Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Handle nike på e-bay

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-09, 13:40   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Handle nike på e-bay

Jeg har ikke handlet på e-bay før, og vurderer å prøve.

Jeg har sett på et par Nike-sko, de koster ca 70 USD.

Det står at shipping var 11 USD ca.

Hvordan vet jeg om selgeren sender til Norge?

Selgeren hadde 99, 5 prosent fornøyde kunder, da kan jeg vel stole på han da?

Og hvor kommer varen, i posten?

Og må jeg betale toll, http://www.toll.no/templates_TAD/Art...ordan_fortolle ut i fra denne linken må en ikke betale toll for sko?

Takknemlig for tips!

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 13:42   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Handle nike på e-bay

Send en melding til selgeren og spør. De aller fleste shipper til Norge. I tillegg kan du alltids spørre om selgeren vil merke utsiden av pakken med at inneholdets verdi er under 25 dollar. Det pleier jeg å spørre om før jeg legger inn bud, og hvis de ikke gjør det, så kjøper jeg ikke heller.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 13:45   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står hvem selgeren sender til i annonsen. Hvis oppgitt shipping er til USA, må du regne med en atskillig høyere kostnad til Norge.

Du må betale 25 % mva pluss tollgebyr.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 13:47   #4
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Det står at sko er blant de varene som er tollfrie, men det er jeg usikker på. Det hadde imidlertid vært interessant å vite med sikkerhet.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 13:54   #5
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...tab%3DWatching

Det er disse skoene jeg vil kjøpe, men når jeg søkte på disse skoene på en side der set kom opp sko som kunne sendes til Norge kom ikke denne siden opp. Men jeg kan kontakte selgeren og spørre altså? Det er forresten ikke aukjson, men buy it now.

Hvis han vil sende de til meg, hvilke ekstrautgifter må jeg regne med? Med toll feks?

Gammel 20-04-09, 13:59   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan spørre. Det verste som kan skje er at han sier nei. Spør for all del samtidig om hvor mye det vil koste.

For å få skoene inn i Norge, kommer det 25 % moms i tillegg, beregnet på både skoene og portoen. Pluss fortollingsgebyr på ca. 100 kroner. Jeg vet ikke om det er toll på sko, men sto det ikke i linken din at det ikke er det?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 20-04-09, 14:01   #7
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Du kan spørre. Det verste som kan skje er at han sier nei. Spør for all del samtidig om hvor mye det vil koste.

For å få skoene inn i Norge, kommer det 25 % moms i tillegg, beregnet på både skoene og portoen. Pluss fortollingsgebyr på ca. 100 kroner. Jeg vet ikke om det er toll på sko, men sto det ikke i linken din at det ikke er det?

Kan spørre ja.

Så 25 % moms må man betale uansett, og toll er noe annet en moms?

Gammel 20-04-09, 14:03   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Så 25 % moms må man betale uansett, og toll er noe annet en moms?

Det stemmer. De fleste varer er tollfrie, men momsen kommer du ikke utenom.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.