Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tv-en av ved besøk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 23:18   #1
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tv-en av ved besøk?

Om du får besøk, enten planlagt eller at noen bare stikker innom, slår du da av tv-n om den står på? Eller slår du bare av lyden, eller lar du den være som den er? Gitt at ungene eller andre ikke ser på, selvsagt.

Jeg lurer på om jeg syns det er rart og litt uhøflig når folk lar tv-n stå på når de får gjester.

Gammel 19-04-09, 23:19   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tv-n av ved besøk?

Av av av!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 23:19   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av.

Hva som skjer i hjem hvor vi er besøket registrerer jeg ikke (med mindre de jeg besøker skulle sette seg til å glane på TV-en, dah).

Gammel 19-04-09, 23:20   #4
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke om det er fotball, men ellers skrur jeg den av.
Mannen derimot, han er uhelbredelig tv-slave

Gammel 19-04-09, 23:20   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av. Desidert.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 23:22   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tv-en av ved besøk?

Syntes ikke det trenger være det nei. Men om man bare generelt må ha på tven fordi man er redd for å gå glipp av noe, så mener jeg man kunne invitert besøket en annen gang. Jeg har blitt litt irritert på en venninne pga dette et par ganger. Hun er _skikkelig_ tvslave og jeg er ikke det. Syntes det er mye koseligere å sitte og skravle når jeg er på besøk der, men hun er tydeligvis ikke enig...

Hadde jeg kommet uanmeldt, så mener jeg det hadde stilt seg anderledes. Mener også at det er forskjell på å la den stå i bakgrunnen, og det å sitte å glo på den.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 23:23   #7
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Barnetv er unntak fra det meste. Hvis folk ikke slår av tv'n når jeg kommer på besøk lurer jeg på om de vil ha besøk av meg i det hele tatt.

Gammel 19-04-09, 23:23   #8
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Vi skrur den av ja.

Gammel 19-04-09, 23:25   #9
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Det kommer helt an på hvem som kommer på besøk, men hovedregelen er at tven slås av.
En lørdagskveld det kommer venner på besøk, kan vi finne på å ha tven på om det program type Korslaget el.l. som går. Litt koselig med musikk i bakgrunnen, og man trenger ikke være stille og høre etter for å få med seg det som skjer. Men jeg liker aller mest å slå av tven når vi har besøk.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 23:25   #10
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet heldigvis hvor AV-knappen er.

Min farmor hadde alltid tv'en på full guffe når vi var på besøk, så pratet hun litt ja og ha med oss mens hun glante på Hotel Cæsar, Hverdagsliv, Glamour - og hva har du ...

Gammel 19-04-09, 23:25   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Av.

Hadde besøk en gang hvor en av de besøkende bare rigget seg til i tv-stolen vår og skrudde på tv.
Jeg ble så paff at jeg ble helt målløs.
Det var et bursdagsselskap.
Frekt.

Gammel 19-04-09, 23:26   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har hatt besøk hvor en av gjestene, midt i et selskap, har tatt fjernkontrollen og skrudd på tvn for å se på fotball.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 23:27   #13
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Spørs hvem det er. Stort sett slår jeg av, men er det noen jeg kjenner veeldig godt så er den på hvis det var noe jeg fulgte med på

Gammel 19-04-09, 23:28   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Av !
Har ett unntak, det er når pappa går kveldstur med bikkja og stikker innom midt i nyhetene.
Jeg har svigerforeldre som har tv på absolutt hele tiden, selv under større familiemiddager.

Gammel 19-04-09, 23:29   #15
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg har hatt besøk hvor en av gjestene, midt i et selskap, har tatt fjernkontrollen og skrudd på tvn for å se på fotball.

Det er frekt!!

Gammel 19-04-09, 23:30   #16
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av.
Ikke moro å måtte snakke over tv-lyden eller forsøke å fange samtalepartnerens blikk som uvilkårlig søker seg mot tv-skjermen.

Nå har vi et par tv-apparater i heimen, så unger kan sendes til en annen etasje hvis nøden blir for stor.

Gammel 19-04-09, 23:31   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

AV!

Jeg synes det er utrolig forstyrrende med TV i bakgrunnen, selv om lyden er av, og jeg synes egentlig det er veldig uhøflig å ikke skru av TV-en når man har besøk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 23:34   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Av, hvis vi ikke blir enige om å se på noe sammen.

Jeg kan komme til å forsiktig be om at det blir skrudd av der jeg er på besøk også, fordi jeg blir så utrolig sugd inn i en tv som står på, at jeg ikke er en hyggelig gjest.

Vi har tv-en i et annet rom, så man må i grunnen gjøre seg et ærend dit for å se på den.

Gammel 19-04-09, 23:34   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer an på, som regel skrus den av. Familie gjør som de vil, veldig gode venner kan oppleve at den blir stående på. Spesielt om det er et program vi begge følger med på.

Gammel 19-04-09, 23:35   #20
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Kommer alt an på hvem som kommer, og hva som er på tv. Noen ganger er det behagelig å ha tv på som bakgrunnstøy, og noen ganger kan det være programmer som også gjestene har lyst å se halvt på.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.