trevor 3 2,88%
Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-09, 19:16   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skikk og bruk - bursdagsgave når man ikke kommer i selskap

En god kompis, type inner circle, fyller rundt år. I anledning dagen har han trommet i stand en fest, men på lovlig kort varsel. Jeg har planer jeg ikke kan bryte, og melder avbud. Vi pleier vanligvis ikke å gi bursdagsgave til hverandre, men han har hatt noen bursdagsfester tidligere (med samme korte varsel ), og har da seff fått en liten sak.

Kjøpe gave uansett? Poll kommer.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 19:18   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skikk og bruk - bursdagsgave når man ikke kommer i selskap

Ja, til gode venner og spesielt til runde tall, så kjøper jeg uansett gave, om det arrangeres fest eller ikke, og om jeg kan komme eller ikke.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 19:21   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Presisering: jeg hadde uansett ikke kjøpt gave hvis det ikke hadde blitt fest, tror jeg. Det er ikke vanlig i the Circle. Men dette er første gang jeg ikke har kunnet komme på en stor, rund fest.

- No. 4 -
Gammel 14-04-09, 19:24   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Det er altså jeg som har stemt det siste alternativet, for å kunne se resultatene direkte og ikke påvirke resultatet. :lur:

Fint hvis dere gidder å si noen ord også?

- No. 4 -
Gammel 14-04-09, 19:31   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når vi er invitert gir vi gave uavhengig av om vi kan gå eller ikke. De nærmeste vennene gir jeg gave uansett.

Gammel 14-04-09, 19:32   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mja, jeg stemte «ingen fest, ingen gave». Men om jeg uansett skulle treffe vedkommende en eller annen gang de nærmeste par ukene etter bursdagen, ville jeg kanskje hostet opp en liten oppmerksomhet. Eller jeg kunne funnet på å sende blomster.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 19:33   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har stemt for en liten oppmerksomhet. Jeg ville nok ha gitt noe dersom jeg var invitert i rund dag og ikke kunne komme.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 19:34   #8
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Jeg og mine venninner kjøper ikke bursdagsgave til hverandre. Det er heller ingen av oss som markerer bursdagene med fest.

Men om jeg blir invitert til bursdagsfest i rund dag og jeg ikke kan komme, så kommer jeg til å gi gave likevel.

Gammel 14-04-09, 19:35   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte "Ja, selvsagt", men det var før presiseringen din. I vår inner circle er det vanlig å gi gaver ved større anledninger, selv om det ikke er fest. Hvis ikke det er vanlig hos dere, kun i fest-tilfeller, ville jeg gitt en liten oppmerksomhet hvis jeg ikke kunne komme på festen. Typ blomster eller vin.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 19:37   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Om en venninne/venn av meg hadd hatt bursdag, og invitert til fest, tror jeg kanskje at jeg ville gitt en liten oppmerksomhet uansett. Jeg hadde nok sikkert hivd meg med på en felles gave sammen med noen andre. Men - om det er sånn at dere ikke gir gave om det ikke er fest etc, så er det vel heller ingen som reagerer på at du ikke gir gave om du ikke er der? Men du kan jo alltids ta med en vinflaske neste gang dere treffes.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 19:38   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke gitt gave hvis jeg ikke kom på festen. Det er mulig jeg hadde gitt en liten oppmerksomhet neste gang vi hadde møttes, men ikke noe stort. Som glitter sier, blomster eller vin. Eller sjokolade.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 19:41   #12
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde gjort en av to ting:
Ikke gitt gave
eller: blitt med på spleisegave med noen flere av de inviterte.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 19:42   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte "ingen fest, ingen gave". Blant mine venner så gir vi ikke presanger til vanlig, men tar med en liten oppmerksomhet hvis det holdes feiring. Det ville føles veldig rart å komme med denne lille oppmerksomheten i etterkant.

Gammel 14-04-09, 19:50   #14
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

"Ingen fest, ingen gave" stemte jeg. Det er ikke vanlig at vi gir gaver til hverandre så fremt at det ikke er fest. Blir vi invitert, men ikke kan komme så gir vi heller ikke gave, men kommer vi på festen har vi selvsagt med.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 20:08   #15
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stemte for en liten oppmerksomhet.

Men folk er forskjellige. I min 30 årsdag hadde jeg bedt veninner til mat og hygge, og ei av dem hadde ikke med seg presang da engang... Og det var med halvannens måned varsel med skriftlig invitasjon i posten. Husker det ennå. Hadde jo ikke behøvd å være kostnad med det, ikke gaven som er poenget, men tanken.
Men det var en liten digresjon.

Gammel 14-04-09, 20:11   #16
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg stemte for en liten oppmerksomhet.

Men folk er forskjellige. I min 30 årsdag hadde jeg bedt veninner til mat og hygge, og ei av dem hadde ikke med seg presang da engang...

Forventer aldri å få gave jeg, fest eller ikke... Men som du skriver, folk er forskjellige.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 20:16   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Forventer man ikke gave til bursdag? Det gjør jeg, og ihvertfall fra inviterte venner.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 14-04-09, 20:23   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Forventer man ikke gave til bursdag? Det gjør jeg, og ihvertfall fra inviterte venner.

Det gjør faktisk jeg også.
Men jeg forventer ikke gave om jeg ikke inviterer til feiring av noe slag.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 20:34   #19
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Så da blir det jo en slags byttehandel da? Og ikke en gave fordi vennen din fyller år?

Gammel 14-04-09, 20:37   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Nei, det gjør jeg ikke av alle, men familie og nære venner gir uansett gave til bursdager, sistnevnte ihvertfall til runde tall, uansett om det er fest eller ikke. Hvis en nær venninne av meg hadde valgt å feire 30-årsdagen sin i Paris bare med mannen sin, så hadde jeg selvfølgelig kjøpt gave for å glede og feire hennes dag.

Gutt 2002 og jente 2005
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.