|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Trøtt
|
Hel kylling - oppskrifter?Har en landkylling som jeg tenkte å tilberede i morgen.
|
|
|
#2 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hel kylling - oppskrifter?Jeg pleier å stikke noen hvitløksfedd pluss en kvart sitron som er kuttet litt i og et par klatter med smør inn i kyllingen. Så deler jeg opp et par fedd med hvitløk til og stikker inn i selve kjøttet. Så pensler jeg den med en blanding av smeltet smør og salt og pepper, samt litt fersk basilikum, passer på at jeg "tetter" hullene med masse smør. Pensle godt. Jeg heller og på smeltet smør underveis i stekingen.
|
|
|
#3 |
|
Trøtt
|
Sv: Hel kylling - oppskrifter?Jeg har fulgt din fremgangsmåte et par ganger nå, Interference, med STORT hell! Supersaftig kylling uten å måtte jobbe for det. Dekker formen med folie i starten av steketiden, og tar den av mot slutten. Kjempegodt.
|
|
|
#5 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hel kylling - oppskrifter?Mos hvitløk, bland inn masse smør og litt paprikakrydder. Legg under skinnet, og dryss piffi utenpå. (Harry - men godt) Masse hvitløkssmør inni, gulrot/løk/selleri og litt vann i bunn av formen. 100 grader i fem timer, og 225 siste tyve minutter slik at skinnet blir sprøtt.
|
|
|
|
#6 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hel kylling - oppskrifter?
Så bra!
|
![]() |