Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hagearbeid ok på en søndag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 13:12   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Hagearbeid ok på en søndag?

Hva synes du?

Hagen trenger sårt hjelp, men det er søndag *Du skal holde hviledagen hellig*. Det er stille ute og i går jobbet folk i hagen, men ikke i dag. Det tar jeg som et hint om at det ikke er akseptabelt her jeg bor. Helt greit å ikke jobbe, altså.

Gammel 19-04-09, 13:14   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagearbeid ok på en søndag?

Ja, det er til og med ok å henge ut klær!

Gammel 19-04-09, 13:14   #3
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Helt OK med hagearbeid på en søndag, men man kan kanskje holde seg unna bråkete ting som motorgressklipper og slikt. I allefall til ut på ettermiddagen.

For meg er ikke hagearbeid jobb, der er fritid

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:14   #4
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber i hagen på søndager.

Gammel 19-04-09, 13:15   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hagearbeid synes jeg da er helt ok. Hvis du trenger et påskudd for å ikke jobbe, så er det selvsagt praktisk. Jeg henger ikke ut klær på søndager, men det er fordi jeg vet at et par av naboene plages av det. Da lar jeg heller være.

Gammel 19-04-09, 13:15   #6
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, det er til og med ok å henge ut klær!

Nei, klær henger man ikke opp utendørs på en søndag! Jobbe stille i hagen synes jeg går an, men gressklipperen bør man unngå så langt man kan.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:16   #7
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan jobbe i hagen uten å plage andre. Bråkete maskiner syns jeg man kan bruke andre dager.

Gammel 19-04-09, 13:16   #8
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er nettopp kommet inn etter å ha jobbet i hagen. Selvsagt kan man jobbe i hagen på en søndag. Når skal en ellers gjøre det når en jobber full tid?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:16   #9
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

Nei, klær henger man ikke opp utendørs på en søndag! Jobbe stille i hagen synes jeg går an, men gressklipperen bør man unngå så langt man kan.

Hvorfor ikke det?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:17   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Du skal holde hviledagen hellig? Ikke her i går'n.
Sålenge jeg har maaange naboer som ikke flagger 1. mai så forbeholder jeg meg retten til å jobbe i hagen når det passer meg.

Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:18   #11
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Når ellers? Vi jobber i hagen nå det passer oss. *skal ut å rake litt plen etterpå*

Gammel 19-04-09, 13:19   #12
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Her jobbes det på søndager. Det er jo i helgen folk flest har tid til dette. Av hensyn til den eldre garde så bruker vi ikke maskiner i kirketiden, og venter med plenklipping til ut på ettermiddagen.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:19   #13
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Hvorfor ikke det?

Det ser stygt ut på en søndag (jeg er godt oppdratt av min mor. ). Men jeg er helt enig altså.

Gammel 19-04-09, 13:19   #14
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Her er det ikke vanlig å gjøre bråkete ting på søndager. Jeg prøver å få mannen til å skjønne at det ikke nødvendigvis blir tatt godt imot i det nye nabolaget at han finner fram kappsaga akkurat i dag. Jeg har hengt opp tøy på terrassen, godt gjemt bak rekkverket. Jobber man 100% og har tre stadig møkkete barn må en kunne vaske tøy når det er tid. Til og med min ganske strenge bestemor sa at slikt var greit. Og klærne roper jo ikke akkurat over til naboene... Jeg planlegger en tur til gartneriet for å kjøpe blomster etterpå. Litt fredelig utearbeid regner jeg med at de fleste kan tåle.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:20   #15
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Her jobbes det på søndager. Det er jo i helgen folk flest har tid til dette. Av hensyn til den eldre garde så bruker vi ikke maskiner i kirketiden, og venter med plenklipping til ut på ettermiddagen.

Det samme gjør vi. I dag skal vi klippe hekken så da blir det nok litt bråk. Men ellers prøver vi å ta hensyn til naboer og holder aldri på på kveld og morgener. Ser vi at naboen har besøk og sitter ute så venter vi med det vi skal gjøre om det er bråkete arbeid.

Sist redigert av Michelle : 19-04-09 kl 13:37.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:20   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joho, det gjør man. Om kun for å irritere slike som deg.

Gammel 19-04-09, 13:21   #17
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, klær henger man ikke opp utendørs på en søndag! .

Alvorlig? Det har jeg nettopp gjort. :rebell:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:21   #18
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Er det noen som trenger å få klippet plenen allerede? Her er plenene visne og grønt gress finnes kun i en fjern framtid.

Gammel 19-04-09, 13:23   #19
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Er det noen som trenger å få klippet plenen allerede? Her er plenene visne og grønt gress finnes kun i en fjern framtid.

Her startet naboene med plenklipping mens det fortsatt var påske.
Jeg nekter.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:24   #20
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Joho, det gjør man. Om kun for å irritere slike som deg.

Ja, nettopp! Du er sikkert typen som aldri jobber i hagen, unntatt 1.mai - da jobber du nok som en helt.

Seriøst, klesvasken kan man henge opp inne på søndager. I alle fall hvis den utendørs henger godt synlig for naboer. Et diskret lite klesstativ på verandaen gjør selvsagt ingenting.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.