Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det uhøflig å være ærlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-09, 22:07   #61
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det uhøflig å være ærlig?

Har ikke giddet å lese hele tråden, men jeg syns definitivt at hun var uhøflig og ikke du.

Å anta at det passer andre å flytte på seg uten å spørre på en ordentlig måte er direkte frekt, og da kunne jeg blitt så irritert at jeg hadde nektet å flytte meg på pur f***.

Jeg er også sånn som må sitte ytterst når jeg reiser, ikke pga. astma men fordi jeg får klaustrofobi når jeg sitter innerst/i midten.

Men for å svare på spørsmålet ditt generelt så kan det være uhøflig å være ærlig. Men jeg syns ikke det i dette tilfellet.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:08   #62
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Man kan være ærlig på både uhøflige og høflige måter. Om de mente du var uhøflig, så var du kanskje det. Det hadde helt sikkert vært mulig å være høflig og, uten å si så mye annet enn det du gjorde.

I tillegg var jo helt klart hun uhøflig, da.

Gammel 18-04-09, 22:10   #63
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Er jeg den eneste som synes det er mest stas med vindusplass i fly, forresten?

Gammel 18-04-09, 22:11   #64
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke uhøflig å være ærlig, men ærlighet kan uttrykkes på mange måter. Det var ihvertfall min første tanke da jeg så overskriften din.

Et nei, betyr nei. Likevel ville jeg nok ha smurt på med en setning, som ikke nødvendigvis forklarte hvorfor, men AT det var viktig for meg å sitte ved midtgangen.

Samtidig ville jeg, i den andre dames tilfelle, ha undersøkt med konduktøren på forhånd om setet var ledig, eller noe annet passende et annet sted på toget. OG vært klar for å flytte på meg når setets "eier" kom på. Det er fint å ha selskap av foreldrene sine, kanskje de trengte noe hjelp underveis, men det høres ikke ut som så mange timene. Og er det viktig å sitte sammen, så prøver man å ta forhåndsregler for nettopp dette.

Når noen er frekke mot meg, eller "glemmer" folkeskikk hender det at jeg svarer med å være ekstra smørblid tilbake.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:12   #65
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Det har seg slik at jeg alltid har det ytterste setet når jeg er ute og reiser. Vel når jeg kom på toget i dag satt det en kvinne på setet mitt. Jeg går bort og gjør henne oppmerksom på det, hvorpå hun blir sittende. Som normalt er sier jeg at jeg gjerne vil ha setet mitt, da begynner hun å bevege på seg samtidig som hun sier: "Du har vel ikke noe i mot å sitte innerst slik at jeg kan sitte ytterst, foreldrene mine sitter nemlig der (hun peker over midtgangen)". Jeg svarer: " Det har jeg mye i mot, jeg foretrekker mitt eget sete".

Dette hadde vært sååå mye stiligere hvis det ikke var reserverte plasser.

Gammel 18-04-09, 22:14   #66
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Du har så korte bein, Elise.

Gammel 18-04-09, 22:14   #67
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Neida, mannen foretrekker også vindusplass. Han flyr mye i jobbsammenheng og booker alltid vindusplass.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:17   #68
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Dette hadde vært sååå mye stiligere hvis det ikke var reserverte plasser.

Hjelp, da hadde jeg jo vært et enda større uspiselig hespetre jo. Kanskje jeg kan bruke den på bussen når jeg skal på jobb.

Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:30   #69
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sitter alltid på vindusplass
(mest av alt fordi jeg alltid bruker flytid til å sove, og det er mye "kulere" å sove siklende (...) oppetter vindusveggen enn det er å sove med hodet (siklende, hva vet jeg) på sidemannens skulder, eller halvt dinglende ut i midtgangen )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:33   #70
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Flyvindusvaskernes fellesorganisasjon er helt uenig med deg.

Gammel 18-04-09, 22:33   #71
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

(mest av alt fordi jeg alltid bruker flytid til å sove, og det er mye "kulere" å sove siklende (...) oppetter vindusveggen enn det er å sove med hodet (siklende, hva vet jeg) på sidemannens skulder, eller halvt dinglende ut i midtgangen )

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:53   #72
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg dingler halvt ut i midtgangen jeg.

Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:53   #73
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hva er problemet med å gi en kort forklaring som "jeg har en sykdom, og vil derfor sitte her som planlagt"?

Det er ikke alltid like morsomt alltid å måtte forklare seg, forstår du. Og hva har de med det å gjøre i en slik situasjon? Nada. Det var Svettens sete, så damen burde ha flyttet seg sporenstreks og unnskyldt seg.

Skvetten, det var ikke du som var uhøflig. Det var det lille barnet på femti.

Gammel 18-04-09, 22:55   #74
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er ikke alltid like morsomt alltid å måtte forklare seg, forstår du. Og hva har de med det å gjøre i en slik situasjon? Nada. Det var Svettens sete, så damen burde ha flyttet seg sporenstreks og unnskyldt seg.

Skvetten, det var ikke du som var uhøflig. Det var det lille barnet på femti.

Takk!
Jeg har blitt litt mer tenksom gjennom denne tråden og lurer jammen på om jeg er over gjennomsnittet uhøflig. Ja, ja, so be it tenker jeg, kan virkelig ikke tenke meg at jeg skal forklare noe som helst ovenfor fremmede som sitter i setet mitt jeg.

Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:56   #75
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det var Svettens sete, så damen burde ha flyttet seg sporenstreks og unnskyldt seg..

Ja, til sitt eget beste.

Gammel 18-04-09, 22:56   #76
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater vindusplass. Jeg må alltid på do mange ganger i løpet av en flytur, så jeg vil ha plass ved midtgangen for å ikke plage andre med dogåingen min.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 23:02   #77
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Ja, til sitt eget beste.

Hups. Den var litt uheldig. Jaja, sånn går det når man skriver fort og poster uten å lese gjennom.

Gammel 18-04-09, 23:04   #78
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Ja, til sitt eget beste.

Da hadde hun unngått å bli støtt skal jeg si deg.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg hater vindusplass. Jeg må alltid på do mange ganger i løpet av en flytur, så jeg vil ha plass ved midtgangen for å ikke plage andre med dogåingen min.

For ikke å snakke om når jeg må ha førstehjelp på fly og det skal administreres medisiner og oksygen, gispende etter luft over mine medpassasjerer. Sjarmerende.

Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 23:19   #79
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Takk!
Jeg har blitt litt mer tenksom gjennom denne tråden og lurer jammen på om jeg er over gjennomsnittet uhøflig. Ja, ja, so be it tenker jeg, kan virkelig ikke tenke meg at jeg skal forklare noe som helst ovenfor fremmede som sitter i setet mitt jeg.

Det er forskjell på "nei, beklager " og "nei " da.

Gammel 18-04-09, 23:21   #80
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Det er forskjell på "nei, beklager " og "nei " da.

Ah. :åpplyst:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.