Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sardinia eller Sicilia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-09, 18:59   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sardinia eller Sicilia

Vil gjerne høre litt fra dere som har vært der, gjerne anbefalinger av fine byer/steder å bo.

Dere som har vært begge steder: Hva ville dere valgt?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 22:37   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia

Ingen?

Gammel 17-04-09, 22:45   #3
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Har kun vært på Sicilia. Vi bodde i Giardini-Naxos, nydelig sted med kort vei til Taomina. Sicilia er en spennende øy med utrolig mye kultur, anbefaler en tur til Palermo.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 22:46   #4
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ihvertfall si at Sardinia er fantastisk. Det er lange, flotte strender der, barnevennlig om det er ønskelig. Om jeg hadde dratt alene med mannen ville jeg definitivt bodd noen dager i Cagliari.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 22:53   #5
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Begge deler ser jo så fint ut, vanskelig å velge. Det er ikke alene med mannen, sjuåringen skal være med isåfall.

Gammel 17-04-09, 23:00   #6
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sardinia er en stor øy, jeg har bare sett den liten del. Det går fly til både Cagliari i sør og Alghero nordvest. Begge steder er det flotte strender og småbyer. Jeg vet ikke hvor stor Alghero er, men Cagliari er en by som gir litt storbyfølelse.

Sardinia er et sted jeg ønsker å reise tilbake.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 23:36   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har ikke vært på Sicilia, men kan anbefale Sardinia, utrolig vakker øy! Vi var på nordkysten og bodde like ved Stintino (knøttliten fiskelandsby). Jeg ville nok valgt et litt større sted hvis vi skulle dratt tilbake, ihvertfall hvis dere ikke har planer om å leie bil. Vi var en dagstur i Alghero, og den er passe stor, rundt 40 000 innbyggere (tror jeg), med en veldig koselig gamleby å rusle rundt i.

Her er en tråd om det samme, jeg har skrevet litt om Sardinia uti tråden.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 11:59   #8
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har vært på Sicilia, veldig vakkert - skal nok dit igjen en gang!

Vi var et sted som het Naxos, kanskje ikke mest spennende - typisk turist-bade-sted. Såvidt jeg husker var der fine strender der. Ellers var utrolig mange vakre steder i nærheten, feks Taormina - der skal jeg bo neste gang De fleste byene der lå oppe i fjellsidene, utrolig vakre (og romantiske på kveldstid), men det er kanskje ikke det beste hvis man er på badeferie med barn.

Ellers er Sicilia en stor øy med masse muligheter hvis man har lyst til å reise rundt.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 12:34   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare vært i slummen i Catania på Sicilia, og har ingen planer om å returnere dit igjen. Sardinia har jeg hørt mye fint om.

Gammel 19-04-09, 00:12   #10
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

SARDINIA!!!! Flott sted.

Og en liten perle er Isola della Maddalena!!! Vært der flere ganger. En liten båttur til en øy utenfor Sardinia. Nydelige strender, og få nordmenn Si fra hvis du er interessert i å vite mer så kan jeg sende deg en PM

Gammel 19-04-09, 10:54   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jo mer jeg ser på Sardinia jo mer fristet blir jeg.

Gammel 19-04-09, 11:18   #12
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært begge steder og reiser gjerne tilbake til begge steder, men jeg holder nok mest en knapp på Sardinia. Det er en større øy og ikke så overfylt, men det kan jo også ha noe å gjøre med at vi var på Sardinia i april og på Sicilia i august.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 11:19   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Det kan helt sikkert ha noe å si. Det var vel den gangen jeg hadde bestilt tur til Sicilia som vi avbestilte, når jeg tenker meg om.

Gammel 19-04-09, 11:25   #14
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Har vært på Sicilia, veldig vakkert - skal nok dit igjen en gang!

Vi var et sted som het Naxos, kanskje ikke mest spennende - typisk turist-bade-sted. Såvidt jeg husker var der fine strender der. Ellers var utrolig mange vakre steder i nærheten, feks Taormina - der skal jeg bo neste gang De fleste byene der lå oppe i fjellsidene, utrolig vakre (og romantiske på kveldstid), men det er kanskje ikke det beste hvis man er på badeferie med barn.

Ellers er Sicilia en stor øy med masse muligheter hvis man har lyst til å reise rundt.

Jeg har også vært i Naxos. Har helt klart lyst til å reise tilbake, men ville nok heller bodd i Taormina. Men reiser man med barn, er det jo bedre å bo nærmere stranden. Taormina ligger og balanserer oppe i en fjellskrent. Men det går en slags taubane derfra og ned til stranden (for dem som ikke har høydeskrekk).
Vi leide bil og kjørte rundt; var innom noen små landsbyer, bl.a. der Gudfaren ble spilt inn, og Messina, som er en større by. Sicilia kan anbefales - på Sardinia har jeg ikke vært.

Vi var der i september, og det var ikke plagsomt mye turister - selv om det var en smule trengsel i de trange gatene i Taormina (der er det mange shoppingfristelser ).

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 11:30   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg har høydeskrekk. Så bratte skrenter og smale svingete veier i høyden er absolutt noe jeg prøver å unngå. For ikke å snakke om taubane.

Gammel 19-04-09, 11:38   #16
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg har høydeskrekk. Så bratte skrenter og smale svingete veier i høyden er absolutt noe jeg prøver å unngå. For ikke å snakke om taubane.

Tenkte det. Da tror jeg at jeg ville satset på Sardinia. Hvis du skal reise rundt på Sicilia er bratte skrenter uunngåelig. Jeg satt og holdt meg fast i bilen, og turte knapt se ut av vinduet i de bratteste bakkene.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 11:40   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, da er jo det avgjort. Takk for svar!

Gammel 08-01-11, 20:36   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

GAmmel tråd, men ble det noe av turen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 20:37   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sardinia er nydelig.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 20:46   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Gammel tråd, og det ble ikke dit vi dro. Men Sardinia er høyt oppe på min liste nå.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.